Gå til innhold

Innbygging av badekar


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gulleguri

Noen her som har peiling på innbygging av badekar? Erfaringer? Hva er fordeler og ulemper, tenker på f. eks. sikkerhet mht.lekkasjer, hensiktsmessighet o.l. Ting man bør passe på?Erfaring med å bruke våtromsplater som Litex til bygging?

Hilsen Gulleguri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Hei!

Vet ikke om jeg har noe å bidra med, men jeg har nå spurt min kjære, som holder på i bransjen, om råd...

Ulemper ved å bygge inn badekar: kan bli vond lukt, "usynlige" lekkasjer kan forekomme.

Skal man bygge inn badekaret, må man passe på at man har tilstekkelig med lufting i innbyggingsveggene, pluss mulighet til å rense sluket under badekaret.

Håper dette var til noen nytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp hatt vannlekasje på badet, og de mente det var et tilbakeslag fra sluket. Jeg vil ha det jævla badekaret ut, og bytte med et dusjhjørne i stedet. Dessuten lukter det som Kverula sier fort vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholdet blir enklere med et innebygget badekar.

Hvis dere bruker våtromsplater, så er det ganske enkelt å gjøre det slik at panelet kan fjernes ved behov. Har sett noen klips eller noe sånt som man fester med og bare trykker det fast.

Med fliser er det vanskeligere. Men dere bør jo ha en slags inpeksjonsluke uansett (muligens er det et krav om dette).

Tror at det finnes alarmer som sier i fra ved lekkasjer og oversvømmelser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...