Gå til innhold

hater singellivet


Gjest seinfeld

Anbefalte innlegg

Gjest seinfeld

jeg er en jente på 19. slo opp med kjæresten for noen måneder siden, vi hadde vært sammen i fem år. etterpå har jeg hatt et forhold til en jeg ELSKER. men han er opptatt, det blir aldri oss to. det er det bare å innse, men det gjør så vondt. jeg vet jeg er ung, men jeg liker ikke tenåringslivet.. det er trist, for jeg skulle ønske dette var en tid jeg kunne se tilbake på og savne og le av. men jeg tror ikke det skjer. jeg skulle bare ønske at jeg var ferdigutdannet, i fast jobb, gift og vel etablert. -at livet var "ferdig" og klart, og at jeg bare hadde igjen den delen hvor man lever det sammen med gode venner, mann og barn. jeg har gode venner, og jeg har det jo morsomt i hverdagen sånn bortsett fra nå som jeg sørger over han jeg elsker. men dette blir rett og slett for mye for meg. og når jeg ser på de neste årene fremover ser jeg endeløs pugging av skolebøker, og masse festing med venner. høres ikke såå ille ut for de fleste kanskje, men for meg høres det ut som et mareritt. på kveldene i helgen skulle jeg ønske at jeg kunne være sammen med mann, barn, venner og kanskje litt vin..

er det noen andre der ute som føler det på samme måte? del

synspunkter!

jeg får vel bare vente så lenge, på at livet kommer dit jeg ønsker det :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eugene Onegin

hvordan er det mulig og hate singellivet ?

Det finnes jo ikke noe bedre en å være singel og fri fra lenkene som en partner gir deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Nå er jeg forsåvidt enig med Eugene Onegin over her. Men, som 19-åring hadde jeg også veldig lyst til å bli ferdig utdannet etc, etc.. Nå har jeg aldri hatt noe dybt og inderlig ønske om mann og barn, men bare det å være "etablert" og "voksen" var fristende.

Nå som 22-åring ser jeg litt annerledes på det. Etablert blir jeg nok mer en fort nok er jeg redd, selv om jeg skal prøve å unngå det så godt jeg bare kan i minst 5 år til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på kveldene i helgen skulle jeg ønske at jeg kunne være sammen med mann, barn, venner og kanskje litt vin..

Dette kommer før du aner det, og da sitter du der og drømmer deg tilbake til studiedagene, med venner, vin, sprø studieturer og moro.....og tenker;- "så gøy vi egentlig hadde det!"

Ja tilogmed eksamensnerver står for meg i et rosenrødt skjær....

men det var kanskje ikke like moro når man stod midt oppi det.

Selv om det er en klisje de luxe, så er det noe med å leve i nuet,prøve å trives der man er i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet akkurat hvordan du føler det. Jeg har i grunnen følt det slik hele tenårene. Jeg har aldri følt singelliv, fest og fyll har vært noe tiltalende. Jeg ble sammen min med min samboer da jeg var 19 og det ble rolig liv sammen med han. jeg er nå 25. Jeg savner ikke fest, har aldri gjort det og kommer neppe til å gjøre det i fremtiden.

Finn deg en kjæreste som er lik deg. Ikke alle trenger å feste fra seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seinfeld
Jeg vet akkurat hvordan du føler det. Jeg har i grunnen følt det slik hele tenårene. Jeg har aldri følt singelliv, fest og fyll har vært noe tiltalende. Jeg ble sammen min med min samboer da jeg var 19 og det ble rolig liv sammen med han. jeg er nå 25. Jeg savner ikke fest, har aldri gjort det og kommer neppe til å gjøre det i fremtiden.

Finn deg en kjæreste som er lik deg. Ikke alle trenger å feste fra seg!

det er godt å høre at jeg ikke er alene om dette. jeg hadde en kjæreste som var lik meg, men jeg slo opp med han og etter det har jeg rota det til som bare pokker! gå til sengs og stå opp alene.. dette livet gir meg så lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det slik selv. Ble slutt med eksen etter 2år forlovelse, og har festet villt fra meg før forholdet. Føler meg klar for å komme hjem til en jeg elsker, ikke alene til en studentbolig. Ganske lei sene netter på bylivet

Får bare ha håpet oppe.. det dukker sikkert opp før en aner det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor leve livet så fort? NYT LIVET!

Det kommer nok av rutinedager de 30-40 årene du kommer til å arbeide i livet ditt. Det kommer nok av dager der du våkner opp med mannen du deler livet ditt med. Det kommer nok av dager der barna vekker deg kl syv om morgenen i helgene. Jeg kan nesten garantere deg at du kommer til å bli skuffet fra det glansbildet du nå har av familielivet, hvis du rusher det.

Tenk litt på det. Du tar den første og den beste tilgjengelige mannen, ønsker familie og barn så inderlig at du lurer deg selv til å tro at du elsker han. At han er den rette. Videre rusher du deg gjennom studiene full av angst for eksamen, mange dager og kvelder der du gleder deg til fremtiden. For den kommer til å bli så lys. Før du vet ordet av det hadde du det så travelt at du sitter der med en mann du kanskje ikke er sikker på, som du også har barn med, en rutinejobb som du egentlig ikke får utfoldet ditt fulle potensial i og verst av alt, en forglemmelig studietid du ikke kommer til å ha glede av i fremtiden. Det minner om de som begynner å telle pensjonspoeng når de er i midten av tyveårene. Problemet er at paradis ikke kommer. Du må lære deg å være fornøyd NÅ. Hvis du ikke vet hvordan du skal være fornøyd og lykkelig nå, kommer du heller ikke til å magisk få lykken av en ekstern faktor.

Finn deg noen virkelig kule interesser. Dyrk dem. Dyrk deg selv litt. Virkelig lytt og studèr hva som skjer rundt deg. Dyrk nyskjerrighet. Legg merke til hvor interessante alle mennesker er. Hvilke historier de har å fortelle. Lær å sette pris på det livet har å by på, for det kommer ikke til å forandre seg stort med mindre du forandrer din innstilling.

NYYYYYT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*
Hvorfor leve livet så fort? NYT LIVET!

Finn deg noen virkelig kule interesser. Dyrk dem. Dyrk deg selv litt. Virkelig lytt og studèr hva som skjer rundt deg. Dyrk nyskjerrighet. Legg merke til hvor interessante alle mennesker er. Hvilke historier de har å fortelle. Lær å sette pris på det livet har å by på, for det kommer ikke til å forandre seg stort med mindre du forandrer din innstilling.

NYYYYYT!

En påminning til alle uansett alder...Det er jo enklere å planlegge fremtiden enn det er å bare være i nuet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seinfeld
Du MÅ selvfølgelig ikke feste selv om du er ung. Hvis du ikke liker det, ser jeg ingen grunn til å fortsette med det.

det vet jeg jo da. men skal jeg sitte hjemme hver helg mens alle mine festglade venner er ute på byen? jeg må i hvert fall holde meg sosial. og da blir det liksom sånn da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vet jeg jo da. men skal jeg sitte hjemme hver helg mens alle mine festglade venner er ute på byen? jeg må i hvert fall holde meg sosial. og da blir det liksom sånn da

Kanskje du kan begynne med en aktivitet, og dermed bli kjent med nye mennesker som kanskje ikke liker å feste...

Drar absolutt alle vennene dine ut på byen hver eneste kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seinfeld
Kanskje du kan begynne med en aktivitet, og dermed bli kjent med nye mennesker som kanskje ikke liker å feste...

Drar absolutt alle vennene dine ut på byen hver eneste kveld?

aktivitet, kanskje det. men hva? er ikke så intiativrik av meg at jeg klarer/gidder å finne på noe, også jobber jeg på kvldstid så jeg får nok ikke tid heller. de drar ikke ut hver eneste kveld, men hver eneste helg ja. med noen få unntak da så klart, de kveldene koser jeg meg hjemme i godt selvskap:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aktivitet, kanskje det. men hva? er ikke så intiativrik av meg at jeg klarer/gidder å finne på noe, også jobber jeg på kvldstid så jeg får nok ikke tid heller. de drar ikke ut hver eneste kveld, men hver eneste helg ja. med noen få unntak da så klart, de kveldene koser jeg meg hjemme i godt selvskap:)

Jeg tror ikke problemet er at du mangler initiativ. Alle har initiativ. Jeg tipper du tok initiativ til å ta den jobben, eller til å ha hjemmekvelder med venninner. Du sier selv at du ikke gidder.

Hvordan skal du noensinne oppnå det du vil hvis du aldri gjør noe? Du er nødt til å få rævva i gir i stedet for å sitte å se i veggen for så å håpe at noe spennende skal skje. Ingenting kommer til å skje. Du må få ting til å skje!

Sport? Hobby? Noen tema som engasjerer deg mer enn andre? Bli nyskjerrig. Ikke lev uten lidenskap. Vil du leve et liv som du selv ikke er fornøyd med? Uten å vite at du brukte hvert øyeblikk?

Jada, det er mye svade pep-talk i dette innlegget. Bortsett fra at det ikke er svada - dette er livet ditt! Gjør noe med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke problemet er at du mangler initiativ. Alle har initiativ. Jeg tipper du tok initiativ til å ta den jobben, eller til å ha hjemmekvelder med venninner. Du sier selv at du ikke gidder.

Hvordan skal du noensinne oppnå det du vil hvis du aldri gjør noe? Du er nødt til å få rævva i gir i stedet for å sitte å se i veggen for så å håpe at noe spennende skal skje. Ingenting kommer til å skje. Du må få ting til å skje!

Sport? Hobby? Noen tema som engasjerer deg mer enn andre? Bli nyskjerrig. Ikke lev uten lidenskap. Vil du leve et liv som du selv ikke er fornøyd med? Uten å vite at du brukte hvert øyeblikk?

Jada, det er mye svade pep-talk i dette innlegget. Bortsett fra at det ikke er svada - dette er livet ditt! Gjør noe med det!

Jeg synes W. Wallace skriver veldig mye fornuftig her. Ta deg selv i nakken, og begynn med noe! Det skjer ikke noe før du selv gjør noe, og det er tusenvis av ting du kan finne på hvis du bare tør og gidder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...