Gå til innhold

Hvor lang ventetid på time hos fastlege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig normal ventetid fra man bestiller time? Det er ikke snakk om noe som haster.

Hvor mye lenger ventetid blir det vanligvis om man er kresen på tidspunktet på dagen, eks at man må ha time helt først eller helt på slutten av dagen?

 

Fastlegen min har nettbestilling, men ikke av den typen hvor man selv kan velge ledig time/tidspunkt...

Anonymkode: 61f5e...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Balian d'Ibelin

jeg har bestilt over nette 2 ganger. En gang fikk jeg time 4 uker etter at jeg bestilte. Sist jeg bestilte fikk jeg time dagen etter. 

Så jeg vet ikke hva som er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fastlege har ca. seks ukers ventetid dersom man kan ta time hvilken som helst dag. Vil tro ventetiden blir betydelig lenger dersom man kun kan visse dager/tider. 

Anonymkode: 59d74...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkluderer med at det er stor variasjon!

Synes det er akseptabelt å vente et par uker, men når det går en måned og mer er det vel litt kjipt selv når det er noe som ikke haster :(

TS

Anonymkode: 61f5e...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får alltid time innen en uke, og gjerne ila 2-3 arbeidsdager, både jeg og mannen min hos hver vår lege ved samme legekontor dersom det ikke er noe som haster. Er det akutt - får vi time på dagen. 

Anonymkode: 3d563...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig normal ventetid fra man bestiller time? Det er ikke snakk om noe som haster.

Hvor mye lenger ventetid blir det vanligvis om man er kresen på tidspunktet på dagen, eks at man må ha time helt først eller helt på slutten av dagen?

 

Fastlegen min har nettbestilling, men ikke av den typen hvor man selv kan velge ledig time/tidspunkt...

Anonymkode: 61f5e...abb

Da ringer du og nestiller. Hvor lang ventetid en lege har varierer like mye som lengden på et tau. 

Mange ting spiller inm. Hvor mange pasienter legen har, hvor ofte disse trenger time, hvor mange dager legen jobber for uken, skal legen på kurs eller obligatorisk opplæring akkurat på det tidspunktet du skal ha time? Det er komplett umulig å svare konkretmpå spørsmålet ditt. 

Anonymkode: 25a05...039

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig konsultasjon pleier jeg å få mellom 7-14 dager etter jeg bestiller. Hastetime får jeg alltid på dagen.

Anonymkode: 5e776...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til har jeg kun ventet noen dager, andre ganger har jeg måtte ventet to-tre uker, men dette er ved nettbestilling. Får alltid time på dagen om jeg ringer.

Anonymkode: 7c0ff...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass lang tid at jeg venter til jeg er dårlig nok for legevakten. 4 uker og oppover. 

 

Anonymkode: 0d34f...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier få innen 1 til 3 uker om det ikke er noe som haster.

Anonymkode: ef673...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...