Gå til innhold

Hva tenker egentlig menn som overlater alt husarbeid til kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker da ingenting? Dillemmaet er "hva gjør man hvis man dater en mann som ikke vil gjøre husarbeid". Du ville da heller vært særboer enn samboer, mens jeg ville heller slått opp, fordi jeg ville ikke fått noe ut av hverken å vaske huset for en mann eller å være særboer. Som sagt, særboer er sikkert ei god løsning for de det passer for. 

Anonymkode: ce3ab...5f4

Det tolker jeg som at da elsker du ikke kjæresten. Man må ikke bo sammen for å være glad i hverandre og ha et forhold.  I mange tilfeller er det faktisk til det beste å være særboere for å ha et bra forhold. 

Anonymkode: d3b7c...ac1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser egentlig ikke problemet med at min mann ikke gjør husarbeid :) 

Jeg var aldri ute etter en vaskemann, da hadde jeg heller ansatt en. Men jeg var ute etter en gartner, kokk, mekaniker, snekker, barnevakt, pikkolo, privatsjåfør og vaktmester - og det fant jeg.

Når han fyller alle de rollene, så tar jeg lett vaskehjelp rollen :) 

Jeg er glad i å gjøre husarbeid og blir fornærmet om mannen blander seg inn i mine rutiner.

For meg handler ekteskapet om å gjøre hverandre bedre, ikke syte og klare på hverandre. Jeg er best på husarbeid, han er best på "alt" det andre.

Anonymkode: fabba...81c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kult. Tipper pipa får en anna tone da. Si det til han nå, så han kan forberede seg på hva som kommer. Hvis ikke det hjelper, er han jo litt dum spør du meg. Gjør han virkelig ingenting annet enn å skuffe snø?

Anonymkode: 499ab...334

Vasker sin bil. Pusse opp har vi gjort sammen. Men i hans øyne er det kun han. Ellers har det vel skjedd ca 1 ang pr år han har støvesugd og forventer ros😂Nå brukte jeg de første 5 årene av vårt samliv til å få han til å hjelpe til. Så nei, skal ikke si et pip før siste barnet flytter. Har han ikke forstått at samliv betyr at begge deler, så skal han jaggu ikke få forbredt seg til å stå på bar bakke. For det kommer nok som lyn fra blå himmel at man etter 20år er drittlei å rydde opp etter en 45år gammel mann.

Aldri mer skal jeg bo med noen andre enn en hund eller katt. Kanskje en fugl😀

Anonymkode: d6131...5a1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med dere jenter som ikke har jobb eller jobber 50% mens mannen dra hjemmefra kl 0700 på morgenen, jobber hele dagen, og er hjemme 1800?  Samme jenter som klager at de får null hjelp hjemme, i tillegg som klager at de må gjør ALT med barn mens de er i permisjon.  LOL.  Går begge veier jenter - du ikke har jobb evt jobber du 50% da er hjemmet ditt ansvar.  Suck it up! 

Anonymkode: 0b5ae...4f6

Det er ikke lenger sånn at mannen gjør karriere mens kvinnen passer hus og barn. Her jobber alle mine venninner jobber 100% og opptil flere (inkludert meg selv) er hovedforsørgeren. Verden har utviklet seg, mens mange parforhold dessverre henger etter mht fordeling av husarbeid. 

Så suck it up selv 🙄

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt på sin plass at kvinner i 2018 fikser bilen, maler, snekrer, fjerner dritt i tette sluk, fjerner edderkopper selv, gjøre mer jobb under sex og mye mer.

Kaller kvinner bortskjemt og late.

Anonymkode: 96d42...f7a

Jeg gjør alt det du nevner, og tror at du må ha vært ute for noen unntak. Kanskje er det slik at du ubevisst faller for litt "hjelpeløse" kvinner?

Jeg kjenner bare en kvinne som er slik, og henne ler vi andre av. Hun ler med, men har ingen intensjoner om å endre seg. Hun liker at mannen er den som ordner og fikser, sier hun. Liker å være litt "hjelpeløs", så han kan være MANN. 

Min mann har aldri ordnet et tett sluk. Han ville kastet opp. Han kan male, om jeg forteller hvor. Bilen sørger jeg for. Han kan til nøden vaske den. Snekre er det jeg som gjør. Ved sex er vi begge aktive. 

Han er flink til å lage mat da! Og støvsuger samvittighetsfullt. Vasker også gulv, selv om han vasker kun rundt ting. 

Vi har hatt noen runder på fordeling av ansvar, for han var så bortskjemt fra mor at han ikke tok noe ansvar da vi flyttet sammen. Det måtte separasjon til før han forsto at selv om jeg er kvinne, så betyr ikke det at jeg skal ta alt ansvar for hus, hage og barn. Men her blåser vi i mann--og kvinne- oppgaver. Om han vasker og lager mat, mens jeg maler, graver eller snekrer er helt ok. Poenget er at han må ta ansvar han også, og at jeg ikke er hans tjener. Så kan det godt fordeles etter evne! 

Anonymkode: 64ada...663

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Særbo er en nydelig ting!

Hvordan fungerer det når man har felles barn? 

Anonymkode: a0ddc...c69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lett å si når det ikke gjelder det. Ikke like lett i praksis når vi sitter der med tre barn. 

Her handler det ikke om mangel på respekt, men at han ikke «ser» rot og skitt, og derfor ikke mener at det må gjøres noe med det. Han har vokst opp i et hus hvor hans mor gjør ALT av husarbeid, ingen andre løfter en finger. Da han flyttet hjemmefra, kunne han ikke engang sette på en vaskemaskin. 

Jeg gjør mitt beste for å involvere mine egne sønner i husarbeidet, og gir ham konkrete oppgaver. Konfliktnivået rundt husarbeid er ganske høyt. Til høsten skal vi få oss vaskehjelp, jeg håper det vil hjelpe. Jeg har kommet fram til at jeg ikke klarer å endre mannen min, men at totalen (han har jo mange gode egenskaper som ikke er relatert til husarbeid), ikke minst de tre barna, gjør at å gå fra ham pga husarbeid ikke er aktuelt. Så jeg biter i meg mye frustrasjon og sinne, kjøper meg ut av husarbeid - og er bevisst på at mine svigerdøtre IKKE skal få samme problem som det jeg har.

Anonymkode: 24ffc...777

Jovisst handler det om mangel på respekt. Du mangler respekt for deg selv om du tror "ser ikke støv" er et argument for å slippe.

Anonymkode: e70b1...14c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sinsiew skrev:

Jeg mente at jeg hadde gjort det slutt lenge før vi fikk barn.. 

Nettopp. Ingen menn går fra å være respektfullt til respektløse uten videre. De går muligens fra å være forelsket til å ikke være det, men da må man som kvinne lære seg forskjellen.

Anonymkode: e70b1...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tolker jeg som at da elsker du ikke kjæresten. Man må ikke bo sammen for å være glad i hverandre og ha et forhold.  I mange tilfeller er det faktisk til det beste å være særboere for å ha et bra forhold. 

Anonymkode: d3b7c...ac1

Har man barn sammen, fortjener barna at foreldrene bor sammen. 

Anonymkode: a0ddc...c69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasker sin bil. Pusse opp har vi gjort sammen. Men i hans øyne er det kun han. Ellers har det vel skjedd ca 1 ang pr år han har støvesugd og forventer ros😂Nå brukte jeg de første 5 årene av vårt samliv til å få han til å hjelpe til. Så nei, skal ikke si et pip før siste barnet flytter. Har han ikke forstått at samliv betyr at begge deler, så skal han jaggu ikke få forbredt seg til å stå på bar bakke. For det kommer nok som lyn fra blå himmel at man etter 20år er drittlei å rydde opp etter en 45år gammel mann.

Aldri mer skal jeg bo med noen andre enn en hund eller katt. Kanskje en fugl😀

Anonymkode: d6131...5a1

Ja her har vi dama si som samler opp dritt til en regnværsdag. Får virkelig håpe han finner seg en sekretær som er 10 år yngre enn deg neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan fungerer det når man har felles barn? 

Anonymkode: a0ddc...c69

Aner ikke, det er ikke en problemstilling jeg noen gang kommer til å måtte forholde meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, RoH skrev:

Ja her har vi dama si som samler opp dritt til en regnværsdag. Får virkelig håpe han finner seg en sekretær som er 10 år yngre enn deg neste uke. 

Hva mener du hun skal gjøre? Hvor mange sjangser skulle denne mannen ha fått, egentlig?

Anonymkode: 4b8ee...0cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, RoH skrev:

Ja her har vi dama si som samler opp dritt til en regnværsdag. Får virkelig håpe han finner seg en sekretær som er 10 år yngre enn deg neste uke. 

Mye bedre å bo alene enn å være mannens tjener. 

Anonymkode: a0ddc...c69

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, RoH said:

Ja her har vi dama si som samler opp dritt til en regnværsdag. Får virkelig håpe han finner seg en sekretær som er 10 år yngre enn deg neste uke. 

Hun blir sikkert bare glad til for å overlate ham til en annen stakkar.

Anonymkode: 9152c...808

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man barn sammen, fortjener barna at foreldrene bor sammen. 

Anonymkode: a0ddc...c69

Jeg har vært det barnet hvor foreldrene kun bodde sammen "på grunn av barna". Av erfaring kommer jeg aldri til å være så ondskapsfull mot mine barn... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du hun skal gjøre? Hvor mange sjangser skulle denne mannen ha fått, egentlig?

Anonymkode: 4b8ee...0cd

Prate med mannen sin får og få til et bedre forhold for begge, I formane, kjefte, gå bak ryggen på han f.eks. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasker sin bil. Pusse opp har vi gjort sammen. Men i hans øyne er det kun han. Ellers har det vel skjedd ca 1 ang pr år han har støvesugd og forventer ros😂Nå brukte jeg de første 5 årene av vårt samliv til å få han til å hjelpe til. Så nei, skal ikke si et pip før siste barnet flytter. Har han ikke forstått at samliv betyr at begge deler, så skal han jaggu ikke få forbredt seg til å stå på bar bakke. For det kommer nok som lyn fra blå himmel at man etter 20år er drittlei å rydde opp etter en 45år gammel mann.

Aldri mer skal jeg bo med noen andre enn en hund eller katt. Kanskje en fugl😀

Anonymkode: d6131...5a1

Nå er jeg mann å gjør alt selv uten problemer, er jo lett når du er alene da. Helt fantastisk å bo alene/være særboer. Gled deg😉 Men skal du slutte å treffe han/skille deg også? 

Anonymkode: 499ab...334

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man barn sammen, fortjener barna at foreldrene bor sammen. 

Anonymkode: a0ddc...c69

Nei! Barna fortjener at foreldrene TAR ANSVAR og flytter fra hverandre hvis bare mor er den som gjør det hun skal. En kvinne som gjør alt arbeidet og lar mannen slippe unna, er ikke bare en dårlig kone, men også en dårlig mor. 

Anonymkode: e70b1...14c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye bedre å bo alene enn å være mannens tjener. 

Anonymkode: a0ddc...c69

??? Så det er to muligheter, enten og være tjener eller gå, ja da blir jo selvfølgelig ting vanskelig om mannen har satt slike ultimatumer 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...