Gå til innhold

Hva må en ha når det gjelder smykker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva må en ha når det gjelder smykker?

Hvor mange har du som koster over 2000 kr?

Anonymkode: b7993...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke noe man må ha. Jeg har ingen og har overlevd hittil.

Anonymkode: 8d8b7...cfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke noe man må ha. Jeg har ingen og har overlevd hittil.

Anonymkode: 8d8b7...cfd

Det er godt at det finnes noen sånne også.

Anonymkode: b7993...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange. Jeg elsker smykker, og gullsmedforetninger. Blir litt sånn hypnotisert :-D har et smykke som er usedvanlig vakkert. Gullsmeden så at det var særdeles godt håndverk :)

Så jeg har dem. Desverre så bruker jeg de lite. De henger på en plass så jeg kan se dem. Har bare helt dilla på smykker, men det er altså mest visuelt! Liker å ha dem, og bruker dem bare iblant og til spesielle anledninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gifteringen og bunadsølvet, og et gullhjerte jeg fikk til dåpen. Kun gifteringen som blir brukt.

Anonymkode: 31c53...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Mange. Jeg elsker smykker, og gullsmedforetninger. Blir litt sånn hypnotisert :-D har et smykke som er usedvanlig vakkert. Gullsmeden så at det var særdeles godt håndverk :)

Så jeg har dem. Desverre så bruker jeg de lite. De henger på en plass så jeg kan se dem. Har bare helt dilla på smykker, men det er altså mest visuelt! Liker å ha dem, og bruker dem bare iblant og til spesielle anledninger. 

hva slags pris ligger de smykkene du bruker til hverdags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker aldri smykker lenger. Hadde litt dilla på bijouteri som yngre (ørepynt), og hadde også en del ekte gullringer på fingrene da, men etterhvert havnet de i smykkeskrinet. Til slutt solgte jeg at gullet jeg hadde, etter at de hadde ligget der noen år (ringene passet uansett ikke lenger fordi jeg hadde gått opp fra 42 kg til 56 kg).

Nå bruker jeg nesten aldri smykker lenger, og jeg vet ikke engang om jeg har noe ekte liggende lenger. Glemmer å ta på smykker når jeg skal ut f.eks.

Så hva man "må ha" av smykker....? Det tror jeg er ingenting. Man MÅ ikke ha noenting av det, man klarer seg helt fint uten. Men om jeg måtte velge, ville jeg sagt et par fine favorittøredobber i gull med kanskje en edelsten eller perle i, og en fin gullring.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tonelise10 skrev:

hva slags pris ligger de smykkene du bruker til hverdags?

Jeg bruker mest ring(er) til hverdags. Det kan være pris fra 500 til mye mer. Jeg er vel som de som elsker vesker og sko. Det er ikke jeg. Jeg har smykker som lidenskap.

Går ikke rundt og flasher altså. Diamantene er til bryllup osv. Jeg har bare helt dilla. Fra jeg var barn har jeg elsket det som skinner og glitrer :)

Ankelsmykker er mine favoritter til bruk. Syns det er utrolig fint! Så det og en ring eller to. Fine sandaler og ankelsmykke syns jeg er såå fint! Eller aller helst barbeint. Vakkert.

Vi har vel alle litt dilla på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva må en ha når det gjelder smykker?

Hvor mange har du som koster over 2000 kr?

Anonymkode: b7993...bb7

Man må ikke ha smykker, men de fleste har vel noen tror jeg :)   Jeg har ingen smykker som koster over 2000 kr., har en ring og to armbånd som alle kostet mellom 700 og 1000 kr.  

Anonymkode: dbe6d...af6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at en kan godt finne fine ting på "Glitter" osv også! Mye pent der. Men når en har lidenskap i smykker, så investerer jeg litt. Er overhodet ingen snobb altså! Jeg er bare såå betatt av smykker :)

Smykker og parfyme. Liker bare å bruke det til spesielle anledninger da. Klarer å moderere meg :)

Er ekstra glad i hvitt gull og turkiser. Sukk ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig mange smykker, men ikke alt er ekte og det trenger det heller ikke å være. Det jeg har som koster over 2000,- er forlovelsesringen min og bunadssølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting du må ha, jeg bruker null smykker til hverdags. 

Bruker ikke engang gifteringen

Har mange smykker til over 2k, mye er arvet og noe har jeg fått men de ligger pent i skrinene sine og vil bli gitt videre til neste generasjon

Endret av Fru Uperfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke ha noen.

Selv har jeg alt for mange smykker til over 2000, er ikke så flink til å rullere på dem så de ligger alt for mye i smykkeskrinet. Fra jeg var åtte-ni år har jeg alltid brukt et bismarck-armbånd (har måttet få det reparert to ganger), ellers er hverdagssmykkene et par gullringer og et gullanheng i kjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forlovelsesring og bunadssølv som kostet over 2000.

Ellers har jeg smykke med liten diamant som sikkert kostet oppunder der. Gullkjede med anheng som sikkert kostet 1500.

Jeg har smykke og ørepynt hver dag. Skulle sikkert hatt flere å bytte på. Smykke tar jeg ikke av til kvelden eller dusj, har det på i ukesvis.

Iblandt tar jeg på bijouterismykker/statementsmykker. Mer før jeg fikk barn, mindre tid nå. 

Anonymkode: 1cb57...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ett smykke til over 2000 kr i tillegg til bunadssølvet da. Det smykket er verdt 6000 tror jeg.

Jeg er veldig glad i smykker og bruker øredobber og smykke eller armbånd hver dag men det er ikke dyre ting. De koster vel rundt 300-500kr og er fra merker som Snõ of Sweden.

Anonymkode: 3b27f...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye smykker. Jeg har 3, som jeg bruker til daglig. Resten ligger i safen. Noen blir kun brukt på gigs, og noen når jeg må pynte meg. Hele tiden bruker jeg et halskjede, et armbånd og et smykke en privat plass fyi. 

Anonymkode: 9f058...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man må ikke ha smykker, men jeg synes det er fint. De fleste smykkene mine vet jeg ikke verdien på, av de jeg har kjøpt selv er det ett som koster mer enn 2000,-. Av de andre vil jeg tro det kan være fem (smykke, øredobber, armbånd, ring) til den verdien. I det daglige har jeg på meg en diamantring og et billig smykke.

Anonymkode: eba78...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utallige smykker og ørepynt, det meste har vel en snittpris på 50-100 kr tror jeg. Handler mye på salg, ebay, utenlands og på glitter. Og har to arveringer som har verdier på 15-20 000,-, pluss bunadsølvet. 

Man må ikke ha noe, men man bør ha noe som man liker. 
 

Anonymkode: 3c2ff...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert en hel bærepose med billige smykker, ringer, øredobber og srmbånd. Altså i prisklassen 0-300kr

Så har jeg rundt 10 stykker i 2000-5000kr klassen 

10 stykker i 5000-20000kr

10stykker fra 20 000kr - 50 000kr

5stykker fra 50 000kr - 100 000kr 

og 1 ring som koster mer enn dette 

 

Anonymkode: 22400...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...