Gå til innhold

Fjerne etikett-lim fra glass


Gjest Glør

Anbefalte innlegg

Har begynt å gjenbruke syltetøyglass ol, men sliter litt med å fjernet etikettene på en effektiv måte. Legger dem i varmt vann, noe som tar selve etiketten, men blir aldri kvitt alt limet. Er det noen triks som fikser dette på en enkel måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å skrubbe det av med Zalo og en gryteskrub etter at de har ligget i vann. Blir ingen riper av betydning heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å skrubbe det av med Zalo og en gryteskrub etter at de har ligget i vann. Blir ingen riper av betydning heller.

Det gjør jeg også. Funker som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldig enkelt å få etiketter og sån løst. varmt vann ( kan bruk vamt) vann under gran eller fylle i karr, ha glass i med litt oppvaskmiddel. la stå noen minutter , skrap lett med neggel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Negllakkfjerner funker også veldig fint for å fjerne de siste restenee av limet. Ta litt på en bomullsdott og gni flasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bløtlagt glasset litt gnir jeg bare oppvaskmaskinpulver på limet, og det forsvinner som dugg for solen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest beekeeper

Jeg så på blomster-finn på god morgen norge, han lot glassene stå i kaldt vann i noen minutter, så var det bare å ta av. Dette tenkte jeg var snedig om det virket siden alle bruker varmt vann, men jeg har ikke prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på blomster-finn på god morgen norge, han lot glassene stå i kaldt vann i noen minutter, så var det bare å ta av. Dette tenkte jeg var snedig om det virket siden alle bruker varmt vann, men jeg har ikke prøvd det.

kanskje det kan stemme, f.eks tyggis kan man legge i fryseren for å lettere fjerne det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest glamourgirl

Jeg bruker også neglelakkfjerner (som ei nevnte over her) det har jeg alltid i hus ;) , etter at jeg har fjernet det meste på måter som nevnt over her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...