Gå til innhold

kunne du tenke deg å bli sammen med en noring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Basert på personene jeg kjenner fra nord - nei :PMen selvsagt, ingen er like, så skal aldri si aldri :)

Men nå er jeg veldig fornøyd med vestlendingen jeg er samboer med, da :D

Endret av Titania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er "nording" og kunne aaaaldri tenkt meg en søring. Har et inntrykk av at søringer (oslo-området) er så utrulig seriøse, og dessuten er dialekten og da spesielt tonefallet så utrulig usexy. Har funnet meg en kar fra Trøndelag, og føler han har de samme type egenskapene som oss "nordinger" ;) 

Anonymkode: e7abe...7b1

I følge en nordlending jeg kjenner, er alle som bor sør for Trondheim "søringer". :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Viking du liksom. 

I nord er statistikken krystallklar. 

De tjukkeste i Norge

De minst skolerte 

De fleste uføre 

De sykeste 

Høyest fravær på barneskolen og ungdomsskolen og videregående 

Tviler sterkt på at vikingene var så veike som noringene

Anonymkode: 1a7bc...606

Kanskje du skulle sjekke fakta før du kommer med slike påstander?

Flest overvektige: det stemmer. Spesielt i samisk befolkning. https://www.fhi.no/nettpub/hin/levevaner/overvekt-og-fedme/#forskjellar-mellom-grupper-i-befolkninga

Minst skolerte: Hvis du kun sammenligner med Oslo, er det færre i prosent som har utdanning på høyeste nivå. Lavest andel i Finnmark; ikke så rart, med de enorme avstandene til læresteder, som da befinner seg i andre fylker. Andelen i Troms er da likevel høyere enn i de fleste andre fylker. https://www.ssb.no/utniv/

Flest uføre: feil. Det er Østfold. https://e24.no/makro-og-politikk/arbeidsliv/dette-fylket-har-den-hoeyeste-andelen-ufoeretrygdede-i-landet/23730662

Høyt sykefravær: riktig, spesielt Finnmark. Østfold og Oppland ligger også høyt.

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Statistikk/Sykefravar+-+statistikk/Sykefravar

Høyest fravær på skoler: feil. For tiden er det Sør-Trøndelag og Aust-Agder(se oversikt på tabellen under).

https://www.udir.no/tall-og-forskning/finn-forskning/tema/fravar2/fravar--forelopig-fravarstall-etter-skolearet-2016-17/

image.png.a6c0b45632e4aca05f7b697de97c0304.png

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååååh, tusen takk! Det var fint sagt. :hjerter_rundt:

 

Selv får jeg frysninger av hvordan du ordlegger deg her. Hvis du også snakker slik, hvordan holder du ut med deg selv?

Anonymkode: b2764...ce5

Er et godt menneske med ordbok på telefon. Litt verre med den oppførselen du viser til her.

Anonymkode: baeb0...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener skarring? Er det derfor du ikke liker dialekten?

Anonymkode: 6be4f...b57

Er flere dialekter jeg ikke orker å høre 24/7.  Hvorfor vett jeg ikke. 

Anonymkode: baeb0...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen er finnmarking og dritdeilig

Anonymkode: 195c0...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i helvete klarer du å stole på folk som ikke banner? Folk som banner er faen meg ærligst! 

Anonymkode: ee203...ccc

Jeg vil ikke ha banning rundt mine fremtidige barn, og jeg synes banning er et tegn på mangelfullt språk. Det finnes så mange andre kraftuttrykk man kan bruke som ikke er banneord. Men det er meg. 

Anonymkode: 47e83...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke ha banning rundt mine fremtidige barn, og jeg synes banning er et tegn på mangelfullt språk. Det finnes så mange andre kraftuttrykk man kan bruke som ikke er banneord. Men det er meg. 

Anonymkode: 47e83...faa

Jeg er forresten sørlending, fra så sør du kommer i landet. Altså mye lengre sør enn de såkalte «søringene». Her banner vi ikke, og det er noe av grunnen til at det er uaktuelt for meg. 

Anonymkode: 47e83...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke ha banning rundt mine fremtidige barn, og jeg synes banning er et tegn på mangelfullt språk. Det finnes så mange andre kraftuttrykk man kan bruke som ikke er banneord. Men det er meg. 

Anonymkode: 47e83...faa

Du er kristen. Det er ikke nødvendig å pakke det inn. 🙄

Anonymkode: ee203...ccc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke fordi det er noe feil med personen, men jeg gidder bare ikke å måtte dra Norge på langs i tide og utide for å besøke familie. Da måtte i tilfelle all familien til nordlendingen også bodd sørpå. 

Anonymkode: b2464...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du nordlendinger? Nja. Muligens. Kommer jo helt an på nordlendingen. ;) Men hadde aldri orka en nordlending som til standighet skal rakke ned på oss "søringer", og spesielt oss fra Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift med nordlending under forutsetning at han ikke vil nordover (vi møttes sørpå). Har bodd i Finnmark selv og elsker fylket, men det er for langt fra familien min til at jeg vil bo der permanent. Skulle dog ønske hans familie var hakket nærmere nå når vi har fått barn...

Anonymkode: 5caca...0d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

kunne du tenke deg å bli sammen med en noring om du var søring? måtte du tatt hensyn til noe ved en involvering til å bli par?

Anonymkode: de621...a96

Jeg kunne ikke blitt sammen med noen som alvorlig mente at dette er en problemstilling. 

Anonymkode: 364de...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Ikke fordi det er noe feil med personen, men jeg gidder bare ikke å måtte dra Norge på langs i tide og utide for å besøke familie. Da måtte i tilfelle all familien til nordlendingen også bodd sørpå. 

Anonymkode: b2464...718

ja, helt sant, hvorfor se slekt en gang hvert femte år. Uting.

Anonymkode: de621...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er kristen. Det er ikke nødvendig å pakke det inn. 🙄

Anonymkode: ee203...ccc

Jeg er ikke kristen, nei. Skulle jeg valgt en religion, hadde jeg valgt islam lenge før kristendommen. Jeg er bare opptatt av godt språk, og banning er for meg ikke forenelig med godt språk. 

Anonymkode: 47e83...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...