Gå til innhold

Skuffet og irritert på samboer. Valg av julefeiring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så lenge han har familie å feire med og dere ikke har felles barn, tenker jeg han ikke bør lage noen stor sak ut av at dere feirer en jul borte med din familie for barnet ditts skyld. 

Anonymkode: 7d714...bbc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge han har familie å feire med og dere ikke har felles barn, tenker jeg han ikke bør lage noen stor sak ut av at dere feirer en jul borte med din familie for barnet ditts skyld. 

Anonymkode: 7d714...bbc

Ja.. Grunnen til jeg kanskje synes det er enda sårere er at jeg har ett barn som mangler forståelse for hvordan verden "fungerer". Ting som barn lærer seg å forstå hvorfor vi ikke kan eller ikke er naturlig å gjøre oppfatter ikke mitt barn på samme måte. Barnet opplever slike ting som urettferdig osv. 

Og dette er noe vi kan fullføre av mange ting barnet ønsker. 

Anonymkode: 8591b...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Måneden går fort og jeg betaler ikke heroinpris for å fly over ☺️

Anonymkode: 8591b...b3a

NÅ vet ikke jeg hva heroinprisen ligger på, men, hva med hans behov? Kan ikke du legge dine behov til side, siden du synes han kan gjøre det?

Feire jul hver for dere, høres mest fornuftig ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, EvaLena skrev:

NÅ vet ikke jeg hva heroinprisen ligger på, men, hva med hans behov? Kan ikke du legge dine behov til side, siden du synes han kan gjøre det?

Feire jul hver for dere, høres mest fornuftig ut.

Jeg har valgt å ta barnets side fordi jeg ser at det er mulighet for å feire der. 

Ønsker i HI er å feire jul hver for oss i år. 

Anonymkode: 8591b...b3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, EvaLena skrev:

NÅ vet ikke jeg hva heroinprisen ligger på, men, hva med hans behov? Kan ikke du legge dine behov til side, siden du synes han kan gjøre det?

Feire jul hver for dere, høres mest fornuftig ut.

 Nå er det vel ts sitt barn som har forespurt julefeiring med mor siden. Ts, jeg hadde bestilt biletter og feiret borte. Så lenge samboeren din har familie han kan feire med ser jeg ikke problemet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva jeg tenker???

At det faktisk må være rom for litt flytting på planene her.. Vi bytter aldri barn på lille julaften, men dagen før.. Det må faktisk være mulig for den forelderen som er barn"fri" og kunne reise bort til julaften.. 

Kan dere ikke spørre barnas mor om å ta barna dagen før, den 22., og så tar han over barna dagen før planlagt igjen?? Da kan kjæresten din også få være med...

Anonymkode: 2cdcb...62f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal julefeiringplanlegging begynne i april nå?  Hjelpes.  Jeg melder meg ut av verden nå!!!

Anonymkode: 0359a...ca3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er urimelig at ditt barn aldri skal kunne feire jul med familie litt lenger borte, fordi samboeren din er låst til hjemstedet med sine barn også når han ikke har dem på julaften. Samboeren din kan enten feire med egen slekt, eller forhøre seg med mor om en annen fordeling av juleferien i år. Å bytte hjem på lillejulaften/på dagen på julaften, er greit nok så lenge begge foreldre uansett ikke ønsker seg ut å reise, men nå er situasjonen endret fordi fars samboer har slekt også langt unna.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal julefeiringplanlegging begynne i april nå?  Hjelpes.  Jeg melder meg ut av verden nå!!!

Anonymkode: 0359a...ca3

Må da være lov å gjøre det. Ingen reagerer på en bestilling 8 mnd i forveien om det er en uke til syden så hvorfor er ikke en uke ett annet sted i Norge innafor? 

Om jeg søker nå får jeg det mest sannsynlig godkjent sammen med sommerferie godkjenningene. Og mange her vil ha ferie i juletiden så det er første mann til mølla. 

Anonymkode: 8591b...b3a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal julefeiringplanlegging begynne i april nå?  Hjelpes.  Jeg melder meg ut av verden nå!!!

Anonymkode: 0359a...ca3

Og om vi finner utav om vi har mulighet til å komme jo mindre tid trenger de å forholde seg til at vi... kanskje... kommer. De har jo også annen familie hvor de bor og om vi kommer så feirer de hjemme i stede for å dra til noen andre. Sommermånedene går veldig fort. Er greit å vite for alle parter om vi kommer eller ikke 

Anonymkode: 8591b...b3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet dere hva jeg tenker???

At det faktisk må være rom for litt flytting på planene her.. Vi bytter aldri barn på lille julaften, men dagen før.. Det må faktisk være mulig for den forelderen som er barn"fri" og kunne reise bort til julaften.. 

Kan dere ikke spørre barnas mor om å ta barna dagen før, den 22., og så tar han over barna dagen før planlagt igjen?? Da kan kjæresten din også få være med...

Anonymkode: 2cdcb...62f

Vi er inne på det, men moren er ikke så tøyelig. Har fått nei på slike ting tidligere. Så tar ikke stilling til det nå. Sier hun ja på høsten at det er greit så er det en bonus om han kan bli med 

Anonymkode: 8591b...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EvaLena skrev:

NÅ vet ikke jeg hva heroinprisen ligger på, men, hva med hans behov? Kan ikke du legge dine behov til side, siden du synes han kan gjøre det?

Feire jul hver for dere, høres mest fornuftig ut. 

Det er jo det TS vil...?

Anonymkode: 38f01...5db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Occulta skrev:

jeg vet ikke om jeg forstår riktig... du og barnet ditt vil reise bort å feire jul. Han kan ikke bli med siden han skal ha barnet sitt fra lillejulaften til julaften. Så han vil heller at dere skal bli hjemme så slipper han å feire jul alene? og det synes du er barnslig?

Synes selv at jul feirer man sammen med de nærmeste (kjernefamilien), besteforeldre og øvrig slekt som bor andre steder i landet kan man heller treffe i andre ferier. Jeg ville aldri ha dratt fra mannen min på julaften og latt han sitte alene.

Hvor nær man er mennesker er det ikke slektstreet bestemmer. Vi er ingen kjernefamilie da vi har mine og dine og feirer ikke sammen med barna. Jeg byttet jul med BF slik at kabalen ble lettere å legge og kunne prioritere hans familie når barna er hos han på juleaften. Vi kan også ha alle hjemme hos oss hvert år, men da har vi mulighet til å rullere uten å måtte ta hensyn til hans og mitt barn på samme år. 

Anonymkode: 8591b...b3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke felles barn. Vi har ikke samme juleaften med barna. 

I år ønsket barnet mitt å feire hos familie på andre siden av landet. Og jeg tenkte at det ikke var problem og har nå veldig lyst selv. 

Samboer ønsker ikke dette fordi han ikke kan bli med siden han har barna over på lillejulaften. Han vil feire julaften sammen med oss og svarer at det ønsker også mine foreldre. Det skjønner jeg. 

Men helt seriøst, jeg føler dette er barnslig. At han ikke kan sette egne behov til side. 

 

Anonymkode: 8591b...b3a

Ser nå i andre innlegg du har at han ikke vil dere skal dra, da forstår jeg bedre. 

Dere drar dit dere ønsker og han feirer julen som han vil, om han vil komme etter er det ok, hvis ikke, får han sitte hjemme eller gjøre hva han vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Og om vi finner utav om vi har mulighet til å komme jo mindre tid trenger de å forholde seg til at vi... kanskje... kommer. De har jo også annen familie hvor de bor og om vi kommer så feirer de hjemme i stede for å dra til noen andre. Sommermånedene går veldig fort. Er greit å vite for alle parter om vi kommer eller ikke 

Anonymkode: 8591b...b3a

En mulighet er jo å invitere dine foreldre hjem til dere? 

Anonymkode: 0ae2f...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En mulighet er jo å invitere dine foreldre hjem til dere? 

Anonymkode: 0ae2f...91f

Det er min tante og onkel med barn. Familien reiser hit i andre ferier, men i fra i fjor av ønsket de å være hjemme i juleferien. Noe jeg godt forstår så mye de reiser i året. 

Anonymkode: 8591b...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke felles barn. Vi har ikke samme juleaften med barna. 

I år ønsket barnet mitt å feire hos familie på andre siden av landet. Og jeg tenkte at det ikke var problem og har nå veldig lyst selv. 

Samboer ønsker ikke dette fordi han ikke kan bli med siden han har barna over på lillejulaften. Han vil feire julaften sammen med oss og svarer at det ønsker også mine foreldre. Det skjønner jeg. 

Men helt seriøst, jeg føler dette er barnslig. At han ikke kan sette egne behov til side. 

 

Anonymkode: 8591b...b3a

Han har barna sine over på lillejulaften, og du planlegger å reise med dine barn da?

Jeg skjønner godt at han vil feire jul sammen med deg og dine barn. Dere er jo en familie. Vil du splitte familien i jula?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Salka skrev:

Er det ikke litt tidlig å planlegge julen allerede nå? 

 

Synes ikke det. Vi er mange parter i familien, i tillegg til mine og dine i flere familier. Jo tidligere jeg vet andres planer jo enklere er det for meg å finne ut hvor vi ender. Hvis alle har god tid så synes jeg det bare blir kaos at ingen har ett skikkelig svar fordi den ene venter på den andre

Anonymkode: 8591b...b3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Majott skrev:

Han har barna sine over på lillejulaften, og du planlegger å reise med dine barn da?

Jeg skjønner godt at han vil feire jul sammen med deg og dine barn. Dere er jo en familie. Vil du splitte familien i jula?

 

Mitt barn feirer ikke jul med hans barn. Da måtte mitt barn pakket opp alle sine gaver sammen med samboers barn og det skal barnet gjøre på juleaften med min familie eller hos oss og ikke på lillejulaften. 

Anonymkode: 8591b...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...