Gå til innhold

Spørsmål til dere med afrikansk opprinnelse


Thyra

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, det er så jævla harry på hvite. De faller som regel innenfor en av disse kategoriene:

- Jasså ja, her har vi ei litta identitetskrise gitt..

- Jeg er 15 år, har begynt å røyke hasj og har nettopp oppdaget reggae.

- Camilla fra farmen, enough said.

- Jeg er en grå mus som også er aktivist, jeg forakter heller ikke litt tjall med Led Zeppelin attåt, he he.

- Jeg er urenslig og ekkel, hater å gre meg og vaske håret.

- Faen, skulle ønske jeg var en kul afrikaner.

bandicam-2014-09-30-15-43-48-126.jpg

Anonymkode: fb3b0...bf0

Shit. Dette er jo ramsalt rasisme.

Er det sånn det skal være? Kan vi også ta tilbake med samme mynt?

Husk at dette er ikke Amerika, baby. Vi har ingen "white guilt". Og husk at det var ikke hvite som innførte rasisme, men vi var dem som avsluttet den. Just saying. Kan vi ikke bare la disse idiotiske forhistoriske greiene bare sige vekk i historiens abyss.

Anonymkode: 82696...4e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shit. Dette er jo ramsalt rasisme.

Er det sånn det skal være? Kan vi også ta tilbake med samme mynt?

Husk at dette er ikke Amerika, baby. Vi har ingen "white guilt". Og husk at det var ikke hvite som innførte rasisme, men vi var dem som avsluttet den. Just saying. Kan vi ikke bare la disse idiotiske forhistoriske greiene bare sige vekk i historiens abyss.

Anonymkode: 82696...4e3

Hva faen snakker du om? Hahah

Vær så god, be my guest, få deg dreads i rasshølet idgaf :laugh:

Folk får seg implantater i panna for at det skal se ut som horn.. Vil du se ut som en idiot - er det din fulle rett.

Anonymkode: fb3b0...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 23.07, Thyra skrev:

Inspirert av en annen tråd spør jeg: Er det en fornærmelse når "hvite" mennesker har dreads? 

Dreads, nope. Dreads er milevis unna det å være afrikansk, selv om det er noe vanligere i noen enkelte land enn andre. Dreads er heller mer en karibisk greie. Fletter derimot er noe som er veldig typisk afrikansk, spesielt blant kvinner. Det ser litt snålt ut på lyshudede, men kult i samme slengen. Ingenting fornærmende ved noe av det, men heller uttrykk for et "felleskap".

Anonymkode: af9ad...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 13.25, Balian d'Ibelin skrev:

Imperialismen er over.

Forresten har du fått med deg hvordan hvite bønder blir behandlet i Sør-Afrika ? 

Finner du det overraskende?
Man skal ikke mange årene tilbake i tid for å finne rasedelingssystemet i det landet nedfelt i lover:ac:

Anonymkode: af9ad...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev i den andre tråden tråden at jeg synes dreads ser dumt ut på hvite, og den meningens står jeg for. Uanett hvor mye dreads vikingene hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 8.07, AnonymBruker skrev:

Rastafarier har det pga religionen sin, så å trekke inn det som et argument for å godkjenne det for hvite blir som at folk som ikke er kristne skal gå rundt med kors og maria magdalena. 

Som sagt personlig bryr jeg meg ikke tar meg ikke støtt av det men det er ingen tvil om at det er hyklersk at hvit kultur overtar noe fra en kultur de vanligvis fordømmer på andre områder. Kjenner noen hvite rastafarier og de har hvertfall religionen i hjertet som grunn og ikke bare det at det er trendy og at de røyker hasj og vil se kul ut som grunn som mange andre. Da blir det bare dumt

Anonymkode: eb5f7...0a7

Det trenger ikke å handle om religion! Nekter å tro at ratafareier brur seg overhode. Så ikke sleng rundt med dine egne fordommer! 

Anonymkode: 6f2ce...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg skrev i den andre tråden tråden at jeg synes dreads ser dumt ut på hvite, og den meningens står jeg for. Uanett hvor mye dreads vikingene hadde.

Spørsmålet her var ikke om det ser dumt ut på hvite, men om det er en fornærmelse mot svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finner du det overraskende?
Man skal ikke mange årene tilbake i tid for å finne rasedelingssystemet i det landet nedfelt i lover:ac:

Anonymkode: af9ad...d29

Sør-Afrika har en stygg historie. Det er ikke rart mange svarte er bitre og sinte. Selv om apartheidlovene er avskaffet, er fortsatt ettervirkningene der. Men det som skjer nå er vel ikke akkurat i Nelson Mandelas ånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du skryter av at hvite har enormt mangfold (og derfor kan hvite farge håret sitt hvilken farge de ønsker, de ser bra ut med alle typer hårfrisyre). Mens svarte og asiatiske ikke passer forskjellige hårfarger, hårfrisyrer osv.... Var det ikke det du mente?

Anonymkode: 99639...913

Nei det var ikke det jeg mente. Jeg mente at hvite er mest mangfoldige når det kommer til utseende. Vi har mange forskjellige hårfarger og øyenfarger.

Men for øvrig så kan jo ikke svarte og asiater ha blondt hår uten at det ser unaturlig ut. De har jo ikke det naturlig.

Anonymkode: 16ead...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...