Gå til innhold

Flytter fra noe potensielt bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

God kveld 

Situasjonen er slik at jeg mest sannsynlig (er i tenkeboksen pga. flere faktorer) flytter til høsten, og da mener jeg flytter. Flytter halve jorden runden..Uansett, dvs. goodbye til noe jeg føler er noe potensielt bra. Jeg har blitt veldig god venn med ei jente og vi har fått god kontakt. Jeg har aldri hengt med henne på fritiden, og det er kun på skolen (vi går i samme klasse) vi har fått god kontakt. Det føles ut som vi kjenner hverandre veldig godt, og jeg tror kanskje at følelsene mine gradvis endrer seg til lett forelskelse. Forelskelse er kanskje ikke det rette ordet, men vi har god kontakt. Jeg vil ikke si at vi flørter, men at vi har en flørte-lignende kontakt. (tar på hverandre, småertete og allikevel seriøs når det trengs) Samtidig så kjennes det ikke ut som vi flørter i det hele tatt, og selv om jeg delvis flørter så er jeg svært usikker på om hun gjør det samme. Tror nok heller det er mer lett ønsketenking. 

Det kommer uansett til å bli veldig trist å forlate henne (og et par til) til høsten. Det er vel heller ikke veldig sannsynlig at vi bestemmer for å møtes i sommerferien, uavhengig om det er som venner eller noe mer. Vet ikke helt, men jeg bare tror det. Har liksom aldri vært den mest sosiale typen (er jo forsåvidt utadvendt, men kjenner ikke veldig mange og er i realiteten kun bestevenn med 1) så jeg vet ikke helt. Poenget er at det kommer til å bli veldig trist å forlate dette, selv om jeg egentlig ikke har et liv utenom skolen. Hadde det, men pga. ulike ting har jeg ingenting utenom skolen nå. F.eks var jeg trener en stund og viet mitt liv til det, men valgte å forlate den stillingen pga, nettopp innsøking på skole samt et ikke-eksisterende tilbud. Ikke poenget...

Jeg vet egentlig ikke helt hva spørsmålet mitt er, for jeg vet det er får sykt å skulle droppe å flytte pga. denne mikroskopiske flørten, men hvis følelsene mine og eventuell flørtingen utvikler seg de neste månedene, hva burde jeg gjøre da? Det er f.eks mye jeg ikke vet om henne, hun er singel vet det, men har ligget med en i det siste TROR jeg...Føler det blir helt feil å skulle prøve å innlede noe som helst forhold eller noe nå, når jeg flytter. Og det å bli værende pga. bare fordi jeg kan ha en sjans med henne eller fordi vi blir sammen, det er: Tja, for sykt. Denne skolen er prestisjetungt så det skal mer enn kun dette for å gi det opp, men ja. 

Etter å ha skrevet alt dette her nå, merker jeg nå at jeg kanskje er det som defineres som forelsket. Føler uansett det feil å skulle forsøke noe nå, da jeg evt. blir borte i to hele år utenom en periode på 1 måned på vinterstid og 2-3 måneder på sommerstid. Hypotetisk sett: Hvis dette skulle utvikle seg, og vi faktisk møtes gjennom noe opplegg på fritiden også og jeg merker at det mest sannsynlig er gjensidig, burde vi snakke sammen før jeg drar? Eller anser dere som det beste å bare la ting være? Blir feil det også, men dette er jo også rent hypotetisk. Potensielt sett er jeg helt "ferdig" med henne ved skoleslutt nå til sommeren, og vi ender opp med kun å ha sporadisk kontakt gjennom sosiale medier. Har forøvrig mye kontakt der nå. 

Noen som har noen tanker?

Anonymkode: 0b50d...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er småforelsket i en jente du har vennekontakt med , og dere henger ikke engang sammen på fritiden. Du er i friendzone, og bør egentlig bare "slutte å drømme". Det er altfor tidlig til å tenke noe om dere kunne blitt noe eller ikke. Om hun ser på deg som noe potensiell så vil hun sikkert si det før du flytter. Det er altfor villt å legge så mye i en vanlig klassevenn til å vurdere at dere kunne blitt noe mer om du ikke flytta. Som du selv sier, dette her er nok ønsketenking. Vet at det ikke helst var det du ville høre, men håper du ser det litt klarere i din egen tekst også når du fikk skrevet det ned, og innser at det du drømmer om i hodet faktisk ikke er sånn i virkeligheten, ut fra det du forklarer selv.

Anonymkode: 34346...4f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Som du selv sier, dette her er nok ønsketenking. Vet at det ikke helst var det du ville høre

TS her. Vet ikke helt hvorvidt det var det jeg ville høre, jeg kjente nok ganske godt til tingens tilstand uansett. Hvorvidt jeg kan defineres som "friendzone" er jeg noe uenig i, men klarer ikke se meg helt uenig i det du skriver. Det er rett og slett for tidlig å begynne å tenke i de banene, og ettersom vi har såpass åpen kontakt og er ærlig med hveranre vil hun nok evt. si noe før jeg drar.

Måtte vel kaskje bare høre det fra andre enn meg selv...

Anonymkode: 0b50d...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på det du har delt er du mest sannsynlig i friendzone, og antageligvis uaktuell for henne. Siden du uansett skal reise bort så har du her en ypperlig anledning til å trene på flere ting som vil gjøre livet ditt bedre i framtiden og som bidrar til at du klarer å kapre akkurat den jenta du kommer til å ønske deg i framtiden.

1. Del følelsene dine med henne. Si at du tror du er interessert og ønsker å høre om hun kan være det samme. Best case så har dere da litt tid til å finne ut av om det overhodet lar seg gjøre. 

2. Vær stolt av at du turte å være ærlig og spørre henne. Fortsett med det. Uansett hva som skrives om triks, sjekkelinjer, setups etc, så er det nesten aldri feil å være ærlig hvis du er ute etter noe seriøst.

3. Lær å take avvisning / nederlag. Med mindre du har sykt flyt, så kommer du til å få mange av disse. Men verden er skrudd sammen slik at vi (menn) SKAL spørre og vi SKAL bli avvist. Det viser at du ikke er en pyse, at du tåler en trøkk, at du er robust etc.

4. Når du har blitt skikkelig tøff og strutter av selvtillitt, og er vant til å prate med pene damer og takle avvisningene på en grei måte (uten å kaste bort tid for mye tid), så PLUTSELIG sier den dritsøte jenta ja, en jente du i dag aldri ville trodd du kunne få.

No pain no gain, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Kreator said:

No pain no gain, lykke til!

Godt sagt, absolutt godt sagt. Men, jeg føler meg ikke helt forelsket heller og jeg kommer jo ikke til å kutte all kontakt med henne selv om jeg flytter. Blir garantert å møtes i ferien når jeg kommer tilbake en liten tur, og hr på følelsen at det blir, tja. kleint? Liker ikke helt det ordet, men jaja. Ærlighet varer (som oftest) alltid lengst og det derre der...

Jeg føler jo at du på en måte har riktig, men samtidig er det svært vanskelig å skulle ta det steget istedenfor å holde vennskapet på det trygget. En for vel bare se hvordan dette utvikler seg de neste ukene og månedene.

Anonymkode: 0b50d...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...