Gå til innhold

Utroskap - har du fortalt om det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I tråder der hovedinnlegget handler om utroskap er problemstillingen som regel: «Burde jeg si fra til den som blir bedratt?» 

Et stort flertall av svarene er som regel «Ja, klart man sier fra.» «Hvis jeg ble bedratt ville jeg satt pris på å få vite om det!!!» 

Men når alt kommer til stykket: enten man er «den andre kvinnen/mannen» eller om man har noen som er utro i omgangskretsen: er det noen her som har sagt fra? Og hvordan ble det i så fall mottatt?

Alternativt: er du blitt bedratt og fått vite det av noen andre enn partneren din? Hvordan var det?

Jeg har opplevd utroskap i omgangskretsen selv, og følte at jeg ble satt i en lojalitetsklemme. Det var ikke noe ok. Jeg valgte å ikke si fra, rett og slett fordi det var enklest og mest behagelig å late som ingen ting. Alle de andre som visste om det valgte også det samme. Jeg mistenker derfor at dette er den vanligste løsningen, og at svarene her på KG er gitt etter hvordan folk synes verden burde være, ikke hvordan den faktisk er.  

Anonymkode: 37f73...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg, man ønsker gjerne å si ifra,men så vil man ikke "ødelegge" heller.og kansje h"n har fortalt partneren selv...men når jeg opplever gifte som legger an på meg, selv om de vet jeg e gift.da sier jeg at om h"n gjør det igjen sier jeg ifra til partneren /eller om h"n ikke slutter 

Anonymkode: 77caf...ed0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tråder der hovedinnlegget handler om utroskap er problemstillingen som regel: «Burde jeg si fra til den som blir bedratt?» 

Et stort flertall av svarene er som regel «Ja, klart man sier fra.» «Hvis jeg ble bedratt ville jeg satt pris på å få vite om det!!!» 

Men når alt kommer til stykket: enten man er «den andre kvinnen/mannen» eller om man har noen som er utro i omgangskretsen: er det noen her som har sagt fra? Og hvordan ble det i så fall mottatt?

Alternativt: er du blitt bedratt og fått vite det av noen andre enn partneren din? Hvordan var det?

Jeg har opplevd utroskap i omgangskretsen selv, og følte at jeg ble satt i en lojalitetsklemme. Det var ikke noe ok. Jeg valgte å ikke si fra, rett og slett fordi det var enklest og mest behagelig å late som ingen ting. Alle de andre som visste om det valgte også det samme. Jeg mistenker derfor at dette er den vanligste løsningen, og at svarene her på KG er gitt etter hvordan folk synes verden burde være, ikke hvordan den faktisk er.  

Anonymkode: 37f73...649

Kanskje derfor man nettopp prøver å få folk til å tørre å bryte mønsteret og faktisk la det å si fra bli normalen og slutte med feigheta. 

Anonymkode: d70d5...7ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje derfor man nettopp prøver å få folk til å tørre å bryte mønsteret og faktisk la det å si fra bli normalen og slutte med feigheta. 

Anonymkode: d70d5...7ae

Er det nødvendigvis slik at sannheten er det beste i alle sammenhenger? 

Anonymkode: 37f73...649

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det nødvendigvis slik at sannheten er det beste i alle sammenhenger? 

Anonymkode: 37f73...649

Ville vi ikke alle likt å vite?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker jeg ikke hadde fått vite.

Anonymkode: ac139...728

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...