Gå til innhold

Dere som har tatt syrebehandling på huden i ansiktet


Lille85

Anbefalte innlegg

Hei. 

Dere som har tatt syrebehandling på huden i ansiktet, hvorfor tok dere det? Hvordan var det? Og hvordan ble resultatet? Fornøyd? 

Noen steder/personer å anbefale? ☺️

Tusen takk for svar! 🙏🏼

Endret av Lille85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt syrebehandling både hos hudpleier og hjemme. For meg har det fungert veldig bra, huden blir mye finere pluss at jeg ikke lenger har tørr og stram hud hver vinter. Syre fjerner døde hudceller og kremen trekker da bedre inn i huden. Årsaken til at jeg tok det var at hver vinter følte jeg at huden omtrent sprakk når jeg smilte, jeg hadde tørr, stram og rød hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar glycol syre behandling hjemme , 10%  styrke, et par ganger i uka. Det er en mild krem jeg bruker over natta. Sterke styrker skal man bare ha på kort tid.
Den skulle hjelpe mot fine linjer og porer, men ser ingen forskjell på dette selv etter to krukker brukt opp.
Det jeg derimot ser godt er at huden får en fin og sunn glød og overflate i dagene etter jeg har brukt syrekremen. Døde hudceller peeles vekk så man får en fresh hud!

Nå har jeg nettopp kjøpt meg 20% ren salisyl syre som skal være enda mer effektivt på porer og hudormer, men jeg har ikke turt å prøve den enda siden det er helt ren syre i motsetning til den andre syren jeg har som er et dyrt kosmetisk produkt med slags fuktighetskrem innblandet. Ren syre kan man skade huden av om man gjør det feil, derfor gjør de fleste det i proff salong,  men det koster flere tusen pr gang, og denne flasken kostet bare 200 kr og holder for ca 40 ganger, så jeg må lese meg litt mer opp på det før jeg prøver siden jeg ikke har brukt ren syre på huden før.
Tar gjerne i mot tips her om noen har :)


 

Anonymkode: c3f07...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...