Gå til innhold

Buksa mistet fasongen. Hjelp!


siina

Anbefalte innlegg

Hei, opplyste KG`ere!!

Hjelp!

Jeg kjøpte en bukse (Pussy Denim, 599,-) for tre uker siden. Jeg regnet med at den ville gå ut litt, som de fleste dongeribukser gjør. Jeg spurte ekspeditrisen om jeg måtte regne med den ville gå ut mye (for da ville jeg kjøpt den en størrelse mindre), men hun svarte at "Neida, den vil gå ut litegrann, og gå sammen igjen etter vask". Derfor ble jeg superpissed da buksa gikk ut MYE og mistet fasongen fullstendig :evil: . Jeg dro tilbake med buksa for et par dager siden, og fikk beskjed om at butikken ikke kunne hjelpe meg. Hun måtte i tilfelle sende buksa til fabrikken for at de skulle sjekke om det var noe feil med den. Men som hun sa:"Vi har ikke fått inn noen av disse buksene før, så det er ikke noe feil med den. Fabrikken kommer til å si det samme".

Men skal det gå utover meg som kunde, at ingen andre har klaget? :-? Buksa MI gikk faktisk ut langt mer enn det jeg fikk beskjed om av jenta i butikken, derfor er det ikke nødvendigvis buksa det er noe feil med, men kompetansenivået til selgeren. Jeg skjønner at ikke alle ansatte kjøper alle klærne, og derfor ikke har personlig erfaring med dem, men burde hun ikke da sagt at hun ikke visste?? Istedet for å påstå noe hun ikke hadde belegg for å si?

Puh, dette ble langt, men nå kommer spørsmålet mitt.

Vet noen om hvilke rettigheter jeg har som forbruker i en sånn sak? Om det ikke er noe feil med buksa, så har jo selgeren gitt meg helt feil informasjon. På grunnlag av informasjonern hun ga valgte jeg størrelse, og ville kjøpt den mindre hvis jeg visste at den kunne gå ut så mye.

Nå har jeg en ubrukbar bukse til 600 kroner, og føler meg rett og slett lurt :x .

Noen med peil på forbrukerrett her? :roll:

-siina-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chica_ikke_innlogget

Vasket du buksa på riktig temperatur?

Er ofte at bukser skal vaskes på 30 grader, og vasker du da den på varmere temperatur holder den ikke fasongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yupp! Den var ikke skitten, bare stor. Dessuten er det så sjeldent jeg finner klær jeg synes er fine, at de plaggene jeg har behandles som gull. Kun vaskeanvisninger her i gården.

-siina-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i hvert fall ikke du skal nøye deg med svaret til selgeren, men snakke med sjefen hennes.

Kanskje denne personen er mere service-minded?

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...