Gå til innhold

spise etter trening


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det lurt å spise etter trening?

Mener jeg leste en plass at er bra å få i seg f.eks en banan e.l etter trening.

Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den gangen jeg trente, pleide jeg å spise en banan en liten stund før trening og en liten stund etter trening, fordi jeg følte meg sulten, samtidig som det ikke var slik ¨mathunger¨.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du bør spise etter trening. Når du trener "bryter" du kroppen ned før den bygger seg opp igjen på et høyere nivå enn den hadde før treninga. Om du ikke spiser får ikke kroppen noe å "bygge seg opp igjen på". Du kan gjerne ta en banan rett etter treningsøkta men du bør ha i deg litt mer i løpet av de neste par timene. Hvor mye du trenger kommer selvsagt an på hva og hvor hardt du har trent. Du gjør deg ihvertfall en skikkelig bjørnetjeneste ved ikke å spise i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på dette. Ja, man skal spise etter trening for å fylle om tomme glykogenlagre.

MEN, hva når man skal ned i vekt? Det er jo når glykogenlagrene er tomme at kroppen begynner å tære på fettet istedet. Skal man da la være å spise etter trening for å få igang fettforbrenningen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man da la være å spise etter trening for å få igang fettforbrenningen??

Nei. Du må spise noe uansett og før og etter trening er de aller lureste tidspunktet å spise på. Kroppen trenger drivstoff, og cellene tar til seg energi mye mer effektivt rett etter trening.

Hvis du ikke gir kroppen det den trenger av byggeklosser og energi, brytes den ned. Musklene altså, ikke bare fettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser en banan rett etter trening,det sa instruktøren at var veldig viktig for å bygge opp kroppen igjen,for å bli klar til neste trenings økt,neste dag.

Jeg skal innrømme at j har spist lite før trenong og etter for jeg slanker meg,men det er nok ikke lurt!!!

Nå kjører jeg innom butikken etter trening og spiser en banan i bilen på veien hjem!!!

Så får vi se om det blir noen resultater!!! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...