Gå til innhold

mobiltelefonidioti.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har dere ikke sett det ennå vi er blitt en parodi og ikke minst en enorm intektskilde for finn h andresaen heter han tror jeg,og andre finanstopper som tjener helt vilt på vores og iser kvinners bruk av mobiltelefoner.Att barn og unge går på limpinnen er ikke til å ungå men voksne velfungerende sosialt agerende kvinner med et stort nettverk lar seg drive på med den slags gir meg etterhvert grunn til å stille spørsmålstegn ved deres inteligens i det heletatt?Egentelig lurende mann med stor m spør hvorfor.Er det ikke på tide noen sier nok er nok?

Eller skal vi en gang for alle vise hvilken naraktig parodi vi er blitt.

GREIER DU DEN SÅ GREIER DU DEN,åså aldeles uten kritisk tenkning.Nei vi fortjener vel være der vi er.MOBILAVHENGIGE IDIOTER :hoho: Disse smileys som pryder svarsidene er bevis på denne trenden,vi kan da for fanden både svare og argumentere uten å ty til ¨smileys,som er lagt inn der så til gangs på forhånd.

Hi komuniserer da for pokker ikke via smileys,det blir for banalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vi er forskjellige, og det skriftlige språk ikke fanger opp nyanser så lett, er det greit med smil for å understreke poenger, bl a ironi... Verden går videre, nå kommuniserer vi faktisk OGSÅ med smil, slik er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

????

Sånne som deg kunne gjerne trengt litt tegn her og der slik at vi andre forstår hva du snakker om??!!

En annen ting som irriterer meg : Vitser vi mottar og videresender på SMS. Joda jeg gjør det selv, men - dette er sikkert noe noen har startet for å tjene peng. Og vi - vi melder i vei, vitser, gåter og visdomsord. Irriterer meg hver gang jeg får telefonregning, tenker at jeg skal gi meg. Men så får jeg en søt eller morsom en, som jeg bare "må" videresende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker smilefjesene jeg :) Da er det liksom mye lettere å få frem hva man mener - understreke poenger liksom :wink: men ja , det er mange som ikke en gang snakker med hverandre når de er sammen - de sitter og sener SMS til hverandre, og det virker litt merkelig da :o Er det hemmelig så kunne de jo godt snakket om det et annet sted :roll: mobiler er greie å ha - men man skal kunne klare seg uten også , ikke bli helt avhengis. Hva koster der forresten å sende en SMS melding?

Og smilefjes - de er greie å ha ..bruker de ofte jeg , som dere ser :ler:

Lille meg 2 :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi komuniserer da for pokker ikke via smileys,det blir for banalt.

Gjør vi ikke????

Jeg trodde vårt kroppsspråk, latter, grin og tonefall er noe vi "forsterker" vår muntlige kommunikasjon med - og da er da vel ikke mer naturlig å bruke smileys i vår skriftlige kommunikasjon..... Smileys kan derfor defineres som vårt kroppspråk, latter, grin etc....

You see..... :wink:

Ellers så kan jeg vel være enig i det du skriver, mobiltelefoner er en idioti samtidig som den er veldig sjekk å ha. Jeg er iallefall veldig glad i min mobiltelefon og bruker den gjerne til å sende tekstmeldinger. Men når det er sagt - så er det også enkelte ganger jeg har lyst til å hive den i veggen.

Visste du forresten at vi nordmenn sendte ca 20 millioner tekstmeldiger i forbindelse med dette nye året........... :wink:

Anie - som har med seg mobilen overalt - t.o.m i senga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane

Flott! Da er vi i alle fall to i verden som er anti-SMS! Jeg bruker mobilen av og til, men denne teite tastinga gidder jeg rett og slett ikke være med på.

Men smileys må jeg ha! De erstatter delvis mimikk og kroppsspråk her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandix

Jeg bruker kun mobilen til nødvendige beskjeder. Sms vitser sletter jeg uten å lese dem og sender aldri selv. Bruker heller aldri smileys på KG. For meg må de gjerne fjerne hele smilekompaniet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hostharkharkhostosv*

'ello? Hvor/når ble du født? Smilyer ble en trend LEEEEEENGE før SMS-funksjonen ble tatt i bruk.

Og disse smilyene her er et resultat av det.. ikke av teite SMSer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smilyer ble en trend LEEEEEENGE før SMS-funksjonen ble tatt i bruk.

Hei!

Jasså? Er du sikker på det?

Da jeg inntok Internett i 1996, var det noen hundretusener nordmenn sm hadde funnet veien dit før meg - og bruk av "smileys" var fortsatt nokså uvanlig. Utviklingen var dog eksplosjonsartet når disse først begynte å poppe opp på IRC, hvorpå de snart var å finne på Usenet, i eposten min og overalt ellers.

Min første GSM-telefon kjøpte jeg i 1994. Det gikk noen få måneder før de første tekstmeldingene tikket inn, men ikke lenge etter dukket jaggu' smileysene opp i telefondisplayet også.

Skjønt det kan jo være du sikter til mammas smålapper på kjøleskapet - der kunne det alt på søttitallet dukke opp et og annet gladtryne. I så fall må du ha meg unnskyldt.

Mvh

L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på sandix - fjern hele smiley-greia. Dersom jeg leser en tekst proppet med disse fjollete ansiktene, får jeg bare intrykk av at senderen er useriøs. For meg som leser, forsterker det ikke på noen måte poenget (om det overhodet er noe poeng) i teksten.

Ha en fin dag!

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker mye sms når jeg er i utlandet - kjempefint å kunne holde litt kontakt med folk som ikke skriver brev og siden ingen av oss er så ringe at vi kan drive å ringe mellom to land hele tiden..

Men når jeg er i norge liker jeg bedre å ringe, man får sagt så mye mer når man snakker sammen enn tekster til hverandre (bokstavelig talt faktisk)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en liten kommentar til siste taler: Med innføringen av MMS kan du nå sende kjempelange tekstmeldinger. Der hvor begrensningen tidligere har vært på 169 tegn, kan du nå sende meldinger på tusenvis av tegn.

Mvh

L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...