Gå til innhold

Russetida er i gang.😖 Gruer meg til nesten en måned med ødelagt nattesøvn.🙉


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du overlever nok i år også😀

Men du har min medlidenhet😅

Anonymkode: 2ea50...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Minnie23 skrev:

Bor litt unna sentrum. Tar 15 min å kjøre til byen. Men når russen vekker folk på vanlig ukedag, så må de regne med at folk blir irritert og klager.

Ja, klart man kan bli irritert. Jeg kan også bli irritert dersom naboen klipper gresset en tidlig lørdag morgen, eller naboungene som krangler og griner dagen lang ute på trampolina.

Men så handler det om å klare å bite i seg litt irritasjon og heve seg over det. Som man ser i denne tråden har jo folk begynt å irritere seg allerede før russetiden. Man har bestemt seg for at dette kommer til å bli jævelig. Og da er det klart det blir ille, om man prøver å legge merke til hver eneste gang man hører noe musikk på nattestid.

Dette til tross for at nye fraværregler på videregående og spesielt mange fridager i mai dette året vil føre til at russen mest trolig ikke vil bråke så voldsomt utover nattestider på hverdager akkurat i år. Men det er klart at man ikke tenker over det, for her har vi bestemt oss på forhånd at vi kommer til å irritere seg grønn på de og har lagt 112 på speeddial for å få politiet til å bruke ekstra ressurser på å jage russen videre til et annet område, hvor nye naboer vil klage. Det er kjekt at alle nabolag har minst én sånn person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna i natt av at en buss sto rett ved huset med dundrende musikk. Litt irriterende men. Syns de skal få kose seg jeg :)

Anonymkode: ee6f7...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Christy89 skrev:

Ørepropper hjelper ikke. De vil ikke alltid holde seg inni øret mitt (detter bare ut) og stenger ikke ut all lyd. Hvert fall ikke når det står en russebil på utsiden å spiller musikk

Jeg er ikke plaget med russ, enda. Men i fjor vr det noen russ som bodde i nabolaget her. Våknet opp i helgene når de kom hjem fra byen 🙄 Dunk dunk dunk dunk dunk..... en gang sto de rett utafor leiligheten min midt i en ukedag og spilte musikk. Tror det var i 4 tiden på morgenen. . Ble så forbannet at jeg gikk ut å ba de om å skru ned den jævla musikken! Da dro de. Idioter 

Ørepropper i silikon hjelper, bruker de selv. Har små øreganger, men disse kan man forme selv, og da stenker de ute omtrent 99% lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 14.34, AnonymBruker skrev:

Fy faen så møkkforbanna jeg er på russen, som bare begynner tidligere og tidligere for hvert år, ja :bond: 

Jeg så årets to første russ (bor i Oslo) på torsdag, og i natt ble jeg vekket to ganger av at en russebil kjørte forbi på veien utenfor huset vårt. I 6-tiden ble jeg vekket igjen av at en russebil hadde stilt seg opp et eller annet sted i nabolaget for en rast (med EKSTREMT høy musikk!!!). De sto der nærmere en halvtimes tid, men jeg kunne dessverre ikke se de fra soveromsvinduet mitt.

Irriterer meg egentlig litt at jeg ikke bare sto opp og undersøkte saken litt nærmere, for å finne ut hva russebilen het. Både for å ringe til politiet, og for å kunne ringe til alle områdets videregående skoler for å sjekke hvor bussen hørte til.

Altså, én ting er at de bråker så fælt natt til 17. (eller til nød natt til 1. mai, som var da russetiden offisielt pleide å starte før), men å holde på sånn i midten av april??? :sinna: 

Anonymkode: 60f14...058

Innen neste århundre så vil de nok starte allerede i juni og holde på i 11 måneder :P

Anonymkode: e0ecd...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.4.2018 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Våkna i natt av at en buss sto rett ved huset med dundrende musikk. Litt irriterende men. Syns de skal få kose seg jeg :)

Anonymkode: ee6f7...2be

Bare å ringe politiet det

Anonymkode: fada4...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...