Gå til innhold

Jeg går innom en brun pub iblant


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi der trenger jeg ikke ha med noen å gjøre . Der tar du en øl eller kaffe til neste buss går.  Null stress. Men så var jeg innom en her forleden. Og der var sånne gullmerker med navn langs bardisken. Jeg spurte innehaveren og han sa det var stamgjester som er gått bort. Jeg syns det var ganske bidsard. Ville de bli mintes på den måten? 

Det var mange også. Ble helt uvel jeg.

Anonymkode: 50313...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De hadde vel brukt en god slump, på den baren da. 

Anonymkode: ad625...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir jo fast inventar. De sitter ikke der bare for å drikke, det er livsstilen deres, klubbhuset.. Det anser nok ikke den pubben for skitten, slik som du virker til å gjøre. De ville nok satt pris på å bli "hedret".

Anonymkode: 3aa18...de8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den brune puben i min by gjør ikke slik med de er dyktige på å løfte frem sine stamgjester på mange andre måter. Bla ved å poste statuser og bilder på fb og i avisen. De som er flinke innen musikk får ha oppvarming for kjente artister (veldig intime og flotte konserter). Stamgjestene bidrar med mye og mange av dem har store utfordringer i livet, det er flott at de kan løftes for sine gode kvaliteter og ikke bare trekkes ned av ryktebørsen. Jeg er ikke ofte innom men om jeg er så slår jeg gjerne av en prat og takker for det de måtte dele av livsvisdom. Det kan være engasjement i en sak lokalt, dikt og egenkomponert musikk. Noe som har turt å stå frem offentlig med helt grusomme historier om ett vanskelig liv. Noe å tenke på som gir perspektiv til våre «riktige og velfungerende» liv. 

Anonymkode: 929f4...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt sjelden jeg er på byen, men foretrekker skikkelige brune puber, (ikke sånne hipster-steder), hvis jeg er. Folk er lette å komme i prat med og er mye mer interessante/fargerike enn folk på trendplasser.

Anonymkode: bd16a...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fin måte å hedre noen på syns jeg da! Bedre det enn å bare bli glemt.
Ofte er stamgjester på pub mennesker uten familie og barn, som kun har sine andre pubvenner som sosial omgang, og bartenderes som sin ene faste venn. Det er flott for de andre som lurer på hvor han eller hun blide som alltid satt her har blitt av i det siste, å ha et minnemerke i puben å hedre personen gjennom. Ikke minst viser det at noen setter pris på en. Selvom resten av samfunnet kanskje ser på disse som "bare en ubetydelig alkis".

Anonymkode: 72bd2...fd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...