Gå til innhold

Westworld sesong 2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet når HBO sender sesong 2?

Har lest at sesong 2 kommer ut 22 april i USA og UK. Den burde jo være like i nærheten da synes jeg. 

Anonymkode: 67b12...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det ikke 24 april her i Norge da?

Anonymkode: f99e0...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var det ikke 24 april her i Norge da?

Anonymkode: f99e0...231

Jeg håper det! 

Da blir det både Westworld og Handmaid's Tale snart. 

Anonymkode: 67b12...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet når HBO sender sesong 2?

Har lest at sesong 2 kommer ut 22 april i USA og UK. Den burde jo være like i nærheten da synes jeg. 

Anonymkode: 67b12...fbd

23.

Anonymkode: d9810...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir stas! :biggrin: For en gangs skyld en grunn til å glede seg til mandag. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skjønner egentlig ikke hypen rundt Westworld. Sesong 1 starta veldig tregt, og for mye av handlingen dreide seg om historien rundt hostene (som er vanskelig å leve seg inn i når man vet at dem er hoster). Sesong 1 tok seg litt opp i slutten, og jeg har derfor sett fram til sesong 2. Men jeg må si at jeg fortsatt ikke er imponert. Handlingen går så ufattelig tregt, dialogene er alt for lange og tomme. 

 

Er Westworld overhypet eller er det bare jeg som har dårlig smak?

Anonymkode: 2f9f2...25a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner egentlig ikke hypen rundt Westworld. Sesong 1 starta veldig tregt, og for mye av handlingen dreide seg om historien rundt hostene (som er vanskelig å leve seg inn i når man vet at dem er hoster). Sesong 1 tok seg litt opp i slutten, og jeg har derfor sett fram til sesong 2. Men jeg må si at jeg fortsatt ikke er imponert. Handlingen går så ufattelig tregt, dialogene er alt for lange og tomme. 

 

Er Westworld overhypet eller er det bare jeg som har dårlig smak?

Anonymkode: 2f9f2...25a

Det som for min del gjør Westworld så bra er hvor intelligent det er laget med tanke på det filosofiske aspektet rundt konseptet «bevissthet». Jeg elsker å få hjernen min «mindfucked», og å tenke på hva bevissthet egentlig er, i hvor stor grad mennesker selv er «forhåndsprogrammerte» til å tenke, føle og agere slik vi gjør etc. Det er spennende og tankeprovoserende.

Spesielt det du sier om at handlingen rundt hostene er vanskelig å leve seg inn i fordi de er menneskeskapte roboter er også interessant å reflektere rundt. Kan man føle empati for kunstig intelligens? Hvorfor/hvorfor ikke? Er ikke følelser reelle om de er programmerte? Eller er de? Når blir i så fall følelser reelle og «godkjente»? Finnes egentlig fri vilje? (Retoriske spørsmål.)

Også etikken rundt hele temaet er fascinerende. Jeg koser meg veldig med å fundere for meg selv og diskutere med andre etter hver episode.

I tillegg er Westworld en serie som ikke undervurderer seeren, men faktisk krever ganske mye om man velger å engasjere seg.

Anonymkode: 0a11e...7cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner egentlig ikke hypen rundt Westworld. Sesong 1 starta veldig tregt, og for mye av handlingen dreide seg om historien rundt hostene (som er vanskelig å leve seg inn i når man vet at dem er hoster). Sesong 1 tok seg litt opp i slutten, og jeg har derfor sett fram til sesong 2. Men jeg må si at jeg fortsatt ikke er imponert. Handlingen går så ufattelig tregt, dialogene er alt for lange og tomme. 

Er Westworld overhypet eller er det bare jeg som har dårlig smak?

Anonymkode: 2f9f2...25a

Dialogen er elendig. Mye av historien er også veldig kunstig, i form av at de bygger det opp veldig formularisk. Når det har gått en viss stund forventer jeg alltid at det skal skje noe action igjen, fordi det har vært "rolig" så lenge. Akkurat som om de forsøker holde igjen seere som trenger action for å ikke kjede seg. Det er som om de har notert ned når det burde være plottwist, forhistorie, action også følger de det slavisk til det punkt at det ikke føles som en ekte historie. 

Noe av de mest hysteriske var når william den gamle fortalte om sin egen backstory. Det var ikke noe hinting, mysterium rundt hvorfor han gjorde som han gjorde. Nei, han sa rett ut "jeg opplevde dødsfall osv osv og det har formet meg til den jeg er og er grunnen til at jeg søker labyrinten". Haha. Backstory for dummies. Pluss at det var jo toppen av klisje. 

Westworld er ok å se når man ikke har noe annet, som i mitt tilfelle. Eller, kan jo være at jeg på et punkt ikke gidder se mer. 

 

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som for min del gjør Westworld så bra er hvor intelligent det er laget med tanke på det filosofiske aspektet rundt konseptet «bevissthet». Jeg elsker å få hjernen min «mindfucked», og å tenke på hva bevissthet egentlig er, i hvor stor grad mennesker selv er «forhåndsprogrammerte» til å tenke, føle og agere slik vi gjør etc. Det er spennende og tankeprovoserende.

Spesielt det du sier om at handlingen rundt hostene er vanskelig å leve seg inn i fordi de er menneskeskapte roboter er også interessant å reflektere rundt. Kan man føle empati for kunstig intelligens? Hvorfor/hvorfor ikke? Er ikke følelser reelle om de er programmerte? Eller er de? Når blir i så fall følelser reelle og «godkjente»? Finnes egentlig fri vilje? (Retoriske spørsmål.)

Anonymkode: 0a11e...7cb

Tenk å være ung igjen og ikke ha hørt alle disse ideene og spørsmålene 1000 ganger før. 

Om du spiller PC spill hadde du sikkert likt Soma. Personlig synes jeg det er 10 ganger bedre enn Westworld i utførelse. 

Anonymkode: 3a22b...08e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som for min del gjør Westworld så bra er hvor intelligent det er laget med tanke på det filosofiske aspektet rundt konseptet «bevissthet». Jeg elsker å få hjernen min «mindfucked», og å tenke på hva bevissthet egentlig er, i hvor stor grad mennesker selv er «forhåndsprogrammerte» til å tenke, føle og agere slik vi gjør etc. Det er spennende og tankeprovoserende.

Spesielt det du sier om at handlingen rundt hostene er vanskelig å leve seg inn i fordi de er menneskeskapte roboter er også interessant å reflektere rundt. Kan man føle empati for kunstig intelligens? Hvorfor/hvorfor ikke? Er ikke følelser reelle om de er programmerte? Eller er de? Når blir i så fall følelser reelle og «godkjente»? Finnes egentlig fri vilje? (Retoriske spørsmål.)

Også etikken rundt hele temaet er fascinerende. Jeg koser meg veldig med å fundere for meg selv og diskutere med andre etter hver episode.

I tillegg er Westworld en serie som ikke undervurderer seeren, men faktisk krever ganske mye om man velger å engasjere seg.

Anonymkode: 0a11e...7cb

Skjønner hva du mener, og de aspektene du nevner er vel noe av grunnen til at jeg har orket å sett så langt. For min del blir ikke disse retoriske spørsmålene nok for at jeg skal engasjere meg helt i serien. Sammenligner man Westworld med Handmaid´s tale for eksempel, så har HT klart å bygge et retorisk univers samtidig som at den inneholder action og mye bedre dialog. 

Anonymkode: 2f9f2...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dialogen er elendig. Mye av historien er også veldig kunstig, i form av at de bygger det opp veldig formularisk. Når det har gått en viss stund forventer jeg alltid at det skal skje noe action igjen, fordi det har vært "rolig" så lenge. Akkurat som om de forsøker holde igjen seere som trenger action for å ikke kjede seg. Det er som om de har notert ned når det burde være plottwist, forhistorie, action også følger de det slavisk til det punkt at det ikke føles som en ekte historie. 

Noe av de mest hysteriske var når william den gamle fortalte om sin egen backstory. Det var ikke noe hinting, mysterium rundt hvorfor han gjorde som han gjorde. Nei, han sa rett ut "jeg opplevde dødsfall osv osv og det har formet meg til den jeg er og er grunnen til at jeg søker labyrinten". Haha. Backstory for dummies. Pluss at det var jo toppen av klisje. 

Westworld er ok å se når man ikke har noe annet, som i mitt tilfelle. Eller, kan jo være at jeg på et punkt ikke gidder se mer. 

 

Tenk å være ung igjen og ikke ha hørt alle disse ideene og spørsmålene 1000 ganger før. 

Om du spiller PC spill hadde du sikkert likt Soma. Personlig synes jeg det er 10 ganger bedre enn Westworld i utførelse. 

Anonymkode: 3a22b...08e

Jeg har spilt Soma, og sett andre spille, flere ganger. Det var også vanvittig fascinerende, fantastisk spill. Og selv om ubesvarte spørsmål dukker opp 1000 ganger, betyr ikke det at man slutter å reflektere over dem (heldigvis), selv om jeg også kunne tenkt meg å være ung igjen. Uansett blir jo idéen om kunstig intelligens stadig mer aktuell, selv om det nok er lenge til Turing-testen blir bestått.

Anonymkode: 0a11e...7cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har spilt Soma, og sett andre spille, flere ganger. Det var også vanvittig fascinerende, fantastisk spill. Og selv om ubesvarte spørsmål dukker opp 1000 ganger, betyr ikke det at man slutter å reflektere over dem (heldigvis), selv om jeg også kunne tenkt meg å være ung igjen. Uansett blir jo idéen om kunstig intelligens stadig mer aktuell, selv om det nok er lenge til Turing-testen blir bestått.

Anonymkode: 0a11e...7cb

Kan alltids være moro å se den samme tematikken igjen. Westworldserien traff meg vel bare ikke så bra. 

Når det gjelder reflektering.. så lenge det ikke kommer ny informasjon så er det ikke nødvendigvis så mye mer å reflektere over. Vet ikke hvor gammel du er, men jeg så vel lignende tematikk for første gang for 16+ år siden. Husker Data (android, robot, AI) fra Star Trek som en av de første. Der var jo til og med en episode der de hadde en rettsak vedrørende om Data var eiendom eller eget individ (eller noe sånt). 7 sesonger av det, så har man fått tenkt over og sett mange situasjoner fra en type AI sitt synspunkt. Har ikke sett noe i Westworld som jeg føler bringer noe nytt til bordet i forhold til Star Trek

Anonymkode: 3a22b...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg følte at for eks Soma klarte å bringe frem følelsene bak og få deg til å "gå mer inn i" det. Westworld engasjerer meg kanskje ikke så mye fordi jeg oppfatter det som noe grunt mtp karakterene og overflaten ellers. Det føles litt som om der er to veldig ulike personer som har laget serien, en som er litt smart og en som er mer "hey, la oss ha mer action og kule karakterer". Konseptet er bra, gjennomførelsen er dårlig. Kom på at det var jo basert på en film eller noe, mulig det er grunnen til at ideen er bra, men gjennomførelsen er dårlig

Soma føltes litt mer "ekte". 

Anonymkode: 3a22b...08e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...