Gå til innhold

Engelsk eksamen 23.mai 2018


Jstudent

Anbefalte innlegg

Flere her som skal ta denne privatisteksamen? Ønsker gjerne å ha noen å lufte tanker med når forberedelsesmaterialet blir lagt ut 22.mai.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Hei. Har du sett på forberedelses delen i dag? Øanker du å jobbe sammen? Jeg er jente:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha engelsk skriftlig eksamen i morgen. Har skummet over forberedelsesdelen, men ble egentlig ikke så mye klokere.

Har googlet "English idioms" og skrevet ned de jeg følte var gode. 

Denne siden er meget bra for gode ord for å linke sammen setninger:

http://www.smart-words.org/linking-words/transition-words.html

Men hva tenker dere om forberedelsesdelen? 

Og hvor viktig er det å kunne pensum? Er det ikke en ganske fri oppgave?

Anonymkode: 8f5e7...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes emnet er åpent for tolkning, åpent for å tolkes ulikt. 

 

 

Ah, takk for tipset om nettsiden. Skal absolutt ta en grundigere titt etterhvert. 

 

Hvordan har du planlagt arbeidet med forberedelsen? Jeg tenker det kan være lurt å lese grundig gjennom forberdelsen og notere seg ned sentrale momenter. Kanskje skrive en gene tekst om temat for å varme opp. Hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke feil ut det..

Hvis du har jobbet med pensum i år kan du jo gå igjennom det og se om det er noe relevant man evt. kan dra inn i oppgaven for å vise til kunnskap.  Jeg skrev meg bort forrige gang jeg hadde denne eksamen og fikk en toer. Har ikke lest noe i år, men regner med at oppgaven er ganske så åpen og at jeg klarer å skrive en oppgave allikevel. Bedre enn to blir det i allefall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at du ikke har skaffet deg pensumbøkene og ikke lest noe som helst? Wow hehe, da er du klisterhjerne :) Hvordan skal du jobbe med forberedelsen frem til eksamen i morge, eller mener hvordan skal du jobbe med eksamen frem til i morgen?

 

Husk å spørre på alt du lurer på. Foresten, vært å lest inne på udir.no om hjelpemidler angående mippenenn. Men står skrevet så rotete. Vet du om det er greit å bruke minnepenn som helpemiddel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det i alle fall er viktig å bruke forberedelsestiden godt. Det er mange som kaster bort dagen fordi de mener det ikke er noe å forberede seg på. Nå skal jeg ikke ha denne eksamenen og derfor har jeg ikke sett på forberedelsesmaterialet, men generelt sett bør man gjøre en del research på temaet og la tankene spinne litt. Jeg ville allerede nå ha sett for meg ulike vinklinger på oppgaven og lest meg opp. Da sparer man mye tid i morgen, selv om oppgaven ikke direkte handler om alt du har forberedt deg på. 

Jeg ville ha tatt en tur på diskusjon.no hvis du ikke allerede har gjort det. Der er det gjerne et større miljø for eksamensforberedelse etc. 

 

Anonymkode: de66a...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bruke pc på privatisteksamen???

Vet at videregående skoleelever bruker dette, men tviler på at de får satt opp dataer til alle som skal ta den som privatist. Sist jeg tok en skriftlig eksamen måtte vi skrive for hånd. Men dette er fort 5 år siden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 245am skrev:

Kan man bruke pc på privatisteksamen???

Vet at videregående skoleelever bruker dette, men tviler på at de får satt opp dataer til alle som skal ta den som privatist. Sist jeg tok en skriftlig eksamen måtte vi skrive for hånd. Men dette er fort 5 år siden.

 

Man bruker jo egen PC. Det gjør skoleelever også. 

Anonymkode: de66a...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede laget en diskusjon på diskusjon.no 20 april, men var ingen som svarte. Laget en ny nå, hyggelig hvis flere jobber sammen og gir hjelp, råd, tips og motivasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man bruker jo egen PC. Det gjør skoleelever også. 

Anonymkode: de66a...aca

Ja, enig med deg AnonymBruker. Man tar med seg egen PC. Har noen av dere brukte å bringe med dere en minnepenn som hjelpemider? Lest at det IKKE står at minnepenn er ikke lov. Så da tolkes dette som at det er lov med minnepenn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står alt dette?  Ser ingenting på privatistweb eller udir.  Takk for at jeg ble gjort oppmerksom på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Jstudent skrev:

Ja, enig med deg AnonymBruker. Man tar med seg egen PC. Har noen av dere brukte å bringe med dere en minnepenn som hjelpemider? Lest at det IKKE står at minnepenn er ikke lov. Så da tolkes dette som at det er lov med minnepenn? 

Hva skal du med minnepenn når du likevel tar med din egen PC? 

Anonymkode: ad595...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du med minnepenn når du likevel tar med din egen PC? 

Anonymkode: ad595...520

Vet det kjempegodt. Minnepenn er i tilfelle et eller fler dokumenter klikker eller skjer noe det ikke bør skje, er minnepenn en sikker løsning. Har også printet ut forberedelsen, så den er i papirformat. Liker å kunne ha forberedelsen tilgjengelig å kunne notere ned på eller skrove ned stikkord. Alle med hver sin måte som fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forberedelsen omhandler vinnere og tapere, med forskjellig vinkling.

Text 8 omhandler jo sosiale media. Noen som tenker at en artikkel hvor man diskuterer pros/cons med sosiale medier er en aktuell eksamensoppgave?

Det har jo vert mye snakk om dette i media den siste tiden. Kroppspress på instagram etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Mann1990 skrev:

Ser forberedelsen omhandler vinnere og tapere, med forskjellig vinkling.

Text 8 omhandler jo sosiale media. Noen som tenker at en artikkel hvor man diskuterer pros/cons med sosiale medier er en aktuell eksamensoppgave?

Det har jo vert mye snakk om dette i media den siste tiden. Kroppspress på instagram etc...

Var selv inne på tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...