Gå til innhold

Proteinpulver?


Gjest Nnn

Anbefalte innlegg

Ser de selger proteinpulver på treningsstudioet mitt. ca 300 kr for en svær boks med forskjellige smaker. Hva er slikt pulver godt for? Er det tilskudd til maten, eller er det i stedet for måltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spesielt når man trener mye styrke kan det være vanskelig å få i seg nok protein til å få maksimal muskelbyggingseffekt ved å spise mat. Da kan proteintilskudd være lurt.

Mange bruker det spesielt rett etter trening (whey-protein) eller om kvelden for å ha i kroppen om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en lett måte å få i seg nok proteiner på. Det er spesielt viktig når man vil ha mer muskler-og kan også hjelpe deg om du vil ned i vekt.

Om man vet en del om kosthold og sørger for å spise ordentlig,så trenger man egentlig ikke proteinpulver.

Proteinshake kan være lurt å ta som kveldsmåltid siden for mye karbs før leggetid ikke er så bra. MEN du kan jo like godt lage en omelett av 2 eggehviter og 1 egg og spise noen skinke eler kylling til-ikke så enkelt,men det er heller ikke så dyrt. Dessuten blir du mye mer mett og får flere næringsstoffer i deg som kroppen trenger. Jeg har proteinpulver,men klarer ikke drikke bare shake-synes det smaker grusomt og har en ekkel "smulete" konsistens(jeg har det fitness for jenter). Jeg bruker det i havregrøten til frokost,for å få ekstra protein siden jeg trener en del styrke. Proteinpulver og vann kan være bra før en morgentur på tom mage. Du vil få litt energi som ikke hemmer fettforbrenningen-som er litt høyere om morgenen. :)

Jeg ville ikke tatt det som eget måltid- måtte i såfall blitt et mellom-måltid eller før jeg gikk morgenturer. Ellers kan det være et godt tilskudd å ha i maten-for eks havregrøt,omelett,smoothies osv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker proteinpulver, rett og slett fordi jeg ikke får nok proteiner i kosten. Jeg styrketrener en del, så derfor er det viktig for meg å få maks ut av denne treningen, så jeg supplerer med en shake etter trening (også fitness for jenter)... Bruker det ofte på havregryna til frokost også :)

Selvfølgelig hadde jeg kunnet spist mere protein, men for mitt vedkommende så blir det vanskelig, siden jeg bor på folkehøgskole og der er det ikke jeg som styrer med måltidene.

Man kan jo bruke det som tillegg til måltid eller som et eget måltid, for eksempel et mellommåltid eller kveldsmat. Dessuten har jeg sett oppskrifter på muffins som inneholder proteinpulver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,man kan jo egentlig tilsette proteinpulver i hva som helst. Jeg bruker det i havregrøten,pannekaker,i kesam osv

Aylana: Bruker du bare proteinpulver og vann i shaken?? Hvilken smak har du? Jeg har jordbær smaken,og klarer IKKE drikke shaken med bare vann...lurer på om den sjokolade er bedre?! MEN jeg liker ikke konsistensen heller så veldig godt... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line: Jeg har begge to :) Kjøpte sjokoladen først og holdt på å spy da jeg blanda den i vann (brekte meg skikkelig for hver slurk), men så sa kjæresten at jeg måtte jo blande den med melk (jeg burde jo skjønne det, mente han) og da smakte den ganske godt :) Jeg bruker enten ekstra lett melk eller en blanding av ekstra lett og skummet melk (evt vann).. Når du bruker melk blir den mye mildere med en gang, så jeg liker begge to nå :) Er ikke favorittdrikken da, men helt greit.. Æsj, kan tenke meg hvordan jordbærshaken er med vann :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...