Gå til innhold

Finne mannen i mitt liv. 29, singel og har lyst på barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forresten - Mercedes og tyrolerhus? Hallo 80-tallet...

Anonymkode: c78b6...ac0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig og som en dame i samme posisjon som deg til inntil for ett år siden så virket det som en umulig greie. En dag møtte jeg en som fylte alle mine «krav» og jeg ble hodestups forelsket. Helt til den dagen han forteller meg at han er steril. Hva i f*** gjør man da? Ble først sint fordi han holdt det tilbake så lenge men endelig fant jeg drømmemannen. Hva velger man? Starte alt på nytt eller leve et liv uten barn? Jeg er allerede bikket 30 år og hvor lett er det for meg å igjen begynne å «lete»?!

Anonymkode: 3ea34...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner kravene til TS godt jeg, når det gjelder utdanning og jobb. Har selv tatt en såkalt "prestisjeutdanning" og det har formet meg mye som menneske, og det kan være aktuelt med doktorgrad eller spesialistutdanning senere. Det er viktig for meg at mannen også kan relatere til dette og kanskje er/har vært i samme situasjon! Videre ønsker jeg ikke et forhold hvor jeg tjener 800 000 kr og stor sannsynlighet for å passere millionen innen få år, samtidig som mannen tjener, si, 350 000 kroner uten utsikter for stor lønnsøkning i årene fremover. Det må være en viss likhet her. (Og jeg skal ikke legge skjul på at jeg også setter pris på det som pengene kan gi meg, som en trygg hverdag, stort og fint hus, mulighet til å kjøpe hva enn jeg har lyst på og å kunne dra på ferie hvor enn det skulle falle meg inn... men: det handler om likhet og likeverdighet, ikke nødvendigvis overfladiskhet. Jeg har jobbet hardt for å få en god jobb og god lønn, og vil nyte godene av dette.) Det må riktignok understrekes at dette for min del er ønsker og ikke ufravikelige krav; så lenge han har høyere utdanning og stabile jobbforhold, kan gode egenskaper ellers gjøre at jeg kan senke kravene en del :) 

I forhold til TS firer jeg kanskje mer på andre krav, da. Det er viktigere at fyren har en bra personlighet, enn at han er høy!

Anonymkode: c78b6...ac0

Det forholdet du siterer kommer til å bli en meget ulykkelig forhold. Helt feil fokus, og du kommer neppe til å oppleve ekte forelskelse eller kjærlighet. Kjærlighet oppdages på en helt annen måte, og stenger du døren til ekte kjærlighet, ja, da kan du ha så mye utdannelse du vil ha, men vett i pannen det har du ikke! 

Du har kanskje ikke hørt om dem som levde i et ekteskap ulykkelig, ja, kanskje til og med mannen var utro. Så hvis du tror du kan leve et perfekt liv uten å forvente at en mann går bak din rygg det kan du ikke forutse.

 

Anonymkode: f01b4...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Som jeg skrev, så handler det jo ikke bare om pengene, men om det å ha noe til felles og å ha vært i samme situasjon. Ser det allerede er to stykker som har svart det og som har skjønt poenget - det gjorde tydeligvis ikke du :)

Og bare innlegget ditt beviser jo langt på vei at like barn leker best. Jeg kunne ikke vært i et forhold hverken med deg eller yrkesfiskerkompisene dine.

Anonymkode: c78b6...ac0

Selvsagt ikke. Du er for ung og jeg er for gammel. Jeg bare forsøker å sette ting litt i perspektiv, iallefall den økonomiske siden av det. Jeg er ikke yrkesfisker, men heller ikke byråkrat. Jeg håper for din del at du ikke forveksler utdanning med kompetanse, intelligens, og visdom. Det kan jo vise seg å være en tabbe.......

Anonymkode: bbcdf...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Forresten - Mercedes og tyrolerhus? Hallo 80-tallet...

Anonymkode: c78b6...ac0

Uffda, jeg glemte visst at 2-roms til 4 mill, og kø på T-banen var mye kulere :)

Anonymkode: bbcdf...084

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uffda, jeg glemte visst at 2-roms til 4 mill, og kø på T-banen var mye kulere :)

Anonymkode: bbcdf...084

👍😂

Anonymkode: 7d65e...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er grunnen til at høyt utdannende kvinner ikke har mange barn. Dere har krav om at mennene deres skal ha like høy utdanning som dere, mens høyt utdannende menn syntes der er helt greit om damene deres ikke har gått høyskole i det hele tatt. Hva tror dere de mennene velger, en materialistisk gammel igle, eller en jordnær yngre kvinne?

Anonymkode: 7ac1d...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er grunnen til at høyt utdannende kvinner ikke har mange barn. Dere har krav om at mennene deres skal ha like høy utdanning som dere, mens høyt utdannende menn syntes der er helt greit om damene deres ikke har gått høyskole i det hele tatt. Hva tror dere de mennene velger, en materialistisk gammel igle, eller en jordnær yngre kvinne?

Anonymkode: 7ac1d...b94

Hva med en materialistisk ung kvinne da? Og en jordnær gammel igle? 

Anonymkode: 322ef...d68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greie krav forsåvidt, bortsett fra prestisjeutdanning... gjesp... Man kan være smart, dyktig, ha god økonomi og være suksessfull uten å ha det du kaller prestisjeutdanning.  Jeg har prestisjeutdanning, mannen har høyskole og det vil ta meg sikkert 10 år til før jeg er økonomisk likestilt med han (jeg har over en mill i studiegjeld og eier ingenting mens han har lite gjeld og eier hus).

Men aller mest reagerer jeg på at du sier at du har møtt menn som innfrir alle krav bortsett fra høydekravet. Tragisk å være slik at man eksluderer (ikke kan tenne på eller få følelser) på basis av noen cm i høyden eller bredden. Men har sett mange kvinner her inne som også har 185+ som kriterie, så du er i godt selskap iallefall. Jeg var ikke klar over at høyde var så viktig for damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Occulta skrev:

Greie krav forsåvidt, bortsett fra prestisjeutdanning... gjesp... Man kan være smart, dyktig, ha god økonomi og være suksessfull uten å ha det du kaller prestisjeutdanning.  Jeg har prestisjeutdanning, mannen har høyskole og det vil ta meg sikkert 10 år til før jeg er økonomisk likestilt med han (jeg har over en mill i studiegjeld og eier ingenting mens han har lite gjeld og eier hus).

Men aller mest reagerer jeg på at du sier at du har møtt menn som innfrir alle krav bortsett fra høydekravet. Tragisk å være slik at man eksluderer (ikke kan tenne på eller få følelser) på basis av noen cm i høyden eller bredden. Men har sett mange kvinner her inne som også har 185+ som kriterie, så du er i godt selskap iallefall. Jeg var ikke klar over at høyde var så viktig for damer.

For å vise omverden hvor flotte de er selvfølgelig. 
Slike "krav" som oppstår smitter jo gjerne over også. Høyde ble på et eller annet tidspunkt viktig for kvinner, og blir det plultselig viktig for alle andre kvinner og. Fordi de innbiller seg at dette er flott. Da vil de selvfølgelig ha en høy mann, siden det kan vise status og alle skal se hvor flotte de er :P Får håpe ts er en flott kvinne da, så hun ikke plutselig mister den evt flotte mannen sin til en flottere kvinne.

Anonymkode: 322ef...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å dra til Danmsrk for å bli gravid....Jeg stiller opp og donerer sæd på den naturlige måten. Bare vi skriver en avtale som sikrer meg kontakt med barnet og ingen økonomisk risiko som f.eks barnebidrag etc.

Anonymkode: 7d65e...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Occulta skrev:

Greie krav forsåvidt, bortsett fra prestisjeutdanning... gjesp... Man kan være smart, dyktig, ha god økonomi og være suksessfull uten å ha det du kaller prestisjeutdanning.  Jeg har prestisjeutdanning, mannen har høyskole og det vil ta meg sikkert 10 år til før jeg er økonomisk likestilt med han (jeg har over en mill i studiegjeld og eier ingenting mens han har lite gjeld og eier hus).

Tja, det kan vel diskuteres om medisin i Øst-Europa er prestisje... tror heller vi snakker om medisin og odontologi i Norge, enkelte sivilingeniørstudier fra NTNU som ind.øk eller nanoteknologi, eventuelt rettsvitenskap i Oslo eller siviløkonomstudiet ved NHH og dets like.

Anonymkode: aebda...b79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, det kan vel diskuteres om medisin i Øst-Europa er prestisje... tror heller vi snakker om medisin og odontologi i Norge, enkelte sivilingeniørstudier fra NTNU som ind.øk eller nanoteknologi, eventuelt rettsvitenskap i Oslo eller siviløkonomstudiet ved NHH og dets like.

Anonymkode: aebda...b79

er ingen som ser på hvor du er utdannet når du først er autorisert lege i norge. 42% av leger som arbeider i norge og som er medlem av legeforeningen er ikke utdannet i norge.  Altså nesten halvparten av alle legene som jobber i landet, er ikke utdannet i norge. Disse legene har ikke en utdannelse som er dårligere enn de norske.

Anonymkode: c43d6...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke de som mener at kravene er for store? Jeg synes at det er litt få :P

Men selvfølgelig klarer TS å finne seg en utdannet mann med alminnelig utséende og som er høyere enn henne! :)

Du må prøve å "henge" der denne type mann henger. Du har ikke en jobb der du kan møte slike menn? Kanskje du kan melde deg på et kurs relevant for ditt interesseområde/utdanning/yrke som varer over et par dager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en liten kommentar om dette med godt farsemne.

Jeg var den eneste med en uutdannet far i venneflokken som barn. Han var snekker, de andre fedrene tjente godt på allslags annet offshore og lederstillinger, jeg veit ikke hva. De har innrømt som voksne at de var veldig sjalu på at jeg hadde en pappa som kom hjem etter jobb hver dag og som ikke måtte reise bort på seminarer og diverse. 

De gamle venninene mine har alle daddy issues, barn med forskjellige fedre, må bli forsørget med husleie og møbler ofte fordi navpengene ikke rekker til, mens min snekkerfar har 4 utdannede og intelligente barn.

Barn bryr seg ikke om det materielle eller status, med mindre man printer det inn i hodet på dem og får dem til å lete etter kjærlighet gjennom penger og gaver.

Masse lykke til med jakten, det kommer nok til å gå bra😁

Anonymkode: 9a41e...815

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er problematisk at det så få norske mennesker i Norge, for min del skulle vi vært 15 millioner i vårt landstrakte land. 

Da mener jeg også at det bør være langt mer bønder som driver å Norge, og legge ned små bruk er feil politikk. Bønder bør være en selvfølge skal være første prioritet. 

 

Anonymkode: f01b4...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Herr Heftig
2 hours ago, AnonymBruker said:

det er problematisk at det så få norske mennesker i Norge, for min del skulle vi vært 15 millioner i vårt landstrakte land. 

Da mener jeg også at det bør være langt mer bønder som driver å Norge, og legge ned små bruk er feil politikk. Bønder bør være en selvfølge skal være første prioritet. 

 

Anonymkode: f01b4...7e4

Feil tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...