Gå til innhold

Hadde du droppet en ny fyr om han røyka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det hadde jeg. Jeg tenker lengre frem i tid, og jeg kunne ikke tenke meg å potensielt bo med en som brukte, og oppbevarte ulovlige rusmidler av noe slag. Det er ikke forenlig med min livsstil, og kan gi meg mye trøbbel i jobbsammenheng.

Så nei. 

Anonymkode: 13659...575

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

. Han ga meg ukritisk rusmidler. 

.

Anonymkode: 86c51...12c

Kanskje det var du som var ukritisk?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i EmmaSofia og har generelt en avslappet holdning til rusmidler, så det hadde vært uproblematisk.

 

Anonymkode: d0436...d4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er med i EmmaSofia og har generelt en avslappet holdning til rusmidler, så det hadde vært uproblematisk.

 

Anonymkode: d0436...d4f

Er forresten kvinne på 28.

Anonymkode: d0436...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg er ulovlige rusmidler en dealbreaker, så ja. Det hadde nok vært over og ut. J28

Anonymkode: fed6b...fd8

Dengang homofili var forbudt i norge da ville du hatt den aller største forakt mot homofile fordi det var ulovlig å være homo, ikkesant?

Det er loven som bestemme hva du synes er greit, - var det sånn å forstå?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Da passer vi ikke sammen når det gjelder synet på rus.

Anonymkode: 28bbe...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synest ikke noe om røyking - uansett hva det er. Jeg blir kvalm av lukten, og det setter seg i alt rundt. Det hadde ikke gjort meg noe om det var en svært sjelden festrøyk (uavhengig om det var cannabis eller tobakk), men mer enn det vil jeg ikke. Har også slekt som det har påvirket negativt, og det gjør noe med min mening utover hvordan jeg ellers sliter med kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde først det var snakk om sigaretter og var klar til å svare ja. 

Siden det er snakk om cannabis. Ja. Jeg hadde droppe ham.

Anonymkode: 957bc...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Ja. Fordi det er ulovlig. 

Da får jeg stille deg det samme spørsmålet da. Før 1972 vart det kriminelt for en mann å la en kvinne bo hos seg dersom de ikke var gift. Samboerskap ble rammet av konkubineloven som gjorde det ulovlig for samboere å ha sex!

Hvorfor ville du foraktet samboere før 1972 bare fordi det var ulovlig? Hadde det ikke vært bedre om folk selv bestemte om de ville bo sammen uten å være gift selv om det var ulovlig?

Fortell! Jeg elsker nemlig å snakke med mennesker som har loven som en guide for hva som er riktig og hva som er galt skjønner du!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, waco skrev:

Da får jeg stille deg det samme spørsmålet da. Før 1972 vart det kriminelt for en mann å la en kvinne bo hos seg dersom de ikke var gift. Samboerskap ble rammet av konkubineloven som gjorde det ulovlig for samboere å ha sex!

Hvorfor ville du foraktet samboere før 1972 bare fordi det var ulovlig? Hadde det ikke vært bedre om folk selv bestemte om de ville bo sammen uten å være gift selv om det var ulovlig?

Fortell! Jeg elsker nemlig å snakke med mennesker som har loven som en guide for hva som er riktig og hva som er galt skjønner du!

Det er jo for mange fordi man kan havne i problemer selv. I mitt tilfelle, mistet jeg jobben, om det blir funnet ulovlige rusmidler i mitt hjem. Jeg ønsker ikke å risikere min jobb, da mister jeg også muligheten til en lignende jobb, jeg mister boligen min fordi jeg blir arbeidsledig, osv osv. 

Helt ok at du røyker i ditt hjem, men da må vel andre få lov til å bestemme hva de ønsker i eget hjem også? :) jeg har ikke generelt sett noe i mot røyking, men ønsker det som sagt ikke som en del av min hverdag. 

Anonymkode: 13659...575

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
waco skrev (På 18.4.2018 den 17.51):

Da får jeg stille deg det samme spørsmålet da. Før 1972 vart det kriminelt for en mann å la en kvinne bo hos seg dersom de ikke var gift. Samboerskap ble rammet av konkubineloven som gjorde det ulovlig for samboere å ha sex!

Hvorfor ville du foraktet samboere før 1972 bare fordi det var ulovlig? Hadde det ikke vært bedre om folk selv bestemte om de ville bo sammen uten å være gift selv om det var ulovlig?

Fortell! Jeg elsker nemlig å snakke med mennesker som har loven som en guide for hva som er riktig og hva som er galt skjønner du!

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo for mange fordi man kan havne i problemer selv. I mitt tilfelle, mistet jeg jobben, om det blir funnet ulovlige rusmidler i mitt hjem. Jeg ønsker ikke å risikere min jobb, da mister jeg også muligheten til en lignende jobb, jeg mister boligen min fordi jeg blir arbeidsledig, osv osv. 

Helt ok at du røyker i ditt hjem, men da må vel andre få lov til å bestemme hva de ønsker i eget hjem også? :) jeg har ikke generelt sett noe i mot røyking, men ønsker det som sagt ikke som en del av min hverdag. 

Anonymkode: 13659...575

Da er jo problemet disse urettferdige lovene og ikke cannabisen. Spørsmålet mitt er jo hvorfor står du da ikke opp mot urettferdige lover som rammer blindt og tilfeldig? Folk flest er ikke Nelson Mandela som satt 27 år i fangenskap for den uretten apartheiden gjør mot mennesker.

- Folk flest er mer som Winnie Mandela, kona til Nelson og hun fikk bot for å ha slått ihjel hushjelpen sin.

Vi er dårlige mennesker, derfor driter vi i lover som ikke rammer oss personlig. Uansett hvor urettferdige de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde droppet han med engang. Vil ikke være sammen med noen som bruker rusmidler eller røyker. For stort alkoholkonsum er heller ikke aktuelt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

https://forskning.no/alkohol-og-narkotika-samfunnsmedisin-psykologi/2011/02/cannabis-framskynder-psykose

https://www.aftenposten.no/norge/i/9A8qM/Norsk-studie-Cannabismisbruk-tredobler-risiko-for-psykose

http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=111821&a=3

https://rop.no/aktuelt/oekt-risiko-for-primaer-psykose-med-cannabis

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2015/06/16/cannabis-kan-gi-varige-skader/

https://nhi.no/psykisk-helse/rus-og-avhengighet/narkotiske-stoffer/hva-gjor-hasj-med-helsen/

Å sammenligne idiotiske og eldgamle påstander om homofili, kan ikke sammenlignes med denne problemstillingen. Så hele ditt svar er ren bullshit og meningsløst for denne tråden. Forventer at folk skal være oppegående nok til å forstå at "ulovlig" betyr "Ulovlig med et grunnlag rundt bruken og konsekvenser for brukerens psykiske og fysiske helse". Og ikke dra inn en eldgammel lov for å late som at loven for rusmisbruk liksom er likestilt med den eldgamle loven. Skal du blande inn gamle, patetiske lover så kan du i det minste velge en morsom en. Kanskje en av disse faller i god smak hos deg? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dXlpB/du-er-kriminell-men-vet-det-ikke-selv

Du er jo overtroisk. Cannabis gir ikke mer psykose enn å drikke kaffe!

https://www.tv2.no/a/3511636/

Endret av waco
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Per dags dato kunne jeg akseptert det dersom han hadde et slikt forhold til det som mange dansker har, at han gjorde det maks 2-3 ganger i året på fest der jeg ikke var til stede. Dersom vi hadde fått familie ilag ville jeg ikke syntes det var akseptabelt. Kanskje vanskelig for han å snu om når man har fått familie hvis han alltid har syntes det har vært OK å røyke, så det kunne blitt problematisk.. 23 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du må rydde litt opp i fordommene dine mot folk som røyker rekreasjonelt. Jeg har høy utdannelse, trener jevnlig og tar meg en blås dann og vann. Alkohol gjør formen mye dårligere enn det en blås gjør. Det finnes selvsagt grader av bruk, og med misbruk er det selvsagt større utfordringer. 

Anonymkode: 71deb...d79

Uansett hvilken utdanning du har, er det lavmål å ruse seg på ulovlige midler. Det vitner ikke om særlig høy intelligens hos folk som driver med dette

Anonymkode: 952ae...869

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, waco skrev:

Du er jo overtroisk. Det er bevist at cannabis ikke fører til psykose noe mer enn å drikke kaffe!

https://www.tv2.no/a/3511636/

Årevis med propaganda gjør det dessverre vanskelig å ha en god diskusjon om cannabisbruk. Det er jo bare å se på alle knee jerk-reaksjonene her inne om at cannabis = narkoman. 

Anonymkode: 71deb...d79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hvilken utdanning du har, er det lavmål å ruse seg på ulovlige midler. Det vitner ikke om særlig høy intelligens hos folk som driver med dette

Anonymkode: 952ae...869

Du om det. Forøvrig har jeg ikke sagt ett ord om at jeg røyker i Norge?

Anonymkode: 71deb...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...