Gå til innhold

Hva tenker egentlig menn som overlater alt husarbeid til kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror de vi lever i 1950?

Og hvordan er det forenlig med være en god kjæreste, å se på at kona gjør alt, mens de selv bruker tid på hobbyer eller tjener penger til seg selv? Er det kjærlighet når man ikke unner henne fritid?

(Jeg snakker om tilfellene der begge bidrar likt økonomisk.)

Anonymkode: 4b8ee...0cd

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror de vi lever i 1950?

Og hvordan er det forenlig med være en god kjæreste, å se på at kona gjør alt, mens de selv bruker tid på hobbyer eller tjener penger til seg selv? Er det kjærlighet når man ikke unner henne fritid?

(Jeg snakker om tilfellene der begge bidrar likt økonomisk.)

Anonymkode: 4b8ee...0cd

Har mange ganger lurt på det samme!

Hvordan kan menn føle seg ok når de sitter framfor tv mens dama gjør nødvendig husarbeid, og han ikke gjør noe??

 

Anonymkode: 97230...6be

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tenker ingenting, det er problemet. De "glemmer" at kona ikke er hushjelp. 

Anonymkode: 901a3...ae6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal damer piske menn rundt da når de nekter? Jeg ville ikke bo i en søppelhaug og skitt. 

Anonymkode: 0c8ea...c75

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal damer piske menn rundt da når de nekter? Jeg ville ikke bo i en søppelhaug og skitt. 

Anonymkode: 0c8ea...c75

Nei altså, selv hadde jeg gått fra mannen. Jeg er ingen dørmatte og gidder ikke en mann som ikke har respekt for meg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Peaches skrev:

Hva tenker dere kvinner som finner dere i dette? Dørmatter deluxe.

De gjør det som må til, og vil unngå krangel. Menn bør kunne lette på ræva selv! Se at de skal bidra. Ofte har de også blitt bedt om å bidra men nekter!

Hva tenker dere menn om å sitte i sofaen og se på at dama gjør husarbeid og tar seg av unger på ettermiddager og i helger, når dere vet at hun også er ute i like krevende jobb som dere 5 dager i uka?

 

 

Anonymkode: 97230...6be

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal damer piske menn rundt da når de nekter? Jeg ville ikke bo i en søppelhaug og skitt. 

Anonymkode: 0c8ea...c75

Det er samme problemet jeg har. Vi syns begge at husarbeid er det kjedeligste i verden, men jeg skjønner at f.eks doen faktisk må vaskes jevnlig, selv om den ikke ser skitten ut. Han tenker at hvis det ikke ser helt jævlig ut, så trenger man ikke å vaske. Han kikker hverke på gulv eller møbler nøye, så han ser ikke støvet. 

Anonymkode: 8e86e...f2f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter bare ikke alltid. Dog gidder jeg ikke tørke støv eller vaske på mannens "rom". Der ser det ikke ut. Trenger et ryddig hus for å trives. Men hvis han ikke skjerper seg når siste mann flytter ut om 3 års tid. Ja da flytter mannen også.

Når barna er ute av huset er jeg ferdig med å rydde opp etter andre enn meg selv.😀

Anonymkode: d6131...5a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gjør det som må til, og vil unngå krangel. Menn bør kunne lette på ræva selv! Se at de skal bidra. Ofte har de også blitt bedt om å bidra men nekter!

Hva tenker dere menn om å sitte i sofaen og se på at dama gjør husarbeid og tar seg av unger på ettermiddager og i helger, når dere vet at hun også er ute i like krevende jobb som dere 5 dager i uka?

 

 

Anonymkode: 97230...6be

Men hvorfor gidder dere? Kunne aldri funnet meg i å være sammen med en sånn mann, har litt for høy selvrespekt til det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker egentlig kvinner som gidder?   

Mener bestemt at kvinnen er skyld i det selv hvis hun gidder å bo med en mann som ikke løfter en finger i huset, da vil hun ikke ha det bedre!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror de vi lever i 1950?

Og hvordan er det forenlig med være en god kjæreste, å se på at kona gjør alt, mens de selv bruker tid på hobbyer eller tjener penger til seg selv? Er det kjærlighet når man ikke unner henne fritid?

(Jeg snakker om tilfellene der begge bidrar likt økonomisk.)

Anonymkode: 4b8ee...0cd

De tenker at konen er så søt når hun tar på seg vakkert ansvar for hjemmelivet. Han sitter der og sukker henført over sin flotte kone. 

Men. 

Hun må ikke få vite det... det er hans lille secret. Han sitter nemlig og planlegger alle diamantene og rosene han skal gi til kvinnen i sitt liv, mens han strekker ut rumpemusklene. Og hår-work-out foran et speil. Samt mikrofon og Celine dion-CD på plass. 

Han blir veldig deprimert om han må vaske. Da forsvinner tenningen hans. Og han orker ikke å høre på Celine dion lenger heller... 

luften har gått ut av ham :’(

men!!!! Han prøvde så godt han kunne. Et lite hjertesukk. 

Anonymkode: 37a90...1f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det nytter bare ikke alltid. Dog gidder jeg ikke tørke støv eller vaske på mannens "rom". Der ser det ikke ut. Trenger et ryddig hus for å trives. Men hvis han ikke skjerper seg når siste mann flytter ut om 3 års tid. Ja da flytter mannen også.

Når barna er ute av huset er jeg ferdig med å rydde opp etter andre enn meg selv.😀

Anonymkode: d6131...5a1

Samme her. Leit, men kjenner at jeg er uendelig lei av å måtte piske og «kjefte» på unger - og mann - for helt banale ting. Må presisere at jeg ikke har et tyrannistisk regime her med støv på hjernen-syndrom, det er bare det at de jeg bor med har en tendens til å overlate alt til meg. Blir møkk, møkk lei!!!

Anonymkode: 7317d...afb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tenker at konen er så søt når hun tar på seg vakkert ansvar for hjemmelivet. Han sitter der og sukker henført over sin flotte kone. 

Men. 

Hun må ikke få vite det... det er hans lille secret. Han sitter nemlig og planlegger alle diamantene og rosene han skal gi til kvinnen i sitt liv, mens han strekker ut rumpemusklene. Og hår-work-out foran et speil. Samt mikrofon og Celine dion-CD på plass. 

Han blir veldig deprimert om han må vaske. Da forsvinner tenningen hans. Og han orker ikke å høre på Celine dion lenger heller... 

luften har gått ut av ham :’(

men!!!! Han prøvde så godt han kunne. Et lite hjertesukk. 

Anonymkode: 37a90...1f8

Machomann-poesi :lillesky2:

Tror nok kona har mer lyst på vaskehjelp enn roser. men... 

Anonymkode: ce3ab...5f4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mannen min vært sånn ts beskriver, hadde jeg bare handlet og laget middag til meg selv, bare vasket mine egne klær, bare skiftet sengetøy på min side av sengen, betalt vaskehjelp av felles brukskonto, satt søppelposene han ikke gidder å gå ut med i bilen hans etc. Hvis han ikke gidder å løfte en finger for fellesskapet, får han heller ikke servert noe på sølvfat. 

Eventuelt hadde jeg bare flyttet for meg selv. Særboskap er flott! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (kvinne) har definitivt mer støv på hjernen enn samboeren har, og jeg legger mer merke til ting i huset som kunne vært rengjort og slikt. Heldigvis har jeg ikke lyst til å henge meg opp i slike småting.

Når det kommer til husarbeid får den ene parten veldig lett dårlig samvittighet for å ikke bidra i husarbeid når den andre parten gjør det, så vi tvinger oss selv ut i det uansett som et team, og det er jo en gledelig sak for forholdet og huset.

Anonymkode: 34e66...b80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker forresten for noen år siden da jeg stresset som verst med å bli ferdig på jobb for å hentet minste poden i barnehagen, ofte også de dagene mannen var ferdig en god stund før meg (han er lærer).

Han tok seg av henting noen dager, men langt ifra så ofte som meg. Jeg tok opp hvorfor i all verden det var slik at jeg, som ofte er ferdig sist og som ikke sjelden stresset som en idiot for å bli ferdig, skulle hente i barnehagen. Jo, han mente det var greit å ha det som et utgangspunkt at en av oss hentet, og da altså at det var meg. Jeg ble selvfølgelig forbannet, og han erkjente det jo sjøl at det var ei rimelig teit ordning han hadde tenkt seg fram til der.

I ettertid har jeg skjønt at det er mange «utgangspunkter» - ting - som han synes det bare er greit at jeg har hovedansvar for - oversikt over legetimer, foreldremøter, avtaler, klesbehov, helsebehov osv. Det i tillegg til vasking, klesvask og generell rydding. Han bidrar jo, men nesten bare så fremst han blir spurt. Og man blir jo ganske lei av å hele tida spørre, samt det å alene skal ha oversikt og ansvar for svært mye av det som gjelder unger og familie.

 

Anonymkode: 7317d...afb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tenker åpenbart ikke på noe annet enn seg selv , i allefall! Og da sier jeg *GO! Walk out the door! Just turn around now, cause youre not welcome any more!* :opplyser:

Anonymkode: 78816...31c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjokka over kollegaer som er rundt 30 som ikke vasker/legger i sammen klær, ikke lager middag støvsuger og vasker/hjemme, jeg kaller dem bortskjemte og late, det helt på sin plass at en mann skal kunne gjøre det i 2018

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker forresten for noen år siden da jeg stresset som verst med å bli ferdig på jobb for å hentet minste poden i barnehagen, ofte også de dagene mannen var ferdig en god stund før meg (han er lærer).

Han tok seg av henting noen dager, men langt ifra så ofte som meg. Jeg tok opp hvorfor i all verden det var slik at jeg, som ofte er ferdig sist og som ikke sjelden stresset som en idiot for å bli ferdig, skulle hente i barnehagen. Jo, han mente det var greit å ha det som et utgangspunkt at en av oss hentet, og da altså at det var meg. Jeg ble selvfølgelig forbannet, og han erkjente det jo sjøl at det var ei rimelig teit ordning han hadde tenkt seg fram til der.

I ettertid har jeg skjønt at det er mange «utgangspunkter» - ting - som han synes det bare er greit at jeg har hovedansvar for - oversikt over legetimer, foreldremøter, avtaler, klesbehov, helsebehov osv. Det i tillegg til vasking, klesvask og generell rydding. Han bidrar jo, men nesten bare så fremst han blir spurt. Og man blir jo ganske lei av å hele tida spørre, samt det å alene skal ha oversikt og ansvar for svært mye av det som gjelder unger og familie.

Anonymkode: 7317d...afb

Google calender på nett, eller familiekalender på papir. Der kan dere samle alle ungenes avtaler. Deres egne avtaler kan også stå, eller dere holder rede på dem separat (men de må jo ikke krasje med ungenes). Det kan også være greit at dere står som kontaktperson på hver deres ting (en har barnehage, en har helse/legen osv, og ikke samme personen på alt for det blir man gal av). I huset fungerer det best med hver sine ansvarsområder. Gi ham feks ansvaret for klesvaska, så tar du det andre husarbeidet, eller omvendt. 

Anonymkode: ce3ab...5f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...