Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så opptatt av at mannen har jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en lovende karriere framfor meg, men så ble jeg syk og ble ufør. Jeg la merke til at det var kvinner som hadde fylt 30 som var mer aksepterende på det område at jeg vil aldri kan bli noen luksus forsørger. De er ofte i den fasen av livet hvor de har fått de meste på stell og har erfaringer bak seg og kanskje en unge. Dama mi er nesten 4 år eldre enn meg, og det var på hennes initiativ at det ble noe mellom oss, for jeg mente at jeg ikke var bra nok for henne, mener det vel egentlig forsatt. Men jeg klarte ikke å gi slipp på noen som brydde seg om meg slik som hun gjorde. Jeg var 28 når jeg traff henne og er den eneste jeg har vært med på noe vis, og etter 3 år har hun aldri klaget på at jeg ser på mye tv, for mange timer med nesa i en bok eller spiller spill når hun kommer hjem fra jobb. Når hun da kommer hjem så slår jeg som regel av og fokuserer på henne, og har middag klar til henne når jeg kan gjøre det. Men selv dagene jeg ikke får laget middag blir hun ikke sur fordi hun vet hvor tøff hverdagen min er at jeg finner gleder der jeg kan, og hun liker å ha noen hun kan slappe ordentlig av sammen med. Noen som ikke maser om festing, noen som kan snakke med henne om ting hun synes er vanskelig og vite at jeg aldri vil dømme henne for noe, 

Anonymkode: 162a0...1c6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Kreti og pleti blir vel å ta i litt, men ja, det mener jeg.

Nå tuller du fælt. 

Jeg har selv god utdanning, og en ganske attraktiv jobb. 

Min mann har mye mindre utdanning og jobber som håndverker. 

Så du mener at det er viktig for meg å "skryte" av jobben til mannen min??

Han tjener ca. 60% av det jeg gjør.

Men han jobber, og har et interessant yrke og mange gode kollegaer. 

Anonymkode: 72a40...4e8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FrodeF skrev:

Da kan du kanskje fortelle hvor mange timer i døgnet du orker å ha sex? 

Vil du at jeg skal gå i detalj om grepene man kan ta for holde på hele dagen?

Anonymkode: 81cdd...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner så opptatt av at mannen har jobb?

 

Anonymkode: 1da7b...053

Fordi de fleste par/familier er avhengige av to inntekter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er der, arv og trygd. Også er jeg millionær, på papiret.

Har masse tid til sex og være sammen med kjæreste ( hun jobber.  Vi har mye tid sammen, mye sex og jeg har mye egentid. 

 

Selv om jeg mye heller ville jobbet har jeg det veldig bra👍😄

Anonymkode: 3f00a...a84

hvordan får du trygd som millioner? Jeg måtte igjennom en lang prosess, og kan bare tjene 90 tusen ekstra uten å betale tilbake deler av trygden. Fant en måte å tjene 45 på et år uten mye arbeid via pcn. Og hadde kunnet leve mye bedre om jeg klart 80 ekstra. 

Anonymkode: 162a0...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Særbo og delt økonomi.
Problem solved!

Hvis fyren ikke jobbet fordi han hadde 50.000.000 på bok og ville bruke tiden på noe annet???

Fremdeles delt økonomi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Commander said:

Hvis fyren ikke jobbet fordi han hadde 50.000.000 på bok og ville bruke tiden på noe annet???

Fremdeles delt økonomi?

Ja, definitivt. 
Hadde holdt det hemmelig dersom jeg hadde så mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arabella skrev:

Ikke alle er så enkle i hodet som deg.

Jeg er såpass enkel kl 05:45 når klokka ringer på mandagsmorgen. Gir seg utover dagen men hadde glatt slått til da...holdt senga 2timer ekstra med millioner i banken!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

møtte kjæresten da han var 100% ufør. For meg er det ikke viktig at han har jobb, for meg er det viktig at han har ting han er engasjert i, hobbier. Jeg vil ikke være sammen med noen som er lat og giddaslaus, jobb eller ikke. 

Anonymkode: 669b7...3c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FactsOverFeelings skrev:

Særbo og delt økonomi.
Problem solved!

Problem solved? Skal du kunne dra på ferieturer med barna og leve et normalt liv, mens kona på trygd skal sitte hjemme i sofaen og røyke rullings?

Anonymkode: 0cb38...11c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mann som ikke er så ivrig på å jobbe. Han har siden vi traff hverandre jobbet deltid, minus noen perioder uten jobb. Jeg eide bolig da vi traff hverandre, og han har aldri kunnet kjøpe seg inn. Han synes også at det er helt greit at jeg står for det meste av ansvar og utgifter. 

Det er litt vanskelig å føle respekt for en slik mann! Og respekt for hverandre er viktig i et forhold! I perioder han ikke har jobbet overhodet lever vi også et så forskjellig liv at det har føltes uutholdelig. Han kan sitte oppe til langt på natt, og sove utover dagen, og har ingenting nytt å bidra med i en samtale. 

Etter siste slike periode ga jeg ham ultimatumet å jobbe, eller å bli singel. For jeg er møkklei av å forsørge ham, og at han bare drar inn nok penger til "lommepenger" til seg selv. 

Nå er han heldigvis i jobb, og for første gang siden vi kom sammen er det enighet om hvor mye han SKAL bidra med til fellesutgifter. Han vet godt at nå er jeg så lei av å være den eneste voksne i dette forholdet at det ikke er noe alternativ å ikke jobbe eller bidra. Da går jeg! Det vil si at han må flytte, og siden han ikke har noe kapital, så blir det ut på leiemarkedet. Fra hus, bil og familie til liten hybel /leilighet. 

Det hadde vært noe helt annet dersom han av en eller annen grunn ikke kunne jobbe. Latskap derimot kan jeg ikke akseptere lenger, og det er heller ikke noe kjekt å føle på at min familie heller ikke klarer å respektere det. Min far og min svoger regelrett fnyser av min mann, som de ikke synes er mann i hele tatt. 

Anonymkode: d6340...e48

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en mann som ikke er så ivrig på å jobbe. Han har siden vi traff hverandre jobbet deltid, minus noen perioder uten jobb. Jeg eide bolig da vi traff hverandre, og han har aldri kunnet kjøpe seg inn. Han synes også at det er helt greit at jeg står for det meste av ansvar og utgifter. 

Det er litt vanskelig å føle respekt for en slik mann! Og respekt for hverandre er viktig i et forhold! I perioder han ikke har jobbet overhodet lever vi også et så forskjellig liv at det har føltes uutholdelig. Han kan sitte oppe til langt på natt, og sove utover dagen, og har ingenting nytt å bidra med i en samtale. 

Etter siste slike periode ga jeg ham ultimatumet å jobbe, eller å bli singel. For jeg er møkklei av å forsørge ham, og at han bare drar inn nok penger til "lommepenger" til seg selv. 

Nå er han heldigvis i jobb, og for første gang siden vi kom sammen er det enighet om hvor mye han SKAL bidra med til fellesutgifter. Han vet godt at nå er jeg så lei av å være den eneste voksne i dette forholdet at det ikke er noe alternativ å ikke jobbe eller bidra. Da går jeg! Det vil si at han må flytte, og siden han ikke har noe kapital, så blir det ut på leiemarkedet. Fra hus, bil og familie til liten hybel /leilighet. 

Det hadde vært noe helt annet dersom han av en eller annen grunn ikke kunne jobbe. Latskap derimot kan jeg ikke akseptere lenger, og det er heller ikke noe kjekt å føle på at min familie heller ikke klarer å respektere det. Min far og min svoger regelrett fnyser av min mann, som de ikke synes er mann i hele tatt. 

Anonymkode: d6340...e48

Enig. Bøir noe annet enn å være ufør. De fledte iføre ønsker jo åbidra og er gjerne aktive med det de kan gjøre og hadde garantert vært i jobb om de kunne. Noe ganske annet å ikke gidde å jobbe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om mannen jobber, skulle jeg få velge, hadde jeg nok helst valgt en som er ufør. Men jeg sliter med å finne de.

Anonymkode: 7d163...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner så opptatt av at mannen har jobb?

 

Anonymkode: 1da7b...053

Vet ikke, men nettopp derfor finner menn på idiotiske navn på jobbene de har, for at det skal høres ut som bedre jobber enn det er, blant annet for at ikke damer skal rynke på nesa.

«Akkurat nå er jeg senior fremdriftsplanlegger»

Anonymkode: 9d59a...fc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner så opptatt av at mannen har jobb?

 

Anonymkode: 1da7b...053

For egen del lett match:

  • Gidder ikke forsørge en mann på permanent basis. Hadde jeg vært samboer og mannen hadde blitt syk eller mistet jobben hadde jeg naturligvis gjort det, men går ikke inn i en forsørgerrolle med åpne øyne. Da skulle han i så fall vært innmari god til å vaske og lage mat og holde felles hjem i orden. 
  • Jeg jobber mye selv, og en mann som ikke kjenner til hvordan det er å jobbe (mye) hadde antakelig hevet meg på huet og ræva ut. Like barn leker best. 
  • Jeg hadde blitt utålmodig av sofasliteren og hevet ham ut, hvis ikke pkt. 2 hadde blitt effektuert først. 
  • Menn som liker jobben sin er sexy. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg ikke om mannen jobber, skulle jeg få velge, hadde jeg nok helst valgt en som er ufør. Men jeg sliter med å finne de.

Anonymkode: 7d163...24e

Hvorfor ville du gått aktivt inn for å finne en mann som var ufør? Hvilke årsaker for uførhet kunne du akseptere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Kreti og pleti blir vel å ta i litt, men ja, det mener jeg.

Du tar feil og det er på tide at du nå skjønner det. Hadde det vært sånn hadde ikke normale menn hatt kjærester, men vet du, i den normale verden er normale menn sammen med helt normale kvinner og det er ingen kvinner jeg kjenner ihvertfall som løper rundt og skryter om hva mannen tjener. Tvert i mot er de fleste kvinner i min omkrets (som er høyt utdannete mennesker) sammen med menn som har lavere utdannelse og lavere lønn. De er sammen med disse mennene fordi de mennene er flotte, kjempesnille og har generelt veldig gode verdier. Jeg synes det er rart at du som lever i samme land som meg ikke ser disse normale menneskene? For det eneste du ser er kvinner som er sammen med menn for pengenes del, og da lurer jeg på hvor du bor som bare ser slike mennesker siden jeg svært sjeldent ser dem? 

Begrunnelsen for at det er viktig å ha en partner som jobber er at man ønsker å ha noen som kan være med å dra det økonomiske lasset. Man ønsker ikke forsørge noen eller være sammen med noen som lever på staten og er sofasliter. Det handler om verdier som moral og ambisjoner, og det handler om at det i grunn er enklere å kjøpe hus eller leilighet om man kan vise til to inntekter og to egenandeler for å få lån. Har man gode verdier selv gidder man selvsagt ikke en mann som ikke har det. 

Anonymkode: 4fc57...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke, men nettopp derfor finner menn på idiotiske navn på jobbene de har, for at det skal høres ut som bedre jobber enn det er, blant annet for at ikke damer skal rynke på nesa.

«Akkurat nå er jeg senior fremdriftsplanlegger»

Anonymkode: 9d59a...fc3

For du tror at kvinner med IQ over 80 ikke spør deg om hva jobben din innebærer? Eller sikter du kanskje ikke så høyt?

Anonymkode: 4fc57...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke, men nettopp derfor finner menn på idiotiske navn på jobbene de har, for at det skal høres ut som bedre jobber enn det er, blant annet for at ikke damer skal rynke på nesa.

«Akkurat nå er jeg senior fremdriftsplanlegger»

Anonymkode: 9d59a...fc3

Ikke noe nedsnakk av "key account manager" her håper jeg?!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi menn som sitter i sofaen og spiller mens de lever på meg er rimelig uinteressant. 

Anonymkode: d0e11...986

Hvor mange damer baserer seg ikke på mannens suksess? Tror opptil flere kvinnfolk bør holde kjeft, når det gjelder krass kritikk av arbeidsledige eller folk med deltidsjobb/lavtlønnet jobb.

Anonymkode: c150b...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...