Gå til innhold

Gruer meg til samboer skal på tur...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Neste helg skal samboeren min gjennom 5år til tyskland med en gjeng fra jobb, det innebærer da narurligvis damer også. Han jobber kun i et manneyrke, men etaten som reiser er med 15 damer. I bunn å grunn er det godt å ha en helg for seg selv, men ikke med vond magefølelse. 

Tingen er at jeg alltid har vært skeptisk til han når han drikker, det gikk utroskapsrykter helt i begynnelsen av vårt forhold. Da han også var på tur med jobb - bare til Danmark med en annen jobbgjeng. Den lørdagskvelden fikk jeg heller ingen kontakt med han. Han innrømte i etterkant at han danset hele kvelden med ei svensk dame. Han påstod deretter at han sovnet og det var derfor han ikke tok tlf. Jeg har med nesten 100% sikkerhet tro på at han var utro den kvelden. I og med at 3 andre fortalte dette og litt pga at han oppførte seg merkelig. Han er en flørtende type, glad i danse. Det er jo bare han som person da. 

Jeg føler jeg meg nesten dårlig av å tenke på denne turen som kommer. Hvorfor blir jeg så nervøs rundt dette, er det helt sykt? 

Ikke nok med det, men jeg sa egentlig fra første stund at han ikke fikk gå på turen, siden han har fått med seg både julebord og andre festligheter med jobb. Han skrev seg på uten å høre med meg først. Jeg har jo ingen valg. Han drar og jeg er sikker på at han igjen kommer til å danse med noen av disse damene som skal på tur. En av disse damene danset han med på forrige julebord også, hørte ingenting om noe snusk da. Men han kom shitfull hjem og jeg sa da at dette ble siste tur på lenge, fordi han lovte å ikke drikke seg så full, pluss at jeg ikke hørte et kny fra han den kvelden .Noe som gjør meg enda mer bekymret. 

Har jeg grunn til å være stresset rundt dette? Hvor mye skal vi tåle egentlig? Vi har to barn sammen på 2 og 3år. Vil ikke miste familielivet. 

Noen som sitter med samme vonde følelse av å slippe mannen på tur? 

Hilsen meg på 31:) 

Anonymkode: 9c657...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle signaler du får innen i fra er som regel reelle. Er du ikke trygg, så har han heller gjort deg trygg. Dermed viser han allerede nå at han ikke har den store tilliten til deg. Uansett jeg har som grunn regel at kvinner bør holde seg vekke fra menn som ikke har kontroll på alkohol inntaket. Det skaper på ingen måter noen harmoni. Men du har tatt valget, og du står med valg du må ta for at du skal kjenne trygg inni deg. 

Anonymkode: 30c5a...64f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikker 100% sikker på at han har vært utro før, så nei det er langt fra sykt at du er stresset rundt turen!

Anonymkode: 12c31...de2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke være singel når man har slike problemer?

Anonymkode: 5cad6...f0b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg nektet han å dra. Jeg hadde satt meg ned og forklart at du har dårlig erfaring med turene hans, og at du fortsatt ikke er overbevist om at han ikke var utro på sist tur. At du har gitt han tvilen til gode fordi du setter familien høyt, men ikke så høyt at du finner deg i hva som helst. At han har gjort lite for å gjøre deg trygg, faktisk har han gjort mer for å gjøre deg utrygg. Så hvis familien er viktig for han også så dropper han turen, og begynner å jobbe for å gjøre deg tryggere. Hvis han synes det er urettferdig så får du påpeke at det er hans egen skyld, og hvis han likevel drar så må du enten sette krav til kontaktnivå, alkoholinntak, leggetid etc., eller sette hardt mot hardt og true med å gå. Det spørs jo om du heller vil leve med utrygghet, enn å fortsette alene.

Anonymkode: 028cf...c5f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle signaler du får innen i fra er som regel reelle. Er du ikke trygg, så har han heller gjort deg trygg. Dermed viser han allerede nå at han ikke har den store tilliten til deg. Uansett jeg har som grunn regel at kvinner bør holde seg vekke fra menn som ikke har kontroll på alkohol inntaket. Det skaper på ingen måter noen harmoni. Men du har tatt valget, og du står med valg du må ta for at du skal kjenne trygg inni deg. 

Anonymkode: 30c5a...64f

Jeg vet at jeg har valgt denne mannen, men det viser seg jo gjerne litt lengre ut i forholdet at drikking/damer/flørting kommer med. Jeg har alltid visst at han er en flørtende type/glad type som liker å snakke med damer. (Det var vel det jeg falt for med han). Han er jo sjarmerende.

Men når jeg vet hvordan han er når han drikker, så gjør det så vondt. Innrømmer at jeg er litt sjalu. Ikke hysterisk, men passer litt på.

Jeg ba han om å ringe meg - gjerne på kvelden, så jeg kan få sove den natta. Det måtte han bare se, sa han. Kunne ikke love meg det. De alle skal sove på hotell, det blir servert godt med drikke osv. Vet hvem disse damene er, å har en skikkelig dårlig mage-følelse. Kunne ønske jeg ikke var så nervøs til dette.   

Anonymkode: 9c657...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hatt en skikkelig samtale om dette? Jeg tenker at dere kanskje bør sette dere ned og snakke sammen før han drar, der du forteller ham det du skriver i HI. Det kan nok dessuten være greit at dere tar noen timer hos en familierådgiver når han har kommet hjem fra turen. Faktisk bør du kreve det.

Endret av Roci
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Føler med deg :)

Anonymkode: d2013...ed1

Takk... Ekkel følelse. 😏

Velger jo å stole på han, men den forrige turen sitter langt inne. 

Jeg har de 3 siste ukene gitt han (innimellom) hard beskjed om at hvis han er utro ei gang til, så mister han alle oss. Han blir irritert når jeg går innpå det temaet, sikkert fordi jeg har påpekt det endel ganger. Som du sikkert skjønner, så er jeg nokså streng også. ;)

Håper bare han kan overbevise meg nå. Han kan da i det minste gi meg en trygg følelse mens han er borte. .

Anonymkode: 9c657...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Roci skrev:

Har dere hatt en skikkelig samtale om dette? Jeg tenker at dere kanskje bør sette dere ned og snakke sammen før han drar, der du forteller ham det du skriver i HI. Det kan nok dessuten være greit at dere tar noen timer hos en familierådgiver når han har kommet hjem fra turen. Faktisk bør du kreve det.

Om vi har ja... har helt siden han skrev deg på denne turen tygd på dette. 

Tror han er lei av å prate om det. Har spurt han om han kan ringe Meg, sende meg mld iløpet av dagen og før han legger seg. Så jeg vet at han havner på sitt rom - alene. Mannen er faktisk litt eldre enn meg, 41år. Ti år eldre enn meg. 

Allikavel så er jeg urolig, til tross han sier at han ikke vil forlate unge/flotte meg. (Sier han)

Anonymkode: 9c657...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke være singel når man har slike problemer?

Anonymkode: 5cad6...f0b

Hvorfor ikke være singel når man MÅ flørte med andre på jobbreise? 

Anonymkode: 1693d...ac8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at han har satt seg selv i denne situasjonen, og gjort deg så utrygg at du tenker i disse baner.

Han har et etisk dilemma med å ivareta dine behov og å være med på en sosial tur med jobben.

Hva kan han gjøre for å trygge deg om han reiser?

Alkohol vil det bli, og han kan jo ikke varsle deg hver time når han er på tur heller?

Blir han hjemme, vil han tenke at du overstyrer ham, og bli krenket av det. Han vil fremstå som en tøffel foran sine kollegaer om han sier grunnen. Han vil også gå glipp av en kanskje viktig tur, som er lagt opp til at avdelingene skal bli kjent med hverandre og etablere et godt samarbeid i fremtiden.

Jeg tror at i denne situasjonen er det viktig at du er helt åpen mot ham og at dere setter dere ned og diskuterer fordeler og ulemper med at han reiser eller ikke, og at dere klarer å holde en saklig diskusjon uten krangling.

Jeg har selv vært i en lignende situasjon og tenker nå at kan jeg ikke stole på partneren min, så er ikke et slikt forhold verdt å være i.

 

 

Anonymkode: a7334...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist at han har satt seg selv i denne situasjonen, og gjort deg så utrygg at du tenker i disse baner.

Han har et etisk dilemma med å ivareta dine behov og å være med på en sosial tur med jobben.

Hva kan han gjøre for å trygge deg om han reiser?

Alkohol vil det bli, og han kan jo ikke varsle deg hver time når han er på tur heller?

Blir han hjemme, vil han tenke at du overstyrer ham, og bli krenket av det. Han vil fremstå som en tøffel foran sine kollegaer om han sier grunnen. Han vil også gå glipp av en kanskje viktig tur, som er lagt opp til at avdelingene skal bli kjent med hverandre og etablere et godt samarbeid i fremtiden.

Jeg tror at i denne situasjonen er det viktig at du er helt åpen mot ham og at dere setter dere ned og diskuterer fordeler og ulemper med at han reiser eller ikke, og at dere klarer å holde en saklig diskusjon uten krangling.

Jeg har selv vært i en lignende situasjon og tenker nå at kan jeg ikke stole på partneren min, så er ikke et slikt forhold verdt å være i.

 

 

Anonymkode: a7334...c85

Hvorfor må det være alkohol? Jeg har reist på mange turer med jobben og vært avholds. Han takler jo tydeligvis ikke alkohol, så da bør han avstå fra det på tur. 

Anonymkode: 1693d...ac8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde glatt sendt han på den turen og bedt han kose seg. Om han da velger å flørte og danse og være utro med andre kvinner bak min rygg, er det jo hans valg. Han VIL jo dette og det er noe han ønsker og da hadde ikke jeg stått i veien for han . Da hadde jeg enkelt og greit valgt å gå fra han, unger eller ei!

Dette fordi jeg ikke ønsker en mann som er slik. Hva skal vi med sånne menn? Da vet vi jo at de innerst inne vil ha seg med andre damer og drikke seg sanseløse, istedet for tilbringe kvalitetstid med familien. Hvorfor ta vare på slike menn?

 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at en part har vært utro, er det dennes jobb å vinne tilbake tilliten til den andre. 

Det gjør han ikke ved fortsette på samme måte. 

Du har all grunn til å grue deg til at han drar på denne turen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg har de 3 siste ukene gitt han (innimellom) hard beskjed om at hvis han er utro ei gang til, så mister han alle oss. Han blir irritert når jeg går innpå det temaet, sikkert fordi jeg har påpekt det endel ganger. Som du sikkert skjønner, så er jeg nokså streng også. ;).

Anonymkode: 9c657...103

I egne øyne er du nok streng, men alt tyder jo på at du ikke blir tatt på alvor i det hele tatt. Ikke blir uroen din respektert heller, i og med at han ikke engang kunne love å snakke med deg i telefonen på kvelden, slik at du får sove.

Noen ganger trenger de å kjenne på kroppen hva slik uro gjør - de trenger å kjenne på usikkerheten. Det de oppfatter som "masing" om samme tema, gang på gang, det venner de seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skjønner jeg godt. Dette er jo berettiget uro, han har misbrukt tilliten din før, tar ikke hensyn til dine følelser rundt dette og gidder ikke roe deg når han er borte med minimal kontakt engang. Han blir sur når du tar opp dine frykter, men hans handlinger har utløst dette, men han har jo ikke gjort noe for vise at han forandret seg og han prøver heller ikke gjøre det lettere for deg.

Han høres ut som han er i ett forhold når du er i nærheten, men når han er ute eller borte alene så er han singel igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bedt han bli til helvete hjemme. Er du viktig for han, så lar han være å bli med på unødvendige turer som dette.  Du og barna burde faktisk komme automatisk foran.  Alkohol og fest  hører ingen steds hjemme der det skal være viktige møter i jobbsammenheng.  Han kan få referat fra sjefen el kollega.  Og han burde holde seg for god til å tro at han kan feste og drikke på samme måte som før når han vet det går hardt utover forholdet når han har tidligere bevist at han i slike situasjoner flørter og er utro. Det er stor forskjell på at han tar noen øl med venner og er på en fest som du vet at det ikke vil skje noe enn at han blir med masse damer du vet det kan skape uro hos deg. 

Anonymkode: cf987...90a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan vel være utro hvor som helst, om det er det han vil.  Så det du ikke kan kontrollere får du ikke gjort noe med. Du kan kun kontrollere deg selv. Slutt å engste deg for det. La livet ta deg dit det vil, med eller uten han om så må være. Jeg gikk å var nervøs slik i noe år med min samboer. Men har heldigvis lært meg over litt tid å vifte vekk slike tanker. Man kan ikke ta sorgene på forskudd. Etter det så har jeg kost meg gløgg med alene tid istede for å ødelegge den tiden med slikt tull. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk er sammen med folk de ikke stoler på... det gir så lite mening å gå å være nervøs og redd...

Anonymkode: 27b21...816

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...