Gå til innhold

Hvordan velge mann klokt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du vet jo om du har med en stødig type å gjøre som er seriøs i livet sitt eller om du står foran en flørtepus? Hvis du ikke vil ha flørtepuser da, for da lukker du jo heller øynene for det. Jeg er null interessert i menn som ikke er stødige. Det betyr gjerne at de jobber mye, da de er fokusert på jobben sin, de setter litt sin ære i å gjøre ting bra, og ha det fint rundt seg, og er sjelden de mest utadvente og flørtete, heller ikke mot meg, men det synes jo jeg er greit, da jeg er likedan. 

Anonymkode: 80339...55a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

«og jobb for få han til å respektere deg». Mener du ærlig talt at en mann som ikke respekterer deg i utgangspunktet kan være mal for et godt valg? 

Anonymkode: e1cbf...465

Det var et litt ullent begrep, ja, beklager det.

En mann bør respektere deg i utgangspunktet, fordi du er et medmenneske. Punktum. 

Men det jeg siktet meg inn på er at han bør få mer og mer respekt for deg etter å ha blitt kjent med deg, ikke mindre og mindre. Det gjør du ved å ha gode verdier selv. 

En mann med gode verdier vil ikke verdsette en kvinne som kun er opptatt av å dolle seg opp og gjøre seg pen, sexy og kokett. Da føler han at hun ser på han som en tomsing. Vær opptatt av andre ting enn bare deg selv, og vær generelt vennlig. I en diskusjon, feks, kan du godt vise at du kan mye, men ikke gjør det til et mål å vinne diskusjonen bare for å gjøre det.

(Det kan du gjøre på skolen.)

Anonymkode: 2ffdb...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Greit, men jeg stoler på at de fleste voksne leser kan resonnere litt selv. Det er dessverre ikke slik at alle dårlige menn går med rød genser, og at det er slik de identifiseres på 3 sekunder. 

Forøvrig vet jeg ikke hvordan jeg kan være mer konkret enn å si øyekontakt, fast håndtrykk, intakt familie osv. 

Anonymkode: da836...d84

Skriv det da, ikke slik sånn slik og sånn, uten at du utdyper det du foretrekker. Andre bedrevitende her syns mannen skal være sjef og streng, mens du syns det er feil. Osv. Det er du som misforstår. Den andre ab’en forsto dette og ga en tydelig forklaring øverst på denne siden. 

Anonymkode: e1cbf...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du mye erfaring med menn på jakt? 

Anonymkode: e1cbf...465

Ikke at det har noe som helst med denne tråden å gjøre, men ja, det har jeg. Har blitt jaktet på av menn siden jeg var bare barnet, og i alle år har dette vært menn som jeg er glad jeg har klart å holde meg unna.

Anonymkode: 2ffdb...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir litt som å skulle oppsummere mange års utdanning og praksis, men jeg kan gi det et forsøk :) 

Det handler om å finne noen som man over tid ser at har sunne verdier og velger godt liv for seg selv. At de stiller opp for andre, men samtidig setter gode grenser for seg selv.

At dette er noe de gjør uten å vise seg frem for kvinner, eller fordi de er forelsket og vil imponere. Jeg vil anbefale kvinner å finne en mann selv, som hun liker, fremfor å la han finne henne.

:excl: Hvis han forsøker å imponere deg, må du IKKE tro på noe av det han gjør!! Hold deg unna! :excl:

Hvis han roer seg ned, og slutter å imponere, kan du se det an over tid. Men pass generelt opp for forelskede menn, de er psykotiske!

Finn heller en du liker, og jobb for å få han til å respektere deg! Hvis du først liker han, kan han godt bli litt psykotisk etterpå :P 

Når du da har funnet en mann med gode verdier, så ikke forvent at han gjør ting på samme måte som deg. Er han annerledes, så finn måter å komme til enighet på. Hold ut med hverandre. Ros hverandre. Vær rause med hverandre. 

Jeg snakker da om små-nykker og ting man kan tåle, ikke om større ting som sinne og utagering, eller manipulasjon.

Feks han setter alltid tilbake tomme melkekartonger og sjampoflasker. Det er irriterende, men da må du huske på at du bruker mer varmtvann og søler sminke i vasken, og han klager ikke. Eller han velger en annen vei enn du ville gjort, kjøper feil type pasta, men han er verdens beste til å trøste deg når du er knust etter en dårlig dag. Så hold igjen på klaging og masing.

Ikke vær opptatt av å vaske gulvet annenhver gang eller like ofte. Bør mer opptatt av at dere er ulike. Kanskje han liker å støvsuge og du heller vil gå ut med søpla litt oftere. Hver gang du irriterer deg, for det gjør man når man bor sammen, så husk på alt det som er bra med han, som du ikke ville hatt om du bodde alene!

Anonymkode: 2ffdb...c61

Tusen takk for interessante refleksjoner! :)

Men det du har uthevet her, kan du utdype? Jeg skal innrømme at jeg ikke er den mest frampå av meg. Det har jo vært menn jeg har likt, men jeg er ofte tilbakeholden til jeg ser at de viser interesse. Det er frykt for å bli avvist, sikkert.

Anonymkode: 58044...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skriv det da, ikke slik sånn slik og sånn, uten at du utdyper det du foretrekker. Andre bedrevitende her syns mannen skal være sjef og streng, mens du syns det er feil. Osv. Det er du som misforstår. Den andre ab’en forsto dette og ga en tydelig forklaring øverst på denne siden. 

Anonymkode: e1cbf...465

Jeg har ikke sagt det er feil at en mann er "sjef og streng". Og jeg brukte disse konkrete eksemplene i innlegget mitt, dersom du gadd/var i stand til å lese skikkelig.

Forøvrig er det TS som har stilt noen spm. her med klare definisjoner på hva HUN vektlegger. Og det er TS som legger føringer her, ikke du, selv om du forsøker å kuppe tråden. 

Anonymkode: da836...d84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var et litt ullent begrep, ja, beklager det.

En mann bør respektere deg i utgangspunktet, fordi du er et medmenneske. Punktum. 

Men det jeg siktet meg inn på er at han bør få mer og mer respekt for deg etter å ha blitt kjent med deg, ikke mindre og mindre. Det gjør du ved å ha gode verdier selv. 

En mann med gode verdier vil ikke verdsette en kvinne som kun er opptatt av å dolle seg opp og gjøre seg pen, sexy og kokett. Da føler han at hun ser på han som en tomsing. Vær opptatt av andre ting enn bare deg selv, og vær generelt vennlig. I en diskusjon, feks, kan du godt vise at du kan mye, men ikke gjør det til et mål å vinne diskusjonen bare for å gjøre det.

(Det kan du gjøre på skolen.)

Anonymkode: 2ffdb...c61

Er du mann eller kvinne? (Beklager om jeg ikke har fått med meg det). Du skriver hva menn verdsetter, hva legger du egentlig i det? Og hva menn mener? Feks kvinnen skal ikke  være pen, sexy eller kokett, men heller ikke vinne diskusjonen.... 

Anonymkode: e1cbf...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at det har noe som helst med denne tråden å gjøre, men ja, det har jeg. Har blitt jaktet på av menn siden jeg var bare barnet, og i alle år har dette vært menn som jeg er glad jeg har klart å holde meg unna.

Anonymkode: 2ffdb...c61

Har du noen teorier om hvorfor du har blitt så mye jaktet på? Blir nesten litt misunnelig ;)

Anonymkode: 58044...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en som er interessert i sjakk og spiller en del selv, og/eller leser bøker, som er aktiv, holder seg i form, uten å være en stor sjarmør. En som kler seg normalt og ordentlig. Det er et bra utgangspunkt. Det er meg. Jeg er 100% trofast og gjør min del av husarbeidet. Er nok litt kjedelig og rutinemessig av og til, har noen slitsomme uvaner, og er ganske forutsigbar, men hun får det hun trenger fra meg :rodmer:.

Virker som at mange av dere har latt dere lure av samme person, i hvert fall samme type person. 

Velger anonymknappen da jeg er opptatt :).

 

Anonymkode: c943b...85d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for interessante refleksjoner! :)

Men det du har uthevet her, kan du utdype? Jeg skal innrømme at jeg ikke er den mest frampå av meg. Det har jo vært menn jeg har likt, men jeg er ofte tilbakeholden til jeg ser at de viser interesse. Det er frykt for å bli avvist, sikkert.

Anonymkode: 58044...2e9

Skjønner det! Vel, på den ene siden så tenker jeg at noen ganger bare må man tøffe seg opp. Litt som at man må gå på jobbintervju, for å få jobb. På den annen side så går det an å gjøre det mer smidig. Kanskje du kan søke om ekstravakter eller et vikariat, og så får du tilbud om fast jobb når du har vist hva du kan?

For å overføre dette til menn, så kan du gjøre deg selv mer tilgjengelig - etter du har fått interesse for han og betraktet han - være ekstra oppmerksom og hyggelig, og så satse på at han da våkner til. 

Noe sånt? :P 

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen teorier om hvorfor du har blitt så mye jaktet på? Blir nesten litt misunnelig ;)

Anonymkode: 58044...2e9

Jeg aner ikke. Antageligvis fordi jeg ikke liker å bli jaktet på? Folk vil typisk ha det de ikke kan få. 

Anonymkode: 2ffdb...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik generelt, når det er en vennegjeng, så ikke velg den som er mest frempå, men den som holder seg litt i bakgrunnen, men som man ser er godt likt og trygg i gjengen, og som er smilende og blid. Styr for all del unna den som forsøker å konkurrere med den mest frempå og som lett blir litt sur når forsøkene ikke når helt frem. De som følger med på "lederen" for så å forsøke seg på venninner av den som han sjekker opp kan være både og, men den du faktisk er ute etter er den som smilende og blid bare er med. Den fyren er "gullet", som ikke jakter for å jakte, som er trygg nok i seg selv til å ikke konkurrere, og som ikke følger en sjekkekonge med argusøyne, fordi håpet er at når det regner på presten, så drypper det på klokkeren. (Lar storsjekkeren lage åpning mot noen jenter, og går så inn for å sjekke en venninne av den storsjekkeren velger seg.) 

Velger du den som er gullet i en vennegjeng, så er sjansen god for at du treffer en trygg og god mann, som vil behandle deg fint, og som ikke har noe falsk image å verne om. 

Anonymkode: 35b36...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg den som mora di ville valgt for deg :)

Anonymkode: c8772...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøkenskog

Vettu. Dette er et av livets mysterium. Gode menn er sjeldne! De fleste er svin. Er så lei. Har opplevd skikkelig kjärlighet 1 gang. Jeg vurderer bare å kjøpe bolig med veninna mi, og så kan vi ha de toppers med vin på terassen og hver vår dildo i skuffen. 😆😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøkenskog
1 minutt siden, Frøkenskog skrev:

Vettu. Dette er et av livets mysterium. Gode menn er sjeldne! De fleste er svin. Er så lei. Har opplevd skikkelig kjärlighet 1 gang. Jeg vurderer bare å kjøpe bolig med veninna mi, og så kan vi ha de toppers med vin på terassen og hver vår dildo i skuffen. 😆😂

Edit: det finnes svin der ute om man er mann eller kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Frøkenskog skrev:

Vettu. Dette er et av livets mysterium. Gode menn er sjeldne! De fleste er svin. Er så lei. Har opplevd skikkelig kjärlighet 1 gang. Jeg vurderer bare å kjøpe bolig med veninna mi, og så kan vi ha de toppers med vin på terassen og hver vår dildo i skuffen. 😆😂

Tanken har streifet meg mer enn én gang! Kjærlighet er vanskelig, og jeg vet nesten ikke om jeg tror på det lenger.

Anonymkode: 58044...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskriminerende innlegg, brukerdebatt og svar til dette.

Perelandra, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...