Gå til innhold

Nordmenn er blitt fanget i luksusboble og forsiktighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor taper vi ellers så mye mot utlendinger? Folk fra andre land virker til og takle enkelte ting mye bedre, de er mer vant til og leve usikkert og må lære seg å være harde. 

Det er vi norske som ofte blir fremstilt som offeret når det blir konflikt med noen fra et annet land. Enten det gjelder voldtekt (norsk kvinne voldtatt), vold i gata (norsk mann slått ned av utlending), norsk kvinne blir kjæreste med utlending (hun får advarsler fordi hun ber om vold og ene etter det andre). 

Hvorfor taper nordmenn mot andre? Hvorfor er det vi som på en eller annen måte bøyer oss for andre?

Anonymkode: dda47...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om man blir voldtatt eller slått ned på gata er man da virkelig et offer uansett om man er norsk eller utenlandsk, eller om gjerningsmannen er norsk eller utenlandsk.

Anonymkode: 58fe3...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke uprovosert vold er greit, og jeg mener det bør være de som kommer hit sitt ansvar å moderere seg, hvis de kommer fra land der voldelig løsning på et problem er helt vanlig, som det dessverre er noen steder i verden. Når det er sagt er jeg likevel litt enig med deg, mange nordmenn kunne hatt godt av å bli litt "tøffere" uten at det trenger å innebære å bruke vold først. Lære seg selvforsvar hvis det skulle skje noe, generelt bli litt hardere osv.

Det gjelder også i arbeidslivet, der mange utenlandske er vant til mye tøffere konkurranse enn norske arbeidstakere. Har sett mer enn en gang at en "traust" nordmann/kvinne har blitt totalt overkjørt av en utenlandsk arbeidstaker for å si det sånn. Skal vi henge med i den globale konkurransen, så må også flere nordmenn få et "mindset" som makter motstand mot kompromissløse konkurrenter. For på verdensmarkedet så er det å spise eller selv bli spist som gjelder. 

Anonymkode: c2ad9...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke uprovosert vold er greit, og jeg mener det bør være de som kommer hit sitt ansvar å moderere seg, hvis de kommer fra land der voldelig løsning på et problem er helt vanlig, som det dessverre er noen steder i verden. Når det er sagt er jeg likevel litt enig med deg, mange nordmenn kunne hatt godt av å bli litt "tøffere" uten at det trenger å innebære å bruke vold først. Lære seg selvforsvar hvis det skulle skje noe, generelt bli litt hardere osv.

Det gjelder også i arbeidslivet, der mange utenlandske er vant til mye tøffere konkurranse enn norske arbeidstakere. Har sett mer enn en gang at en "traust" nordmann/kvinne har blitt totalt overkjørt av en utenlandsk arbeidstaker for å si det sånn. Skal vi henge med i den globale konkurransen, så må også flere nordmenn få et "mindset" som makter motstand mot kompromissløse konkurrenter. For på verdensmarkedet så er det å spise eller selv bli spist som gjelder. 

Anonymkode: c2ad9...78c

Ja, det er dette jeg mener. Nordmenn lar seg bli spist, for jeg føler vi på mange måter skal være så snille. Vi skal gå foran som gode eksempler. 

Traust ja, et perfekt ord. 

Anonymkode: dda47...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er dette jeg mener. Nordmenn lar seg bli spist, for jeg føler vi på mange måter skal være så snille. Vi skal gå foran som gode eksempler. 

Traust ja, et perfekt ord. 

Anonymkode: dda47...48d

Man kan gå foran som et godt eksempel som "tøff" også. Å være hard behøver ikke innebære å være en drittsekk, men at man er fremoverlent, tar initiativ og er mer "business minded" enn folk flest. 

Anonymkode: c2ad9...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2018 den 16.56, AnonymBruker skrev:

Man kan gå foran som et godt eksempel som "tøff" også. Å være hard behøver ikke innebære å være en drittsekk, men at man er fremoverlent, tar initiativ og er mer "business minded" enn folk flest. 

Anonymkode: c2ad9...78c

Dette vet jeg. Jeg vet ikke om du helt forstod hva jeg ville frem til i innlegget. Kanskje jeg forklarte meg litt dårlig. 
Ja da, du finner business minded folk i Norge. Harde kan de være og. Men nå snakker jeg om det å gi etter for andre kulturer.

Jeg ser så mange situasjoner der nordmannen til slutt gir etter for den ikke-norske. Det er svært svært sjelden/aldri jeg ser der adre gir etter for nordmenn.

Eksempel:
For en stund siden var det en tråd her på kg, hvor en norsk kvinne stillte et spørsmål rundt å bli sammen med en muslimsk mann.
Dette frarådet veldig mange her, fordi når de får barn sammen så kommer de til å måtte oppdras muslimsk, og han kommer til å mase og mase helt til hun blir sliten og gir etter. Her var det altså et selvfølge at den norske kommer til og bli sliten og gi etter. 

Det er mange slike tråder her inne, om norske kvinner og muslimske menn. 

Kjenner også til 2 norske menn som ble sammen med russiske kvinner. Også her er det de som må gi etter. Han ene måtte kvitte seg med hunden sin fordi hun ikke ville ha den. Han andre brukte opp enormt masse penger fordi denne kvinnen krevde og krevde. 

Så, hvorfor vinner utlendinger ofte ? Nordmenn virker mer og mer viljesvake ? Er det egentlig så positivt å vokse opp med slik traust kultur? 
 

Anonymkode: dda47...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...