Gå til innhold

Størrelse på babydyne


Pølsevann

Anbefalte innlegg

Vi prøver å finne ut hvilken str vi skal ha på babydyne. Bedside crib'en er 50x80. Vognbagen er litt mindre. Hvis dyna er for stor vil vel babyen få dyna over hodet raskt, men det minste vi finner på nett er 60x80. Da er jo dyna like lang som senga, er ikke det for langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

65x80 tror jeg vår er. Jeg har ikke funnet mindre. Vi legger en tung bok over dyna i fotenden på bed siden for at hun ikke skal få den over hodet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Minlillelykke skrev:

65x80 tror jeg vår er. Jeg har ikke funnet mindre. Vi legger en tung bok over dyna i fotenden på bed siden for at hun ikke skal få den over hodet

Det var lurt!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at dyna er like lang som senga. 
Du har vel selv mest sannsynlig en seng på 2 meter og en 2 meter lang dyne. 140x200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Omo skrev:

Det var lurt!! 

Har funket gull her hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fruktfest

Vi hadde den minste dynen frem til datteren vår var nærmere et år, da fikk hun en større dyne. 

Jeg var (og er) nervøs for at dynen skal havne over henne om natten, så tok bånd og klyper jeg normalt lager smokkesnor med og festet enden av dynen til lakenet i enden av madrassen. Legger med bilde. Funker kjempe fint, så anbefaler å ordne noe sånt noe om du er redd for at dynen skal fly overalt. Bruker den fremdeles og hun er 1,5 år nå🙊 Er dynen for lang fester jeg bare klypen lenger opp på dynen. 

CA15FACD-B6C8-4E04-8EE6-5F378BBE7775.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kaleidoskop skrev:

Det er normalt at dyna er like lang som senga. 
Du har vel selv mest sannsynlig en seng på 2 meter og en 2 meter lang dyne. 140x200

Ja, det har jeg ikke tenkt på :ler: 

3 timer siden, fruktfest skrev:

Vi hadde den minste dynen frem til datteren vår var nærmere et år, da fikk hun en større dyne. 

Jeg var (og er) nervøs for at dynen skal havne over henne om natten, så tok bånd og klyper jeg normalt lager smokkesnor med og festet enden av dynen til lakenet i enden av madrassen. Legger med bilde. Funker kjempe fint, så anbefaler å ordne noe sånt noe om du er redd for at dynen skal fly overalt. Bruker den fremdeles og hun er 1,5 år nå🙊 Er dynen for lang fester jeg bare klypen lenger opp på dynen. 

CA15FACD-B6C8-4E04-8EE6-5F378BBE7775.jpeg

Smart!! 

3 timer siden, Anneline80 skrev:

Vi har 65x80, men la den på tvers i starten, og liksom pakket rundt babyen (vinter).

Takk for tips!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...