Gå til innhold

Tør jeg spørre om hun har angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke skrive for mye detaljer men håper dere kan hjelpe for det,,gjerne noen med erfaring med angst.

Min søster har angst for situasjon A. Ikke sterk angst, men hun umngår situasjon A med mindre hun er helt nødt.

Nå skal hun og jeg på situasjon B, som er ganske ulik. Problemet er at hver gang jeg tar det opp, så lager hun masse unnskyldninger. Tenk om hun ikke får fri, tenk om det ikke passer for familien hennes osv.

Jeg tør ikke spørre rett ut: har du angst for situasjon B også? Tenk om hun ikke har det i utgangspunktet. Men så begynner hun å gruble på det og så finner hun ut at hun har angst for situasjon B også!

Altså spm mitt er, kan angst fremprovoseres?

Anonymkode: 1f1a3...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun bare ikke har lyst til å bære med deg på denne greia.

Anonymkode: 1e9d5...cc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger du å spørre om det? La henne si det til deg når hun selv vil, om det er sånn. Ellers trenger du nok ikke å bekymre deg for at du skal gi henne ideer til å få mer angst. De fleste av oss som har det er skikkelig flinke til å finne ting å være redd for som "vanlige" folk ikke ville tenkt på en gang. Så det kan du ta helt med ro i alle fall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rumle skrev:

Hvorfor trenger du å spørre om det? La henne si det til deg når hun selv vil, om det er sånn. Ellers trenger du nok ikke å bekymre deg for at du skal gi henne ideer til å få mer angst. De fleste av oss som har det er skikkelig flinke til å finne ting å være redd for som "vanlige" folk ikke ville tenkt på en gang. Så det kan du ta helt med ro i alle fall :)

Takk for seriøst svar 😀 grunnen til at jeg vurderer å spørre rett ut, er at da kan jeg eventuelt slutte å nevne den tingen vi planlegger å gjøre sammen.

Anonymkode: 1f1a3...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for seriøst svar 😀 grunnen til at jeg vurderer å spørre rett ut, er at da kan jeg eventuelt slutte å nevne den tingen vi planlegger å gjøre sammen.

Anonymkode: 1f1a3...61d

Du kan jo spørre om hun ikke har lyst? Og ta det litt derfra etter du ser hvilken respons du får på det. Det kan også godt være at det er helt greit for henne at du spør rett ut, det kommer jo an på relasjonen deres ellers :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spør. Du vil høyst sannsynlig ikke framkalle en angst hvis den ikke allerede er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...