Gå til innhold

Hårfjerning i ansiktet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei 24 år gammel jente som sliter med at har mange synlige hår i ansiktet. Jeg blir ekstremt sjenerende i sollys for eksempel, og prøver å gjemme ansiktet mitt så mye som mulig. Spesielt på haken og over munnen får jeg langte, hvite hår. Et par steder har jeg også fått mørke stive hår. I tillegg har jeg masse hvite hår i midt i panna ved hårfestet mitt. Jeg har fjernet både med tråd og voks før, men det kommer tilbake med en gang.

Nå ønsker jeg å fjerne det for godt, men lurer på om noen her inne har erfaring med det? Jeg er student og har ikke særlig god råd. Hvor mye ligger prisen på? Og her dere noen steder dere anbefaler å gjøre det (gjerne i Oslo-området)? Er det eventuelt andre ting dere har prøvd som har fungert bra?

Takk på forhånd for alle svar.

Anonymkode: 34e26...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laser på lyse hår fungerer dårlig, det er allment kjent så det er bare å Google.

Jeg tar mine lyse ansiktshår med epilator om kvelden så huden får hvile igjennom natten. Holder å gjøre det hver 2. uke. Null stress og null hår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laser fjerner ikke hår for godt. 

Anonymkode: b0b0c...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se for meg at ansiktet mitt tåler å epileres så ofte ettersom jeg har veldig sensitiv tørr hud og sliter med atopisk eksem. Andre forslag?

Anonymkode: 34e26...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor plager det det med lyse hår?? Alle har da lyse hår.. og de mørke hårene som kommer kan du nappe.

Anonymkode: 03ab5...714

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor plager det det med lyse hår?? Alle har da lyse hår.. og de mørke hårene som kommer kan du nappe.

Anonymkode: 03ab5...714

Dette

Anonymkode: 9f675...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjerner med tråd på salong. Kun lyse "dun", men synes ikke det er pent under sminke. 

Anonymkode: 266c1...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fjerner med tråd på salong. Kun lyse "dun", men synes ikke det er pent under sminke. 

Anonymkode: 266c1...fcc

Hvor ofte gjør du dette?

Anonymkode: 34e26...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor plager det det med lyse hår?? Alle har da lyse hår.. og de mørke hårene som kommer kan du nappe.

Anonymkode: 03ab5...714

Fordi hårene er litt for lange. Derfor synes de svært godt, og jeg synes ikke det er pent i det hele tatt. Som sagt synes jeg det er veldig sjenerende og jeg prøver så godt jeg kan å skjule det, spesielt i sollys hvor de er svært synlige.

Anonymkode: 34e26...334

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor plager det det med lyse hår?? Alle har da lyse hår.. og de mørke hårene som kommer kan du nappe.

Anonymkode: 03ab5...714

Nå er ikke jeg TS, men jeg synes tjukke hvite hår på rundt 5 mm på haka ikke er pent, det samme med de på over en cm på halsen. Når du i profil har mer hår enn mannen din - vel, jeg vet ikke med deg, men jeg blir ikke overlykkelig.

Alle bæsjer og, men det lukter dritt for det.

Jeg har selvfølgelig også mørke hår på halsen, haka og overleppa, som jeg napper. Må se meg i speilet hver dag, fordi det alltid er noen nye.

Jeg vokser, men det kommer tilbake. Barberer også, når jeg ikke gidder å vokse. Vær forsiktig med voksing da, jeg har fått skader før i det øverste hudlaget (men det er fortsatt bedre enn hår!)

Anonymkode: ad329...bd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte gjør du dette?

Anonymkode: 34e26...334

Omtrent annenhver måned, det vokser sent. Har hendt jeg har brukt hårferningskrem om jeg er treg med å komme meg inn. Synes resultatet blir det samme, men tar jo selvfølgelig lengre tid før det kommer ut igjen om det nappes (med tråd)

Anonymkode: 266c1...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Omtrent annenhver måned, det vokser sent. Har hendt jeg har brukt hårferningskrem om jeg er treg med å komme meg inn. Synes resultatet blir det samme, men tar jo selvfølgelig lengre tid før det kommer ut igjen om det nappes (med tråd)

Anonymkode: 266c1...fcc

Må tilføye...

tar bryn (tråd), og farger bryn og vipper samtidig. Da får jeg "pakkepris" på ca 700. 

Anonymkode: 266c1...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg TS, men jeg synes tjukke hvite hår på rundt 5 mm på haka ikke er pent, det samme med de på over en cm på halsen. Når du i profil har mer hår enn mannen din - vel, jeg vet ikke med deg, men jeg blir ikke overlykkelig.

Alle bæsjer og, men det lukter dritt for det.

Jeg har selvfølgelig også mørke hår på halsen, haka og overleppa, som jeg napper. Må se meg i speilet hver dag, fordi det alltid er noen nye.

Jeg vokser, men det kommer tilbake. Barberer også, når jeg ikke gidder å vokse. Vær forsiktig med voksing da, jeg har fått skader før i det øverste hudlaget (men det er fortsatt bedre enn hår!)

Anonymkode: ad329...bd4

Jeg har også rivd av hud med voks i fjeset. Men det skjer ikke med epileringsmaskin. Prøv det i stedet. Jeg er brunette og har noen lyse og noen mørke hår. Jeg napper noen. Og vokser barten. Og epilerer på halsen. Etterpå bruker jeg toner, og kahlo krem. Jeg får ikke nupper, med peeling neste dag. Jeg er fornøyd. 

Anonymkode: b0b0c...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går i salong hvor de tar det med tråd! Begynte egentlige bare med øyebryn, før damen i salongen spurte om hun skulle ta overleppen og, jeg visste ikke at det var et problem engang 😂 går annenhver måned og betaler rundt 400 kroner! (Indisk salong)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lyse hår i ansiktet er helt normalt. Ta en titt på folk rundt deg, så ser du det.

Anonymkode: 49771...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 23.4.2018 den 21.38, Pås skrev:

Jeg går i salong hvor de tar det med tråd! Begynte egentlige bare med øyebryn, før damen i salongen spurte om hun skulle ta overleppen og, jeg visste ikke at det var et problem engang 😂 går annenhver måned og betaler rundt 400 kroner! (Indisk salong)

Hvor gjør du dette?

Anonymkode: 34e26...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gjør du dette?

Anonymkode: 34e26...334

Marken, Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en permanent løsning så prøv elektrolyse. Bedre å invistere et par hundrelapper i måneden på det i stedet for midlertidige løsninger du må holde på med for alltid. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...