Gå til innhold

Til de jentene som fjerner "barten":


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, det lurer jeg også på.  Hvordan forklarer du det?  HVORDAN får du mer hår av barbering?

At to ting skjer samtidig (barbering og økt hårvekst) betyr ikke at det ene MÅ komme av det andre.

hva kommer det av da? er bare nyskjerrig:) har 0 peiling på dette jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hahaha..sittet LITT for mye på nettet? LOL liksom.. hahah... hva er d du mener er så feil med det innlegget egetnlig? er d en myte at man får mer hår av barbering? merkelig at jeg har fått dobbelt så mye av å barbere meg på armene og bena? hmm.. rart det der. åssen forklarer du det?

Jepp det er en myte at man får mer hår av barbering. Det er derfor jeg foreslår at du setter deg litt mer inn i slike ting før du svarer - og dermed fremstiller deg som en idiot.

Skal du få mer hår, må du plutselig ha fått flere hårsekker nede i huden hvor hårene kan gro fra. Hvordan tror du dette kan settes i sammenheng med barbering hvor du kutter av hårene ved hudoverflaten?

Men du, lille frøken påståelig, hvorfor svarer du ikke når noen spør deg HVORDAN du har fått mer hår av å barbere deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jenter har jo ofte en liten "bart" på overleppen.  :sjenert:  Noen har mer enn andre..

Fjerner dere den? Isåfall hvordan?

Jeg bruker hårfjerningskrem som er spesielt beregnet til ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva gjør deg til ekspert? man FÅR mer hår av barbering me høvel. men ikke med voks og epilering pga du drar ut hårene fra rota.

For ørt og førtimillionte gang. Man får ikke mer hår av barbering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha..sittet LITT for mye på nettet? LOL liksom.. hahah... hva er d du mener er så feil med det innlegget egetnlig? er d en myte at man får mer hår av barbering? merkelig at jeg har fått dobbelt så mye av å barbere meg på armene og bena? hmm.. rart det der. åssen forklarer du det?

Vel, du kan f.eks. ha for mye testosteron i kroppen, du kan ha bedrevet overdreven slanking, du kan lide av overdreven hårvekst..... mulighetene er mange.

Men hvorfor svarer du ikke når noen spør deg hvordan man får mer hår av å barbere seg da? Å...det er riktig.... Du KAN ikke svare på det fordi det ikke er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hippopotamus
Jepp det er en myte at man får mer hår av barbering. Det er derfor jeg foreslår at du setter deg litt mer inn i slike ting før du svarer - og dermed fremstiller deg som en idiot.

Skal du få mer hår, må du plutselig ha fått flere hårsekker nede i huden hvor hårene kan gro fra. Hvordan tror du dette kan settes i sammenheng med barbering hvor du kutter av hårene ved hudoverflaten?

Men du, lille frøken påståelig, hvorfor svarer du ikke når noen spør deg HVORDAN du har fått mer hår av å barbere deg?

Synes gjest tar litt av her, jeg... Så billige hersketeknikker er vel unødvendig.

Hva med å holde muligheten åpen for at mennesker er forskjellig og reagerer forskjellig på ting? Man kan fint få både tykkere, lengre og mørkere hår uten å øke antall hårsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva kommer det av da? er bare nyskjerrig:) har 0 peiling på dette jeg..

Det er vel noen som kom med noen årsaker lengre opp i tråden.

Men jeg har ihvertfall observert at barbering eller ikke barbering, det blir mer hår med alderen. Da jeg var 20, behøvde jeg ikke å gjøre noe med bikinilinjen, da jeg var 40 var hårene så langt ned over låret at selv ikke shorts-bikinier dekket det.

Hun som fjernet det med laser sa at det er veldig vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å holde muligheten åpen for at mennesker er forskjellig og reagerer forskjellig på ting? Man kan fint få både tykkere, lengre og mørkere hår uten å øke antall hårsekker.

Men da skyldes det påvirkning fra innsiden (hormoner bl.a.), ikke utvendige forhold som hårfjerning. Som mange her har vært inne på nå, det går ikke signaler gjennom hår, det er kul umulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dere forskere innen hår på kroppen eller? hheheh..:) men at dere gidder å irritere dere så det skjønner jeg ikke helt:) men ok, jeg er 21 som dere ser... og jeg vET at jeg har fått mer hår etter jeg har barbert fks lårene, under lårene..og rundt bikinilinjen, men HVA dette skyldes får jeg enda ikke begrep på selvom dere mener både det ene og det andre her.. hehe.. får vel bli et mysterium..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa i forrige innlegg, det skyldes blant annet hormonpåvirkning. Hårveksten kan endre seg gradvis gjennom hele livet. Eldre menn får jo typisk enkelte lange hår i ører/nese og øyenbryn (tviler på at de barberer seg der :ler: ). Mange kvinner får også det. Modern har et par laaange på halsen som jeg må hjelpe henne å nappe vekk. Hun hadde dem ikke for ti år siden. Jeg begynte å bli hårete da jeg var 12-13, og hadde relativt stabil hårvekst til jeg var 16-17, da gjorde den plutselig et hopp igjen... fikk plutselig mer hår på armene. (Uten å noensinne ha barbert dem :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man bruke denne blekekremen på armene???? kanskje litt teit... men har så mørke hår på armene og liker ikke å vokse hele tiden...

Du får kjøpt blekekrem som er beregnet på hårene på kroppen og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Ok, kan dere som diskuterer mer hår/ikke mer hår som følge av barbering bli enige om at dere er uenige? :ler: Slik at vi kan begyne å diskutere "barter" igjen. :P

Jeg skal nappe den etterpå tenkte jeg. Siden jeg velger å stole på de som sier at man IKK får mer hår av å nappe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blekekrem er tingen synes jeg. da får man ikke stive hår etter barbering, og ved voks får iallefall jeg inngrodde hårsekker og kviser . mine mørke dunhår blir lyse og synes dermed ikke mer, og jeg liker heller ikke at jeg blir helt glatt på overleppa, synes det skal være litt myke dunhår der jeg :)

blekekremen min har vart i over ett år nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 10 år senere...

jeg barberer. hver til annenhver dag. men jeg føler det synes så godt, og jeg skjemmes så utrolig over det. Så vil egentlig fjerne det på en annen måte så det er borte litt lenger og jeg slipper å føle meg som en mann.

Anonymkode: 3467f...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg barberer. hver til annenhver dag. men jeg føler det synes så godt, og jeg skjemmes så utrolig over det. Så vil egentlig fjerne det på en annen måte så det er borte litt lenger og jeg slipper å føle meg som en mann.

Anonymkode: 3467f...f17

Gå til en klinikk å få det vokset bort av en offentlig godkjent hudpleier. Det er en rask behandling som varer i ca 3 uker og koster ca 200kr. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker wax strips til ansikt. I to omganger, en på hver side. Vondt som fy men smerten varer kun i 2 sek. Hater den dunbarten!

Anonymkode: d459f...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...