Gå til innhold

Hvorfor er det bare kvinner som analyserer og leter etter tegn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri hørt om en mann eller sett noen tråd her fra en mann, som analyserer  slik kvinner gjør når de liker noen.
Listen er jo endeløs på hva kvinner begynner å lure på. Noen som har svar?

Anonymkode: 9a4cf...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de ikke forstår at menn sier det de mener.

Anonymkode: 5c90e...70b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mannlige venner som analyserer og spør om råd. Ofte de mer nevrotiske mannfolka som gjør det, etter min erfaring.

Anonymkode: f3c8f...810

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt om en mann eller sett noen tråd her fra en mann, som analyserer  slik kvinner gjør når de liker noen.
Listen er jo endeløs på hva kvinner begynner å lure på. Noen som har svar?

Anonymkode: 9a4cf...bfb

Du er på kvinneguiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol. Da har du ikke lest godt nok. Flust av tråder der sytete gutter analyserer. 

Anonymkode: 63bc4...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt om en mann eller sett noen tråd her fra en mann, som analyserer  slik kvinner gjør når de liker noen.
Listen er jo endeløs på hva kvinner begynner å lure på. Noen som har svar?

Anonymkode: 9a4cf...bfb

Menn analyserer de også, men i motsetning til kvinner klarer de å behandle informasjonen og trekke slutninger på egenhånd. 

Kvinner er ikke så veldig analytiske av natur og sliter derfor med å se klart hva ulike signaler betyr. Løsningen er da å henvende seg til andre kvinner, som egentlig ikke er til hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Har aldri hørt om en mann eller sett noen tråd her fra en mann, som analyserer  slik kvinner gjør når de liker noen.
Listen er jo endeløs på hva kvinner begynner å lure på. Noen som har svar?

Anonymkode: 9a4cf...bfb

Generelt har vi menn antageligvis lavere krav til en partner enn kvinner, og det går mest på hvor pen og feminin kvinnen er. I tillegg er vi menn vant til å ta initiativet, og sånn sett mye mer vant til å håndtere avvisning enn kvinner. Så for ikke å kaste bort tiden så spør vi enten direkte hvis vi lurer på noe, eller presser fram handlinger for å få de svarene vi søker. Når vi får svarene vi søker så er det ikke så mye igjen å analysere. Men bevares, har fått noen behandlinger hvor jeg har gått rett i overanalyseringsboksen selv, men det er stort sett "after the fact" (hvorfor ble jeg så brått avvist).

Og for ordens skyld: Det finnes en haug med enkelttilfeller som "beviser" at det jeg skriver over er feil (at gutter også overanalyserer eller at kvinner ikke gjør det), men jeg tror allikevel at hvis man først skal generalisere så kan det handle om det jeg skriver over.

Endret av Kreator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min analyserte alt hele tiden, og han overtenkte veldig mye. Slitsomt i lengden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha du har ihvertfall ikke lest denne tråden 

Anbefaler egentlig å la være å gå inn på den :alice:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn analyserer de og, min siste ex, var ekstrem på det, ble jo utrolig slitsomt. 

Og de fleste analyserer vel litt, i starten av ett forhold. Men uten behov for å diskutere det med andre.

Anonymkode: 5856d...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FrodeF skrev:

Menn analyserer de også, men i motsetning til kvinner klarer de å behandle informasjonen og trekke slutninger på egenhånd. 

Kvinner er ikke så veldig analytiske av natur og sliter derfor med å se klart hva ulike signaler betyr. Løsningen er da å henvende seg til andre kvinner, som egentlig ikke er til hjelp.

«Og sliter derfor med å se klart hva ulike signaler betyr»... Har det slått seg at vi kvinner faktisk SER signalene? Dere menn gjør jo ikke det. Det er derfor dere ikke analyserer. Fordi dere ikke leser mellom linjer. Ikke tror det finnes skjulte budskap.

Anonymkode: d331a...b79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle likt å se ei kvinne analysere inni hodet hennes. noe sjokket av hva kvinner egentlig tenker

Anonymkode: e8d89...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg skulle likt å se ei kvinne analysere inni hodet hennes. noe sjokket av hva kvinner egentlig tenker

Anonymkode: e8d89...10c

Må innrømme jeg blir skremt av meg selv avogtil. Analyse, analyse og atter analyse.

Anonymkode: fe063...17c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...