Gå til innhold

Noen her som har fått følelser for en pasient?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Søtnosen95 skrev:

Jeg har ikke hatt følelser for en pasient, men jeg har derimot veldig lyst til å ha seksuelt samkvem med min deilige fastlege 😂😂 det går selvfølgelig ikke, men det er lov å drømme.. tror du bare må legge det fra deg. Eventuelt ha det litt morsomt med forelskelsen om han/hun flørter tilbake med deg. Altså jeg blir helt fjollete på timene hans.. kniser å flauer meg regelrett ut. Tror han må ha skjønt tegninga. Også når han tar på meg renner det over. Tørr ikke ha gynekologisk undersøkelse med ham for jeg er redd for å KOMME 😂😂.. tror vi er i litt samme situasjonen bare at jeg sitter på andre siden av bordet ;) 

Stakkars mann. Du må jo for pokker bytte lege når du har det sånn. Dette grenser til seksuell trakassering. 

Anonymkode: fc472...7bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok mange kjærlighetsforhold har startet sånn. Hva er problemet egentlig? Kjærlighet er jo kjærlighet uansett hvor man treffes. Pasienten er som regel ikke pasient for alltid:)

Anonymkode: 08ace...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville aldri latt det skje. Det er veldig uprofft. Det er selvsagt slik at man får en slags "gnist" eller "connection" med noen av motsatt kjønn selv om det er en pasient, men når det en veldig sjelden gang skjer meg tenker jeg "wææææ" og så skynder jeg meg vekk derifra. 

Anonymkode: c6c9b...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 16.09, Peaches skrev:

Det blir en vurderingssak, men reglene er ganske klare på at pasient/pleier-forhold ikke er lov, selv etter behandlingen er ferdig. Det er for å sikre at ikke helsepersonell skal utnytte pasienter i en sårbar situasjon. Som en hovedregel vil alltid maktforholdet være skjevt fordelt mellom pleier/pasient. En god regel jeg håper ikke mange bryter.

Går det 24 år mellom hver gang og pasienten hadde et håndleddsbrudd, er det jo noe annet.

Et blir et ensomt liv i sølibat for folk som jobber på legevakta der «alle» er innom, skjønner jeg. 

Anonymkode: 2673e...d43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umoralsk og strider imot de etiske retningslinjene som sykepleiere skal følge.  

Anonymkode: c935f...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Pasienter er og blir pasienter. Empati er en følelse det er lett å få overfor pasienter men følelser på det seksuelle plan er noe en ikke blander med jobb, det er uprofesjonelt og gjør helsearbeidere både avskiltet og arbeidsløse. 

Skill mellom jobb og privatliv. 

Anonymkode: a2961...86f

Behandlere er mennesker som kan få følelser selv om de ikke passer seg. Men det betyr selvsagt ikke at de gjør noe med dem, de fleste vil nok forsøke skjule følelsene. Noen veldig få bruker dem

Anonymkode: ebf0f...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må jo komme helt an på hva man har blitt behandlet for, vil ikke si det er et ujevn maktforhold mellom en sykepleier og en pasient som har ligget på sykehus med beinbrudd i 1 uke. Forskjell på det og maktforholdet mellom en psykolog og en pasient for eksempel. På min tidligere arbeidsplass var det en pasient som fattet interesse for en sykepleier som pleiet han og han tok kontakt i ettertid med henne, de er gift og har barn nå. Ingen reaksjoner på det og hun har ikke mistet jobben sin eller fått noen advarsel for det. 

Anonymkode: 616f7...46c

Man får innsikt i hele sykehistorien og hvilke tabletter pasienten går på. For å ikke snakke om en begrenset innsikt i sykehistorie til familiemedlemmer. Maktforholdet er skjevfordelt, uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et blir et ensomt liv i sølibat for folk som jobber på legevakta der «alle» er innom, skjønner jeg. 

Anonymkode: 2673e...d43

Spørsmålet er rettet mot en pasient/pleier som har lengre profesjonell kontakt enn et besøk på legevakta. Og blir man spurt ut i jobbsammenheng på legevakta, er det ikke greit. Trenger ikke leve et liv i sølibat selv om du ikke vil tafse på pasientene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4dgJ7V/lege-59-doemt-for-uaktsomt-drap-paa-anne-linell-sundt-dommen-er-feil-og-vil-bli-anket

Han her mistet tydeligvis ikke autorisasjonen, selv om maktforholdet tydelig var skjevt. Ikke ventet de mange år heller, de ble vel sammen 6 måneder etter at de møttes (og da hadde de sikkert hatt et forhold allerede. Han burde selvfølgelig ha mistet autorisasjonen fordi han fortsatte å behandle henne i skjul, og nå som han er dømt tviler jeg på om han får fortsette. 

Men pasient/lege-forholdet hadde ikke noe å si på autorisasjonen hans...

Anonymkode: 0b6f9...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!😊 Tror det er en del som har misforstått innlegget mitt. Jeg er fullstendig klar over retningslinjene jeg jobber under, og ville aldri forsøkt å innlede noe med denne pasienten. Det er helt uaktuelt. Ville bare få noen råd fra noen som kanskje har vært i samme situasjon. Dette er en pasient jeg tilbringer store deler av vakten med, og det er så slitsomt å kjenne på disse følelsene.

Anonymkode: a5b04...1c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Søtnosen95 skrev:

Hahah! Jesus. Hvorfor skal alle dra seksuell trakassering kortet? Er vel ikke trakassering så lenge jeg ikke går videre med det. Ærlig talt. Tanker er tanker, og de har jeg lov å ha. 

Ikke når det er sånne om en person du oppsøker på jobb jevnlig. Det er som en mann med kronisk ståpikk som hadde reist til en kvinnelig lege. På hennes jobb. Det er ikke greit og det vet du. 

Anonymkode: fc472...7bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Søtnosen95 skrev:

jeg tenker nøyaktig det jeg måtte ønske om den personen jeg måtte ønske, inkl deg:) disse teite rådene og fornuften kan du dra en annen plass med. For jeg bryr meg ikke 😂 legen min tenner meg og slik er det ! Enten du liker det eller ikke. Tipper du er gift med en selv siden du føler deg tråkket på tærne 

Eh...sorry....det er som en mann trakkaserer noen på jobb med kronisk ståpikk. Du er ikke bedre. Og det at du nå spammer ned tråden på denne måten viser at du vet dette meget godt og at det ikke er greit. 

Anonymkode: fc472...7bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært borte i det. Jeg fikk et godt øye til en pasient, og han fikk tydelig et godt øye til meg. Det praktiske gjorde det slik at han i 9/10 tilfeller ble min pasient for dagen, noe som var lite hensiktsmessig.

Etter en periode valgte jeg ved pasientfordeling på morgenmøtet å insistere på at pasienten skulle få en annen sykepleier/aktivt insistere på å ha andre pasienter. Begrunnet det bare med at jeg ønsket andre utfordringer og at jeg og pasienten begynte å få nok av hverandre :) 

 

Endret av Nuttery
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...