Gå til innhold

Hvordan merket dere at dere hadde kreft?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan være så mye. Blod i avføring. Kul. Smerter. Tretthet. Blekhet. Ofte feber. Matt og uten krefter. Vekttap. Dårlig matlyst. Osv. Gå til lege om du er usikker.

Anonymkode: c2222...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer ikke for meg selv, men en nær bekjent opplevde det som en influensa som ikke gikk over. Det var Leukemi.

Anonymkode: fc9e0...cf0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer heller ikke for meg selv, men det ble oppdaget en kul. Husk at kreft ikke alltid lett oppdages, men nedgang i vekt og dårlig allmenn tilstand bør en gå til lege med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir umulig å svare på omtrent. Det finnes utallige forskjellige kreftformer, og hver og én har utallige symptomer. Hvis du går inn på kreftforeningen.no kan du finne en liste hvor du først velger kreftform og deretter får opp liste med vanligste symptomer. 

Felles for de fleste er vel vedvarende symptomer. Kreftforeningen sier 3 mnd, da må man gå til legen med milde plager. Man får som regel ikke kreft over natta :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul i brystet. Ingen smerter, ikke sliten, ingen andre kroppslige symptomer. 

Anonymkode: 98536...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor gikk ned i vekt og så tydelig tynn ut. Vi fanget det likevel ikke fordi hun bodde i en høyblokk i 11etg. Akkurat da så skulle heisen oppgraderes, slik at den "sto" i 3-4 mnd, hun gikk opp og ned de etasjene minst to, ofte flere ganger om dagen. VI trodde all den treningen gjorde at hun ble "slankere og slankere". Hun fikk samtidig svar på en GU hun hadde tatt, som viste unormale celler, tok blodprøver, som viste svært forhøyede kreftprøver verdier, det ble tatt ultralyd og MR, alt kom positivt ut........... :( 

Anonymkode: 211b6...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en hard og 3-4 cm stor «kul». Kontaktet raskt lege og håpet i det lengste at det var noe godartet. Kulen vokste imidlertid fort i størrelse, og jeg fikk etter hvert symptomer andre steder i kroppen som jeg etter diagnosetidspunktet fikk vite var på grunn av spredning. Hadde ikke veldig gode prognoser, og jeg måtte gjennomgå en nærmest umenneskelig tøff behandling for å bli kreftfri. Er fremdeles kreftfri 5 år senere. 

Anonymkode: ad8cb...c5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...