Gå til innhold

Har postene lov til å slenge pakka på utsiden av blokka de??


SnoopyBoy

Anbefalte innlegg

Betsilte en pakke. Den kom aldri. Jeg tok kontakt med posten og de sa at den var levert til meg på utsiden av døren klokken 3 om natten på lørdag.. Jeg bestilte ikke "på døren pakke". Har jeg rett på penger tibake?? Jeg ble lei meg nå. Jeg bor midt i byen, så ja hvem som helst kan ha tatt den. Er dte ikke sånn at hvis de ikke får plas til pakke i postkasse skal den leveres til postkontor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, SnoopyBoy skrev:

Betsilte en pakke. Den kom aldri. Jeg tok kontakt med posten og de sa at den var levert til meg på utsiden av døren klokken 3 om natten på lørdag.. Jeg bestilte ikke "på døren pakke". Har jeg rett på penger tibake?? Jeg ble lei meg nå. Jeg bor midt i byen, så ja hvem som helst kan ha tatt den. Er dte ikke sånn at hvis de ikke får plas til pakke i postkasse skal den leveres til postkontor? 


Ja, MyPack/posten hjemlevering, noe nye greier som til og med skjer selvom man ikke bestiller det selv (kommer an på stedet man bestiller fra sin avtale med posten),  legger bare pakken utenfor døren. Ca mellom 03 og 07 da bud stort sett jobber natt.

Jeg bor i blokk og er livredd for at noen i oppgangen min skal ta pakken min jeg også, så jeg sitter oppe om natten å venter når jeg vet at det er MyPack som kommer, og har all lyd av så jeg hører når noe blir slengt på gulvet utenfor døren min.
Har vurdert å henge opp gul lapp til postbudet "Bank på ved levering så jeg kan ta den inn med en gang :) " eller noe.

Du har ikke rett på penger tilbake desverre. Du kan jo prøve å klage men de har bare gjort jobben sin, og de har ingen bevis på at du ikke lyver heller, så det blir ord mot ord. Men jeg syns denne ordningen er helt høl i huet jeg også....! Tyveri av pakker er et stort problem i USA, der legger de også pakker utenfor døra på hus osv, så skjønner ikke hvorfor vi skulle starte med sånn ordning her også.

Eneste jeg greier å rasjonalisere rundt det er at det er fint for eldre som ikke kommer seg til postkassen eller postkontoret for å hente pakke, og at det muligens er fordi ikke alle bud har lov til å ha nøkler til postkasser osv (når det kommer til oppganger, men er jo litt rart de har nøkkel til inngangsport og dør da men...)

 

Anonymkode: 0a3fa...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har de ikke. Ring Posten og klag

Anonymkode: aad68...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Ja, MyPack/posten hjemlevering, noe nye greier som til og med skjer selvom man ikke bestiller det selv (kommer an på stedet man bestiller fra sin avtale med posten),  legger bare pakken utenfor døren. Ca mellom 03 og 07 da bud stort sett jobber natt.

Jeg bor i blokk og er livredd for at noen i oppgangen min skal ta pakken min jeg også, så jeg sitter oppe om natten å venter når jeg vet at det er MyPack som kommer, og har all lyd av så jeg hører når noe blir slengt på gulvet utenfor døren min.
Har vurdert å henge opp gul lapp til postbudet "Bank på ved levering så jeg kan ta den inn med en gang :) " eller noe.

Du har ikke rett på penger tilbake desverre. Du kan jo prøve å klage men de har bare gjort jobben sin, og de har ingen bevis på at du ikke lyver heller, så det blir ord mot ord. Men jeg syns denne ordningen er helt høl i huet jeg også....! Tyveri av pakker er et stort problem i USA, der legger de også pakker utenfor døra på hus osv, så skjønner ikke hvorfor vi skulle starte med sånn ordning her også.

Eneste jeg greier å rasjonalisere rundt det er at det er fint for eldre som ikke kommer seg til postkassen eller postkontoret for å hente pakke, og at det muligens er fordi ikke alle bud har lov til å ha nøkler til postkasser osv (når det kommer til oppganger, men er jo litt rart de har nøkkel til inngangsport og dør da men...)

 

Anonymkode: 0a3fa...882

Hei, men jeg har ikke bestilt mypack!! Jeg har bare bestilt en pakke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står sendes med postnord til ditt lokale postkontor, mindre pakker kommer i postkassen...Det var det betalingsalternativet jeg klikket inn på da jeg betsilte pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SnoopyBoy skrev:

Det står sendes med postnord til ditt lokale postkontor, mindre pakker kommer i postkassen...Det var det betalingsalternativet jeg klikket inn på da jeg betsilte pakke.

Ja da må du kontakte PostNord og ikke Posten. Posten gjør ikke slikt,men nyhetene er fulle om hendelser med PostNord.

Posten har kun lørdagsutlevering på enkelte pakker ( som ekspress) og de leverer ikke midt på natta...

Anonymkode: e6c35...daf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja da må du kontakte PostNord og ikke Posten. Posten gjør ikke slikt,men nyhetene er fulle om hendelser med PostNord.

Posten har kun lørdagsutlevering på enkelte pakker ( som ekspress) og de leverer ikke midt på natta...

Anonymkode: e6c35...daf

Har kontakta postnord, og klaga. De skulle se på det sa de. De skulle se om de klarte å finne ut av hvor pakka hadda havna henn. Først tok jeg kontakt med postnord på chat på pcen, da sa han mannen at pakke var levert på utsiden av døren, så ringte jeg dem og da sa mannen at de skulle prøve å finne ut av hvor den var blitt av, men de kommer jo ikke til å klare å finne ut av det siden at pakka  ble jo levert på utsiden av døra mi og er nå tatt av en av narkonaboene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med nettbutikken og si ifra om at det du bestilte ikke har kommet, og at du derfor ikke kan betale for det. Om du kommer noen vei med det kan jeg ikke garantere, men siden dette tydeligvis er et utbredt problem så kan det vel være at de vurderer å endre på posttjenesten de tilbyr hvis de får mange nok klager? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ta kontakt med nettbutikken og si ifra om at det du bestilte ikke har kommet, og at du derfor ikke kan betale for det. Om du kommer noen vei med det kan jeg ikke garantere, men siden dette tydeligvis er et utbredt problem så kan det vel være at de vurderer å endre på posttjenesten de tilbyr hvis de får mange nok klager? 

Dette gjaldt nelly. Er det noen her som har opplevd noe lignenede? Jeg har bestilt fra dem flere ganger før, men det er en stund siden nå og da har jeg brukt å få en hentelapp i postkassen, siden det ikke er plas si postkasse. Men nå har jeg flyttet og etter klokken 22 om kvelden stenges yttergngasdøren, og da kommer ikke postmannen fram ril postkasse, da får han altså ikke gitt fra seg hentepp lapp og som jeg har forstått det så er han da pliktet til å ta med seg pakken igjen, men det må ha vært en lat mann. 

Det står ingenting om at jeg har bestilt på døren. Jeg bestilte bare standardlevering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med barn og familie å gjøre?

Anonymkode: a8c60...3a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dette med barn og familie å gjøre?

Anonymkode: a8c60...3a7

Det pakken inneholdt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SnoopyBoy skrev:

Har kontakta postnord, og klaga. De skulle se på det sa de. De skulle se om de klarte å finne ut av hvor pakka hadda havna henn. Først tok jeg kontakt med postnord på chat på pcen, da sa han mannen at pakke var levert på utsiden av døren, så ringte jeg dem og da sa mannen at de skulle prøve å finne ut av hvor den var blitt av, men de kommer jo ikke til å klare å finne ut av det siden at pakka  ble jo levert på utsiden av døra mi og er nå tatt av en av narkonaboene mine. 

Unøvendig tilegssopplysning/beskyldning

Anonymkode: 12e82...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SnoopyBoy skrev:

Det pakken inneholdt ;) 

Kan ikke lage post-poster over alt på forumet etter hva pakken innholder. Jeez

Anonymkode: 12e82...8cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Unøvendig tilegssopplysning/beskyldning

Anonymkode: 12e82...8cf

nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke lage post-poster over alt på forumet etter hva pakken innholder. Jeez

Anonymkode: 12e82...8cf

Han bare klovner. Tydeligvis ukjent med både forum og tema, evt bruk av tastatur, så bare slang inn tråden random. Dette erkjennes selvsagt ikke, det ville jo vært katastrofe for stoltheten!

Anonymkode: a8c60...3a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SnoopyBoy skrev:

Det pakken inneholdt ;) 

Ehh jaa ok...

Anonymkode: a8c60...3a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, SnoopyBoy skrev:

nei

Jo. Det er skikkelig unøvendig å henge ut mennesker du ikke aner om har gjort noe.

Anonymkode: 12e82...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Det er skikkelig unøvendig å henge ut mennesker du ikke aner om har gjort noe.

Anonymkode: 12e82...8cf

Vel, det var min nabo som ble robbet av den andre nabo. Siden min ene nabo er narkovrak og han har mange venner på besøk er dopa hele tiden også og det stjeles mye her. Ble stjelt et bankkort, derfor er det sjult kamera nede ved postkassene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...