Gå til innhold

kjæresten til datteren har noe på si..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og min mann og jeg vet dette - vi har møtt han med denne andre i bilen på tider og steder hvor han var ment å være på jobb i ulik sammenheng. Vi vet at han og datteren vår han hatt mange samtaler om henne da hun er min datters venn, eller var - nå er hun visst hans venn... Vi ser datteren vår ha det vondt og vi ser at hun velger tro han når han sier de bare er venner osv - på tross av dette vet vi altså at han lyver med 100% sikkerhet.. 

De er unge, han er 20 og hun 19, de har vært samme i litt over to år, den andre jenta er datter av en kollega av oss begge og denne tror jeg ikke vet hva datteren er midt oppi - men det er helt tydelig på felles venner av ungdommene som går inn og ut her som om de var hjemme at jenta har gått "all in" for kjæresten til vår datter. 

Hva gjør vi som foreldre? Skal vi si noe til datteren vår eller vente? 

Anonymkode: 541ff...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lek dum, fortell det dere så. La datteren ta sine egne valg. 

Det er verre å gå bak ryggen til sine barn enn å være budbringer av dårlige nyheter. Dette handler om lojalitet. Vær foreldre, dere er ikke hennes venner. Ta ansvar. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart dere sier noe. Dersom man ikke kan stole på at foreldrene dine ikke skjuler noe viktig for deg, hvem skal man da kunne stole på? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må fortelle henne hva dere har sett og hørt. Man kan ikke sitte på sidelinjen og se at en person man er glad i blir lurt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra ja. Det er ille nok at han er utro om ikke foreldre skal holde skjult hva de vet i tillegg. Si det på en skånsom måte da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt sier dere det!!

Tenk deg et scenario som at hun blir gravid med denne fyren og dere ikke fortalte noe. Eller at deres datter får kjønnsykdom som gjør henne steril.

Disse tingene skjer sikkert ikke, men jeg kan love deg at dere ødelegger forholdet til henne for alltid hvis hun får vite at dere visste! Det hadde jeg aldri tilgitt min mor og far for, og det sier jeg nå som det snart er 25 år siden jeg var 19.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært min datter så hadde jeg gitt fyren pryl. Dog vil jeg nok anbefale at man holder seg innenfor lovens rammer og heller forteller henne hva man har sett og når slik at hun får gjøre sine egne valg med bakgrunn i dette.

Anonymkode: 2f2e8...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe på si trenger ikke bety utro, men - Som mor, om han skjuler omfanget av dette vennskapet er det et dårlig tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...