Gå til innhold

Hva tenker du om folk som er opptatt av å vise merkene frem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen slike bekjente. De flasher merker så det står etter. Jo oftere de kan snu vesken riktig retning, slik at den de snakker med legger merke til merket, jo bedre. Eller hvis man sitter rett overfor dem, og de tar opp den ene armen og støtter hodet i hånden, på en slik måte at de får vist klokken sin. Og øredobber med Chanel-logo, hårspenne fra Burberry, skjerf med store merkelapper som vendes ut, sko med Lacoste-merket osv osv.

Legger spesielt merke til ei som henter i samme barnehagen som oss,  hun er slik. Opptatt av at folk legger merke til merkene hennes ;) Hun har selvsagt ikke sagt det, men det oser jo.

Hva tenker du om slike folk? det ser ut som hun er veldig populær og ikke minst ser det ut som hun er rik. Verken hun eller mannen har høytlønnede yrker.....

Anonymkode: b1067...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det er helt ok å være merkebevisst. Det jeg ikke liker, er de som bruker falske merker.

Å velge kvalitet over kvantitet skal man ikke skamme seg over. Jeg liker også å vise frem de dyre tingene mine. Ikke noe galt å være stolt over at man har jobbet hardt for å få det man har : )

Endret av Tibbie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke sånt jeg. Er kjedelig sånn, bryr meg overhodet ikke om merker. Aner lite om merker og ser aldri om noe er rake eller ikke. So: I couldn't care less!

Anonymkode: db829...299

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker eksklusiv design, fordi det er god kvalitet. Men jeg kjøper på grunn av merket. Jeg liker ikke klær, skjerf, smykker osv. med logoer. Det eneste som er vankelig å unngår merker på er vesker og sko. Jeg kjøper like gjerne en h&m veske, som Versace eller Prada. Men kvaliteten er også deretter... 

Anonymkode: f87a8...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vel ikke noe spesielt... Bruker en del merke-ting selv, slik som veldig mange andre her i verdens rikeste land.. Er du sikker på at hun prøver å vise det frem da? Noen ganger så henger jo merkelappen på skjerf feil vei uten at man vil, og man retter på veske/klokke/solbrille/smykker uten å mene noe med det...  

Anonymkode: 71bcf...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper gjerne klær og vesker av god kvalitet, men jeg bryr meg ikke om merke, og ønsker ikke å betale ekstra mye, bare for merket. Og jeg liker ikke klær eller vesker, hvor merket vises godt fram. Stort sett tenker jeg ikke noe over det.

Men noen ganger blir det for åpenlyst. Vi bor i ett sted med en del folk med penger, men vi bor i rekkehus, som er i en normal prisklasse. Og har naboer her, som bare går i merkeklær med stor skrift, samme med barna og de har en dyr bil. De har helt vanlige jobber. Så virker jo ut som de er veldig opptatt av fasade, og framstå som rikere enn de er. Og de som har mye penger her vi bor, bruker jo ikke noen av de klærne, hvor man ser godt hva merket er, de er jo mer diskre.

Anonymkode: 30e82...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ikke merke til merkene på klær ol. På ytterjakker og fleecejakker ol. så står det jo logoer på omtrent alt så da bruker jeg det men det er fordi jeg liker klærne og ikke pga. merket. Men nå er ikke de klærne så dyre heller da. Kjøper det billigste i sportsbutikkene nettopp fordi de er billige. Nå liker jeg fleecejakker fordi de er behagelige å ha på og bruker ikke det pga. merkene. Kjøper når de er på tilbud ol. 

Tenker ikke noe på om hva andre bruker og jeg aner ikke hva som er dyre eller billige merker heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker eksklusiv design, fordi det er god kvalitet. Men jeg kjøper på grunn av merket. Jeg liker ikke klær, skjerf, smykker osv. med logoer. Det eneste som er vankelig å unngår merker på er vesker og sko. Jeg kjøper like gjerne en h&m veske, som Versace eller Prada. Men kvaliteten er også deretter... 

Anonymkode: f87a8...459

"Borgerskapets diskrete sjarm". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

En kan også tenke noe om de som tenker noe om de som er opptatte av merker og logoer. Litt slemt sagt da.

Noen merker står for høy kvalitet, da skjønner jeg at en kan være "stolt" av merket. Sko fra Ecco, feks, er verdt hver eneste krone, ja, jeg er mann, over 40 :).Men det er nok mange produkter som koster det mangedoble av verdien pga en logo. Noe av det dummeste er å betale en skyhøy pris for solbriller med en mini-mini-logo som betyr alt for eieren, solbriller som du glemmer vekk, eller setter deg på før sommeren er over.

Som litt småfrekk mann tillater jeg meg å tro at dette med merker og logoer, først og fremst er en damegreie, selv om vi menn ikke slipper helt unna vi heller, selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn ville jeg ikke lagd merke til, tror jeg. Men hvis jeg ser en person med f.eks dyr veske (og jeg vet at veska er dyr pga merke, er jo ikke så oppdatert). Så tror jeg rett og slett at den person er kanskje litt lettlurt? for er jo ingen vits å betale ti ganger mer for en ting med nøyaktig samme funksjon, som en annen ting, bare på grunn av det er logo på? en veske er jo bare en veske uansett merke. La oss si det ville vært to tv-er med nøyaktig samme spesifikasjoner men den ene er det Marc Jacobs logo på og denne kostet 5 ganger mer. Ingen ville jo gått med på å kjøpe den, er jo bare idiotisk, Så hvorfor gjør man det med klær, vesker...?

Anonymkode: c5d66...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de ikke har særlig med penger. Folk som har ordentlig med penger sitter ikke slik. 

Samt at de ikke har stil og klasse, for det et som regel kun trengereid de driver å kjøper og viser frem. Følger saueflokken og kan ikke tenke selv, ha sin egen stil.

Anonymkode: a21e6...7b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...