Gå til innhold

De som har bygd opp landet får svi...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...=59&item=250021

"85 år gamle Eldbjørg Ås får tennene sine ødelagt av en spesiell kreftsykdom. For å dekke tannbehandlingen har hun måtte ta opp banklån på 150.000 kroner."

Dette er mildt sagt helt for jævlig. Politkerne bevilger penger til fredsmøter på Sri Lanka, de sender tonnevis av kroner til Afrika og tar i mot terrorister (Andrawes...-hun er dømt for det)!!!

Senest på TV2 nyhetene idag var det en uføretrygdet som fikk beskjed av sosialkontoret om å fryse resten av vinteren (les: avslag på søknad om å få dekket strømregning).

Hva brukes egentlig oljemilliardene til?

Det minste vi burde gjøre er å støtte de som har bygd opp landet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ola:

Mener du alvorlig at eldre menneskers tannhelse har en direkte sammenheng med fredsprosessen på Sri Lanka?

dorian - slutter aldri å undre seg over Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorian,

Greit nok det der med å ikke sette svake grupper opp mot hverandre, men Ola sa faktisk ikke at "eldre menneskers tannhelse har en direkte sammenheng med fredsprosessen på Sri Lanka".

Det han gjør er å påvise hva man per idag velger å finansiere, og hva man velger å ikke finansiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

D er riktig som Ola sier; de som bygde opp landet får svi.I praksis den generasjon kvinner som var hjemmearbeidende i 50 - 60 - 70 åra for å ta seg av mann og barn. Og som nå lider økonomisk pga d!

Dagens minstepensjonister.

D er pinadø ett mareridt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det er også mye penger å hente i det offentlige.

lurer på om noen har oversikt over hvor mange budsjetter som blir brukt opp kun for å unngå å få mindre penger til neste år?

sponsingen av millionærene ombord i "the world" overrasket meg også, selv om mange mener det var helt naturlig at de fikk penger fra kommunene rundt omkring.

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arnie:

Å nevne en artikkel om en eldre kvinne med tannproblemer i sammenheng med fredsprosessen på Sri Lanka er absurd.

Det er også, som du nevner, å sette svake grupper opp mot hverandre.

Og du går i fella :ler:

Jeg synes ikke Ola påviser noe som helst.

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er enig med deg Ola i at det er forkastelig at eldre mennesker lider paa denne maaten i Norge. Det er selvfolgelig helt uakseptabelt, og noe som maa jobbes med. Saa langt er vi enige!

Det er selvsagt ogsaa lov til aa stille sporsmaal til hva man velger aa finansiere og ikke finansiere.

Men Ola skriver:

Dette er mildt sagt helt for jævlig. Politkerne bevilger penger til fredsmøter på Sri Lanka, de sender tonnevis av kroner til Afrika og tar i mot terrorister (Andrawes...-hun er dømt for det)!!!

Dette har nok ingen sammenheng med hun stakkars gamle med tennene. Jeg er redd for at selv om vi ikke sendte ett rodt ore til Afrika, ville denne gamle dama fremdeles sittet der uten og faa hjelp.

Dessuten, fredsmoter og U-hjelp er faktisk viktig. Ikke bare for aa hjelpe andre mennesker, men det kan nok komme oss selv til gode en gang i framtiden ogsaa. Vi lever i dag i en global tid, og Norge er en del av ett stort globalt nettverk, der det inngaas avtaler om kjop og salg av varer, militare, politiske og okonomiske samarbeid.

Dette blir forovrig et alt for stort tema og gaa inn paa her. Men poenget er at ting som for enkelte ses paa som unodvendig (for. ex u-hjjelp og fredsmoter), er faktisk veldig viktige i forhold til vaar egen sikkerhet og fremtid.

Bidrar vi ikke til fredsarbeid paa Sri Lanka, dukker det kanskje opp enda flere terrorister. Og hvem har sagt at Norge er utenfor fare....

Gir vi ikke U-hjelp til Afrika, og jobber for aa bedre situasjonen der, vil vi faa enda storre folkevandringer......og i fremtiden vil enda flere innvandrere flykte til Norge. Og dette er vel ikke du saa veldig interessert i Ola?

Poenget er at det meste som foregaar i verden henger sammen.

Min oppfatning er dessuten at det er nok penger i Norge til aa hjelpe den stakkars gamle og samtidig bidra til fredsarbeid og u-hjelp.

Ellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Khalid Hagen

Er det de uføre som har bygd opp landet? Er det de uføre som har ansvaret for all denne møkka som provoserer olaola og de tre meningsfellene hans?

I så fall unner jeg dem mye ved, men ingen ovn!

*ond*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall ikke Andrawes eller Krekar som har bygd opp landet!

Man kan ha vært i arbeid lenge før man ble ufør vet du!.

Men vi har en rekke personer som ALDRI har vært i jobb her i landet og som nå befinner seg i sitt opprinnelige hjemland og som lever fett på oss som betaler skatt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter en hel haug hvite, norske nordmenn også på ræva å mottar penger fra "felleskassa"!

Og de sitter ikke der fordi di ikke kan få seg jobb, men fordi de ikke GIDDER gjøre noe, det er nemlig så innmari mye mer behagelig å få penger for ikke å gjøre en skit!

generaliserer du alt av hjelp til uland og innvandrere, og setter alt sammen i samme boks som de av dem som faktsik utnytter mulighetene de får, så får vi jaggu generalisere og sette oss selv i samme boks som de som gjøre det samme her også da! Men såpass er vel vanskelig å forstå! (rassisme kommer jo som regel av uvitenhet og lite informasjon!)

Og nei, jeg synes heller ikke vi skal støtte terorister, jeg er heller ikke for at de slipper inn i landet! Men når det gjelder Krekar, så er vel det ett tidsspørsmål hvor lenge han blir her etter hva media skriver.

Allikevel så er jeg for å prøve å skape fred i land med krig, kan vi hjelpe så bør vi gjøre det vi kan. Det er mange Srilankesere i norge! Gjett hvorfor!?! Så klart, istedenfor å sende folk for å løse krisen, så kan vi jo hente alle hit, det hadde sikkert blitt mye bedre.... sant Ola?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...