Gå til innhold

Norge 2003: Nå er det de kriminelle som jager politiet.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det treges sikkert forandringer i innvandringspolitikken, men en ting som er "bra" er jo at de må vel føle seg litt truet de som kommer med disse truslene også, siden de gidder. håper politiet aldri vil stoppe og jakte etter organisert kriminalitet, for trusselen vil jo ikke bli mindre om ingen gjorde noe heller, men det må være jævelig for de familliene som lever med konstant frykt også, for folk dreper jo for de miste ting i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet starter i feil ende, det er noe alle vet.... på vestkanten er det mange ganger så mye narkotikahajer og "houseparties" enn på østkanten. Allikevel er det ikke der politiet holder til.

Skjønner meg ikke på dere....

Nuvel, tro hva dere vil. Men ikek alle etnisk norske nordmenn er snille, heller.... mennesker er vi jo alle og enhver.

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er greit for deg at politifolk og familiene deres lever med drapstrusler, Kid-a?

Helt uakseptablet, etter min mening! Uansett hvem det er som fremsetter truslene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface, litt dumt at du sammenligner kriminelle og politiet. En politimann kan alltid slutte i jobben sin, en kriminell utsatt for drapstrusler har ingen 9-5 jobb slik som politimannen i denne sammenhengen.

Men jeg innrømmer at en politimann som får drapstrusler vil jeg tolke som en snut av de mindre greie.

Det er ikke alle som får drapstrulser.

Selv om jeg selvsagt ikke forsvarer sånt, enten det er mot politifolk eller bartendere, taxisjåfører eller sykepleiere, tannleger eller barnehageassistenter, rengjøringspersonlale eller sosionomer er alle enige i at drapstrusler er heldigvis sjeldent, men forekommer oftere blant "visse" personlighetstyper.

Vel det jeg skal frem til er at politi er ingen utpreget gruppe her og trenger ingen spesiell vern utover de de allerede har.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, Babyface, dette blir for dumt...

Jeg sa da ikke det, gjorde jeg?? Jeg bare fortalte vår tungnemme gjest at det ikke bare er mennesker av utenlandsk opprinnelse som er drittsekker. Det har ikke noe med farge å gjøre, forstår du, om folk er tomhoder eller ei.

Men noen velger jo å se litt "rart" på ting...!

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet starter i feil ende, det er noe alle vet.... på vestkanten er det mange ganger så mye narkotikahajer og "houseparties" enn på østkanten. Allikevel er det ikke der politiet holder til.

Skjønner meg ikke på dere....

Nuvel, tro hva dere vil. Men ikek alle etnisk norske nordmenn er snille, heller.... mennesker er vi jo alle og enhver.  

Kid-a

Enig med Babyface jeg og.

Og husk da at det ikke bare er "Østkanten" eller "Vestkanten" dette dreier seg om, men HELE Norge. Oslo kan ikke svare for hele landet heller. Jeg synes dette er pyton jeg. Takken for å prøve å holde ro og orden i dette landet! Stakkars folk :(

Dessuten tror jeg politiet de fleste steder gjør så godt de kan, og dessuten, de kan vel få lov til å feile som alle andre yrkesgrupper ? Eller ?

Og klart ikke alle nordmenn er snille heller,- drittsekker er drittsekker og kriminelle er kriminelle,- samme pokker hvor de er fra!

Bare se på Baneheia-saken og mange andre drap og voldtektssaker,- det er vel så mange nordmenn som utlendinger.

Men denslags oppførsel av disse gjengene og kriminelle samfunnene er fremdeles uakseptabelt!!!!!

Waco :

Politimenn flest har faktisk ingen "9-5"-jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diva, selvsagt er oppførselen til disse gjengene respektløst, men du må ikke leve i den villfarelsen å tro at mange av disse kontfrontasjonene ikke blir igangsatt på provikasjoner av politiet.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen i politiet velger å slutte fordi de er redde for hva som kan skje med familien hvis de fortsetter, er noe helt galt.

Og det hadde jo, waco, vært skikkelig galt om alle mottok trussler, hvis man ikke er for anarki, da.

Hvis politiet slutter å aksjonere fordi de blir redde, da har vi tapt en front vi ikke bør tape.

Kunne godt tenke meg at det ble "danske tilstander" i Norge på dette området - der anses trussel mot en i politiet som en trussel mot samfunnet, og ike som et "privat anliggende", som i Norge.

Udugelige folk finnes i alle yrkesgrupper, men selv ikke udugelige folk burde få drapstrussler mot seg eller familien - det burde vel holde med å få sparken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettie, tenk deg litt om nå.

Hvem tror du får drapstrusler, de greie allrighte politikarene, som ikke er rasistiske, ikke er overlegne, behandler deg med verdighet og respekt, eller tror du det er snuten som sier halvhøyt til makkern i heisen mens siktede hører på, - hehe....nå tar vi å kjørern ut i sørkedalen så får han sleike opp dopet sitt....hoho....hehe...nå blirn redd nå...hohoho....jai vara supercop...hohoho

*dust*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den typen du beskriver er neppe den typen politi som motar de alvorligste meldingene. De er ikke "farlige" i det kriminelle miljøet. De er bare ganske alminnelige duster

De som er "farlige" er de som er inne i store saker, og som har integritet. De ser ikke bort, men forfølger sakene uansett om det er saken til kakse eller småfisk. Og kanskje nettopp behandler folk som folk - med respekt - fordi de har evne til å sette seg inn i menneskers litt mer skrøpelige sider.

Og mennesker med integritet er det viktig å ta vare på, for vår egen del.

Vi taper når politiet ser vekk fordi de ikke kan ta sjanser - fordi familiens kostnader blir for høye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvem jeg tror er slitsomme? De politifolka som selv vil tjene penger på handelen som bruker politiskiltet som et argument og blir grådige etter sitt vinningssjag.

Jeg har selv vært innblandet i et tilfelle hvor politiet var sterkt involvert i handlingsforløpet.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er det vel nærliggende å anta at de kriminelle som har ressurser til å ta livet av politifolk neppe reklamerer henrettelsen først?

For meg høres det mer ut som fyllesvada og useriøse tekstmeldinger.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel er bygningsbransjen litt slepphendt med materialer, og svinn til tider stort.....

Men noen kilo dynamitt under en bil er litt mer alvorlig enn en tekstmeling eller to. Det samme er bilder av ditt barn mens det leker i barnehagen, i følge med en "velment" hilsen.

Da har man de ressursene som trengs......

Og jeg mener fortsatt at vi bør få danske tilstander i slike saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er farlig med en haug dynamitt? Var det tennsatser der?

En dynamitt ville kanskje gjort mer nytte i en bankhvelv, men hva vet vel jeg.

Så blir barna tatt bilde av, ja ingen synes det er noe hyggelig, men som jeg har sagt tidligere jeg har ingen omtanke for politiet, da politet når som helst kan slutte i arbeidet hvis det blir for "tøft".

Ikke alle som har den muligheten, noen får 10 år meningsløs fengsel, mens andre tjener pensjonspoeng og har gode støtteordninger.

Urettferdig?

Ja, men i forbryterens disfavør.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med i rettsalene truer de folk. Tenk på den stakkars afrikaneren som var dørvakt på Baronen og Baronessen. Han ble drapstruet av en gjeng vietnamesere i rettssalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...