Gå til innhold

Takle å bare være venner


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan vil en jente som er veldig forelsket i en kompis, motta en beskjed om at de bare skal være venner? Det har foregått klinings, ikke sex.

Vil hun da fortsette å "prøve" seg, siden hun er så forelsket? Eller vil hun gi opp?

Er det fryktelig dårlig gjort av denne kompisen å "la seg kose", hvis han selv synes det er ok? Eller vil det være skrekkelig dårlig gjort mot jenta? Jenta har uttrykt at hun føler trygghet.

Alle trenger litt nærhet. Kan det gjøre for stor skade på jenta med litt kos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_heihei_*

Hvorfor vil du "la deg kose"? Hehe.. hva syns du om denne jenta? Ja, det er jo dårlig gjort ettersom du gir henne håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er man venner, kjærester eller så knuller man bare. Ville du ha kost deg med en kompis? Og ja det er dårlig gjort om denne jenta ikke er klar over at du ikke er interessert i noe mer. Vet hun derimot hvor hun står, gjør hva dere vil..

Sukk.. er forelska i en kamerat selv.. (slapp av jeg vet det ikke er deg, haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovefriends har jeg aldri hørt om, heh.. Er du interessert i sex med jenta? TRenger strengt tatt ikke være så mye følelser involvert for jenter heller, men her vet du at det er det. Så før du gjør noe mer bør du "avklare" det med henne. Hvorfor vil du ha fysisk kontakt med henne egentlig? Syns du hun er tiltrekkende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovefriends har jeg aldri hørt om, heh.. Er du interessert i sex med jenta? TRenger strengt tatt ikke være så mye følelser involvert for jenter heller, men her vet du at det er det. Så før du gjør noe mer bør du "avklare" det med henne. Hvorfor vil du ha fysisk kontakt med henne egentlig? Syns du hun er tiltrekkende?

hvorfor jeg vil ha fysisk kontakt, er fordi jeg synes det er digg selv om jeg ikke er så veldig tiltrekket av henne. Jeg burde strengt tatt ikke "leke" med henne slik, det hadde ikke jeg likt om noen hadde gjort med meg.. gjør mot andre slik som du vil at dem skal gjøre mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gjør mot andre slik som du vil at dem skal gjøre mot deg.

Siden folk er forskjellige kan det være lurt å gjøre mot andre det andre vil at du skal gjøre mot dem, istedet for det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaer klar og tydelig paa hva du vil og ikke vil med henne, og saa tar du det derfra. Men generelt er det en daarlig ide aa gaa inn i noe der man har forskjellige oensker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moncler

Det kan være ganske koselig å ha noen å sove sammen med. Jeg vil heller ha det enn å ha sex. Når det gjelder at du ikke er interessert bør du la henne vite dette, uten å utrykke det for direkte slik at det blir pinlig for henne. Ellers synes jeg det er greit å sove sammen uten at det betyr noe mer, sex derimot vil jeg ikke ha hvis det ikke betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er ansvarlige for sin egen lykke, men da må begge parter være ærlig. Sier du ikke til henne at du ikke føler noe mer for henne enn vennskap, så syns jeg du gir henne håp med å holde på som du gjør. Men forteller du henne at du bare vil kose og være venner, så har hun ansvar for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er egoistisk, han kan sikkert få kos andre steder, og det koster ikke mye for han å ta ansvar og være såpass snill at han slutter med dette. (Det ville han sikkert også at ei jente skulle ha gjort om det hadde vært andre veien?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg har mange ganger satt pris på å bare sove sammen med kamerater av meg jeg, selv de jeg har vært forelsket i. Deilig å ligge på en arm og bare slappe av innimellom også.

Det må imidlertid være helt klart hva som er "tilstanden" mellom oss, ellers blir det bare stress og all hygge forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest..

hm, det å være venner som koser er jo greit, hvis begge klarer å holde den grensen, å ikke blande inn så mye følelser.. men sånn som du beskrev denne jenta. tror jeg at hun kansje lurer seg selv, og blir "avhengi" av deg.. tror det kan bli vanskelig for henne hvis du skaffer deg ny kjæreste og da da ikke trenger like mye "kos" fra hun.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det blir for dumt egentlig, tenkt så forelska hu er men får personen bare "halvveis". Forferdelig følelse når den personen drar da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har vi blitt enige om at vi bare skal være venner og kose. Det virker som hun taklet det bra.

men hun er forelsket i deg? Hvis jeg var forelsket i min kose kompis ville jeg jo sagt ja til alt for å være nær den personen mest mulig, kanskje ikke så smart for hjertet sin skyld men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vær ærlig og fortell henne hva du føler. Jeg har selv vært i samme situasjon og skulle gjerne sett at han hadde vært ærlig. Da hadde det spart meg for mange tårer. Og ja - jeg sa det til ham, at jeg likte ham. Han sa ingenting og jeg forsto jo selvsagt tegninga. Jeg holdt hodet hevet og vurderte ikke en gang å prøve på nytt, men håpet forsvant jo ikke uten et konkret avslag. Jeg var forelska i han i over 4 år og uansett hvor sårende det måtte ha vært å få et avslag, ville det ihvertfall vært mye bedre enn å stå uvitende tilbake. I dag er jeg glad for at han ikke ville ha meg og jeg regner han som en "venn", men synes allikevel jeg fortjente et svar den ene eller den andre veien.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...