Gå til innhold

Hun banket og helte kokende vann på kjæresten. Nå er hun dømt til sju års fengsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har etterhvert fått ganske lite respekt for de menneskene som er overbevist om at hvis de var i et offers situasjon ville de handlet helt annerledes og kommet seg ut av situasjonen. De mangler fullstendig respekt og forståelse for hvordan fysisk og psykisk manipulering virker over tid.

Anonymkode: a74c9...26d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har etterhvert fått ganske lite respekt for de menneskene som er overbevist om at hvis de var i et offers situasjon ville de handlet helt annerledes og kommet seg ut av situasjonen. De mangler fullstendig respekt og forståelse for hvordan fysisk og psykisk manipulering virker over tid.

Anonymkode: a74c9...26d

Nettopp.

Anonymkode: 42fe9...247

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Jeg vet nøyaktig hva jeg hadde gjort, fordi jeg har ingen problemer med å kutte mennesker ut av livet mitt så raskt jeg ikke får noe utav å ha dem der. Dette har jeg gjort flere ganger i mitt liv.

Herregud, ikke vær så snever!

Har du blitt utsatt for mishandling? 

Anonymkode: fcc03...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.aftenposten.no/norge/i/3j6RA/Offer-for-psykisk-vold----Det-hadde-vart-mye-lettere-om-han-hadde-slatt

Som denne kvinner skriver, volden startet umerkelig og etterhvert ble hun mer og mer nedbrutt,og da ble hun værende. Det vi ikke må glemme er at voldelige mennesker ikke ser ut som monstre. De kan virke som verdens hyggeligste, virke som de er full av empati i begynnelsen, og volden starter starter sakte men sikkert. Man bygger jo også opp lojalitet til sin partner, og man føler kanskje sterkt begjær og forelskelse, og da blir det ikke så lett å gå som mange her tror.

Anonymkode: 42fe9...247

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Catalina Culès skrev:

7 år, er ingenting, burde fått livstid.

Enig. For en drittkjerring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars :( Hvem gjør noe sånt mot partneren sin? Jeg ble veldig trist når jeg leste det og ville bare klemme mannen min. Han er bare snill og god, ja faktisk, sånne menn finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud, ikke vær så snever!

Har du blitt utsatt for mishandling? 

Anonymkode: fcc03...d8a

Jeg har blitt fysisk krenket flere ganger iløpet av mitt liv ja, av folk jeg kalte venner.
Disse kastet jeg ut av livet mitt uten å ofre det en eneste tanke i ettertid.

Ble ikke fysisk mishandlet av foreldre, fikk bank om jeg gjorde noe galt, men ikke annet enn det.
Ble psykisk mishandlet av min far og hans familie, de har jeg ikke hatt noen form for kontakt med etter at jeg flyttet da jeg ble 18.
Min mor, som lot dette skje, og som etterhvert stakk av med en annen mann, har jeg ikke hatt kontakt med på over 15 år.

Jeg er normalt sett ikke så "snever", men visse saker så vet man nøyaktig hva man hadde gjort eller hvordan man hadde reagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Det ser ut til å provosere noen menn voldsomt at menn kan bli mishandlet av damer. Noen menn her som kan prøve å forklare meg hvorfor?

Endret av chisandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vold mot kjærester er ille uansett hvilket kjønn den som utøver vold har.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, chisandra skrev:

Det ser ut til å provosere noen menn voldsomt at menn kan bli mishandlet av damer. Noen menn her som kan prøve å forklare meg hvorfor?

Det verste er vel at noen menn lager tråder her inne om at det er kvinner som synes vold mot menn er greit. Nei, det er helt tydelig menn som er menn verst her. 

Anonymkode: cca15...b52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FactsOverFeelings skrev:

Jeg har blitt fysisk krenket flere ganger iløpet av mitt liv ja, av folk jeg kalte venner.
Disse kastet jeg ut av livet mitt uten å ofre det en eneste tanke i ettertid.

Ble ikke fysisk mishandlet av foreldre, fikk bank om jeg gjorde noe galt, men ikke annet enn det.
Ble psykisk mishandlet av min far og hans familie, de har jeg ikke hatt noen form for kontakt med etter at jeg flyttet da jeg ble 18.
Min mor, som lot dette skje, og som etterhvert stakk av med en annen mann, har jeg ikke hatt kontakt med på over 15 år.

Jeg er normalt sett ikke så "snever", men visse saker så vet man nøyaktig hva man hadde gjort eller hvordan man hadde reagert.

Du vet at voldelige forhold som regel kommer snikende? Det kan være små bjeller som ringer, men du klarer ikke å sette ord på akkurat hva det er og til slutt når partneren slår, sitter du i fella. Den ryggraden du hadde, er borte. Det kan godt hende at akkurat du vil klare å gå, men det er noe alle tror de vil klare. 

Anonymkode: a5726...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du vet at voldelige forhold som regel kommer snikende? Det kan være små bjeller som ringer, men du klarer ikke å sette ord på akkurat hva det er og til slutt når partneren slår, sitter du i fella. Den ryggraden du hadde, er borte. Det kan godt hende at akkurat du vil klare å gå, men det er noe alle tror de vil klare. 

Anonymkode: a5726...a08

Det kan snike så mye som det bare vil, om noen krenker meg fysisk, så er de gone.
Om noe prøver å spille på følelser for å manipulere meg til å gjøre noe jeg ikke vil, eller godta noe jeg ikke vil, så er de gone.

Jeg forstår ikke hva som er så vanskelig å skjønne med at noen mennesker ikke har behov for andre mennesker for å klare seg helt fint, og dermed har nærmest nulltoleranse for bullshit. 
Folk er tross alt forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, chisandra skrev:

Det ser ut til å provosere noen menn voldsomt at menn kan bli mishandlet av damer. Noen menn her som kan prøve å forklare meg hvorfor?

De er nok bare traumatisert etter skoletiden, da jentene stadig kunne plante kneet i skrittet deres uten at det fikk noen konsekvenser.

Anonymkode: d5ba0...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende og nedsettende utsagn, spekulasjoner, forherligelse av brudd på norsk lov, personangrep og brukerdebatt, samt svar til dette.

Yvonne (admin)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Det kan snike så mye som det bare vil, om noen krenker meg fysisk, så er de gone.
Om noe prøver å spille på følelser for å manipulere meg til å gjøre noe jeg ikke vil, eller godta noe jeg ikke vil, så er de gone.

Jeg forstår ikke hva som er så vanskelig å skjønne med at noen mennesker ikke har behov for andre mennesker for å klare seg helt fint, og dermed har nærmest nulltoleranse for bullshit. 
Folk er tross alt forskjellige.

Jeg vet ikke hvor gammel du er eller hvilke erfaringer du har i livet, men selv har jeg levd en stund og opplevd ting jeg aldri trodde ville ramme meg. Og nei, det er ikke fysisk eller psykisk mishandling jeg snakker om, men hendelser som setter ting i perspektiv.  Derfor vil jeg påpeke at din bastante påstand om at du vet hvordan du vil reagere til enhver tid, nok fort kan vise seg å være en falsk sannhet. Jeg vet du selv tror på hva du skriver og hva du føler og "vet", men det du ikke vet, er at hendelser du ikke enda har opplevd, ikke er mulig å vite hvordan man vil reagere til. Selv om man er aldri så bevisst og forutseende. Den slags kunnskap kommer moderering og litt ydmykhet, noe det er vanskelig å finne i dine uttalelser i tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, Dr. A. Kula said:

Jeg vet ikke hvor gammel du er eller hvilke erfaringer du har i livet, men selv har jeg levd en stund og opplevd ting jeg aldri trodde ville ramme meg. Og nei, det er ikke fysisk eller psykisk mishandling jeg snakker om, men hendelser som setter ting i perspektiv.  Derfor vil jeg påpeke at din bastante påstand om at du vet hvordan du vil reagere til enhver tid, nok fort kan vise seg å være en falsk sannhet. Jeg vet du selv tror på hva du skriver og hva du føler og "vet", men det du ikke vet, er at hendelser du ikke enda har opplevd, ikke er mulig å vite hvordan man vil reagere til. Selv om man er aldri så bevisst og forutseende. Den slags kunnskap kommer moderering og litt ydmykhet, noe det er vanskelig å finne i dine uttalelser i tråden.

 

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Eneste erfaringa han har er å bli dumpa av jenter så han føler seg lite mann selv og da må han rakke ned på andre menn og leke litt tøff på internett vet du. Snakker om å være svak, han som i følge seg selv la forbannelse på kvinner og følelser og gikk i kjellern (og åpenbart sitter der fortsatt med livet på et forum for å rakke ned på andre) etter å blitt såra én gang :rolleyes: 

Anonymkode: 21925...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Det kan snike så mye som det bare vil, om noen krenker meg fysisk, så er de gone.
Om noe prøver å spille på følelser for å manipulere meg til å gjøre noe jeg ikke vil, eller godta noe jeg ikke vil, så er de gone.

Jeg forstår ikke hva som er så vanskelig å skjønne med at noen mennesker ikke har behov for andre mennesker for å klare seg helt fint, og dermed har nærmest nulltoleranse for bullshit. 
Folk er tross alt forskjellige.

Og jeg skjønner ikke hvorfor det er vanskelig for deg å ta innover deg at mange av de som har vært i et voldelig forhold mente akkurat det samme som deg. Dessuten må det være utrolig slitsomt å hele tiden være på vakt etter manipulering. 

Anonymkode: a5726...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Og jeg skjønner ikke hvorfor det er vanskelig for deg å ta innover deg at mange av de som har vært i et voldelig forhold mente akkurat det samme som deg. Dessuten må det være utrolig slitsomt å hele tiden være på vakt etter manipulering. 

Anonymkode: a5726...a08

Jeg snakker om meg selv, ikke sett ord i munnen på meg.
Det er ikke slitsomt dersom det er noe du er vant til, det er min "normale" tilnærming til alle jeg treffer.
Og det er merkverdig hva man legger merke til når man er årvåken, skjønt mye av det er nok "confirmation bias".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...