Gå til innhold

Blomstrer tidlig - HJELP!


Chiquita

Anbefalte innlegg

Hei...

I høst plantet vi en del blomsterløker i hagen, og etter en mild vår så begynner løkene å spire nå....

Er det noe jeg kan gjøre for å "sette tilbake" spiringen??

er litt redd for at blomstene skal bli ødelagt derson/når den neste frost-natten kommer... (trøndelag kan jo ha frostnetter ut mai!!!)

Frem til nå har løkene vært dekket med sekker av strie, og et godt lag snø. (men snøen har nå smeltet!!!)

Er det noe å gjøre noe med??

Noen som har noen gode råd?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KristinK

Hei hei!

Jeg satte også løker i høst og til min enorme glede begynte løkene å spire tidlig. Jeg har ikke dekket over med noe som helst i vinter og løkene har stått like fint i både sol, regn og frost de siste ukene. Jeg tror derfor ikke det er noe problem om frosten kommer, hos oss har de iallfall holdt seg liek flott. Krokusen har faktisk begynt å blomstre også, det er så koselig atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Ta det helt rolig og nyt våren i Trøndelag. En av de største fordelene med blomsterløk er at mange av dem kommer tidlig - noen vokser rett opp av snøen! De tåler frost. Jeg bor også i Trøndelag og hos meg kom snøklokkene før det store snøfallet i februar. Nå står de like fine igjen etter to måneder bagravd i snø.

Vårhilsen fra trøndelag med 15 grader i skyggen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...