Gå til innhold

Fjerne lukt i leilighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har flyttet inn i en ikke helt ny leilighet som jeg leier. Den er nymalt og forsåvidt ren når jeg flyttet inn. Men det henger en lukt i rommet og i skapene på kjøkkenet som jeg gjerne skulle ha bli kvitt. Det lukter litt innestengt og litt kjellerlukt. 

Noen som vet råd?

På forhånd takk 🙂

Anonymkode: 017d6...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville prøvd å vaske ned og sjekket at der ikke er fuktskader noe sted. Det lukter gammel kjeller. Er den dårlig ventilert?

Anonymkode: 40b02...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har flyttet inn i en ikke helt ny leilighet som jeg leier. Den er nymalt og forsåvidt ren når jeg flyttet inn. Men det henger en lukt i rommet og i skapene på kjøkkenet som jeg gjerne skulle ha bli kvitt. Det lukter litt innestengt og litt kjellerlukt. 

Noen som vet råd?

På forhånd takk 🙂

Anonymkode: 017d6...d79

Jeg tenker med en gang  mugg når du nevner innestengt og kjeller-lukt. De har sikkert malt over fuktflekker så alt ser rent og pent ut. Jeg ville hørt med de om det hadde vært fuktproblemer der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 🙂

Er blokkleilighet i første etasje (ikke kjeller). Bygget er vel fra 60-70 tallet. Er kun ventiler i vinduene. 

Kjenner det når jeg feks lukter oppi er glass som har stått i skapet, lukter for meg helt fremmed 😜

Kan det hjelpe med eddik eller lignende? 

Anonymkode: 017d6...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett eddik i skåler rundt om i rommet. Vaniljesukker kan brukes på samme måten. Dette vil fjerne lukten, men ikke problemet om det er fukt f.eks.

Anonymkode: d4f75...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har flyttet inn i en ikke helt ny leilighet som jeg leier. Den er nymalt og forsåvidt ren når jeg flyttet inn. Men det henger en lukt i rommet og i skapene på kjøkkenet som jeg gjerne skulle ha bli kvitt. Det lukter litt innestengt og litt kjellerlukt. 

Noen som vet råd?

På forhånd takk 🙂

Anonymkode: 017d6...d79

Da er og har det vært omfattende muggproblemer. Det får du ikke bort. 

Anonymkode: 11ead...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv bodd i en mugginfisert leilighet kom deg bort så fort som mulig. 😕

Anonymkode: abe48...102

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter det litt amoniakk så er det malingslukt??? Øk temperaturen og sjokkluft. Skikkelig gjennomtrekk så du får byttet ut all luften. Men det krever varme. 

Anonymkode: 47cd9...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sluket. Kan hende de ikke har tømt og rengjort det. 

Anonymkode: 3fc8e...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert muggsopp et sted. Sjekk bak kommoder, klesskap, senger, sofa! Finner du noe, tar du bilde av det og viser huseier. Etterpå flytter du!

Anonymkode: d6467...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...