Gå til innhold

Spesielle selskapslokaler i Oslo


Brura

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som kan hjelpe oss aa finne et flott, (helst typisk norsk), uformelt selskapslokale til bryllupet vaart i skogen eller ved et vann i naerheten av Oslo? Stort nok til 70 personer? Et sted som gir deg foelelsen av aa vaere paa privatfest istedenfor paa restaurant? Der man kan ha vinflaskene staa paa langbordene? Eller er det noen som vet om en hageflekk/jord man kan leie ved skog/vann for saa aa sette opp et telt for festen? Eller vet om hvor jeg kan finne et selskapslokale til leie i liknende omgivelser der vi selv ordner med mat og drikke? Eller en gaard man kan bruke? Blir veldig glad for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med skullerudstua?

De har muligheter for langbord og jeg tror ikke de har noen problemer med medbrakt drikke.

70 personer er ganske mye da, jeg er ikke sikker på at det tar så mange.

Dessuten ligger det i skogen, men ikke langt fra bilvei. (Er forøvrig mye slike skogshytter her og der i marka.)

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av Markastuene tar bryllup. Men du kan neppe ordne mat/drikke selv der. Oversikt over markastuene finner du her: http://www.skiforeningen.no/stuer/

Men mange av dem er altfor små til bryllupsfeiring.

Mariholtet synes jeg er flott. Vi vurderte bryllup der. Linderudkollen er og koselig. Eller Sandbakken.

Men du kan f.eks også undersøke http://www.studenterhytta.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kobberhaughytta.no/

er forresten den flotteste stua i Oslomarka. Men problemet her blir antakelig å få kjøretillatelse for å slippe å gå til fots inn. Da vi skulle gifte oss, ringte vi dit og fikk til svar at det var umulig å få kjøretillatelse. Senere har jeg imidlertid snakket med en som var gjest i et fantastisk bryllup der, så det er kanskje ikke så umulig likevel.

For vielse i marka. Sjekk

www.nordmarkskapellet.no

www.ostmarkskapellet.no

www.lillomarkskapellet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hauger Gård i Maridalen er koslig og flott dersom du skal ha utebryllup. Ikke så verst pris heller, etter hva jeg har forstått. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Villa Lilleborg på Ulvøya? Vi vurderte det en stund, virket kjempekoselig, men vet ikke helt hvor mange gjester de tar der. Der tror jeg man kan ordne med mat og drikke selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Bride to be

Denne er vel kanskje litt på siden, men noen jeg kjenner hadde sin fest på Månefisken i Oslo og var veldig fornøyde med det. Men, det er jo ikke akkurat i skogen, da...

Lykke til med jakten på lokaler!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

- Hva med de nedlagte klosterruinene på Hovedøya?

- Frognerseteren?

- Lokale ungdkosklubben/huset?

- Bogstad gård (kanskje noe dyrt..?)

- Stortorvets Gjæstgiveri (plass til mange)?

- Ved Homenkollåsen på idrettslagets store hytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...
4 timer siden, Alise88 skrev:

Prøv www.eventum.no - masse steder som kan passe dine preferanser der ser det ut som :)

Bryllupet var for elleve år siden. Men det er jo en viss sjanse for at ts er skilt og skal gifte seg igjen:)

Anonymkode: a736e...25c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...