Gå til innhold

MÅÅÅÅÅÅÅ ha sjokolade...


Cassandra

Anbefalte innlegg

jepp.... her mangler jernviljen min og! icon_frown.gif

Jeg er avhengig av MINST en sjokolade hver dag. Ellers blir jeg både vill og gal!

Har spist min. en sjokolade pr dag så lenge jeg kan huske, og har prøvd mye for å klare å kutte ned.

har prøvd nutrilett-sjokoladene, som smakte blæh... og orket knapt spise en halv en.. spiste riktig nok ikke sjokolade samtidig, men kosen er jeg nok også avhengig av, og den fikk jeg IKKE av nutriletten.

Di kakaoposene har jeg også prøvde... De er egentlig helt ok noen av dem! Noen er faktisk ganske gode! icon_smile.gif Men jeg har alltid en unnskyldning... enklere å kjøpe med en sjokolade når jeg er innom butikken, da kan jeg bare spise den når jeg har lyst. skal jeg lage meg kakao, må jeg jo helt ut på sentralbordet... æh... dårlig unnskyldning er bedre en ingen unskyldning.

Men nå SKAL jeg jo egentlig ned litt til sommern da.... så jeg bør vel prøve igjen.. Men driver liksom å "bruker opp" jernviljen min på røykeslutten min, så jeg har ikke så mye å gå på av jern...

lykke til alle sjokomaner, det er ihvertfall mange av oss! icon_razz.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje dere lider av insulinresistens? Det vil si at kroppen produserer veldig mye insulin og at man raskt får lavt blodsukker etter å ha spist f.eks søtsaker (+ pasta, ris, hvitt brød osv) og dermed har kjempehunger etter noe nytt søtt. To ting som kan tyde på insulinresistens er søthunger og overvekt som spesielt legger seg rundt livet. Har du en del diabetes 2 og hjerte og karsykdommer er det en sjangse for at du er arvelig belastet.

Jeg har vært som dere, ble i tillegg sulten hver time. Nå har jeg lagt om kostholdet og har nesten ikke behov for noe søtt i det hele tatt.

Jeg passer på å spise mye protein (magert kjøtt, nøtter, bønner) og holde meg til såkalte "langsomme karbohydrater". Jeg har kuttet ut pasta og hvitt brød + at jeg spiser lite ris. Når jeg spiser søtsaker forsøker jeg å holde meg til "sunt" sukker som fruktose (kjøper det på helsekost og bruker det i desserter) og laktose (mye av sukkeret i iskrem som jeg elsker).

Omlegging av kostholdet har forandret hele min livskvalitet og derfor snakker jeg plagsomt mye om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...