Gå til innhold

Hvorfor lyser internett boksen rød??


SnoopyBoy

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om der kalles for en Rut er eller Modum men jeg har ikke nett lenger og boksen lyser rød. Den bruker å lyse grønt. Så er den ødelagt ?? 

Jeg flytta inn med denne boksen og er så dum så annet ikke hva den kalles for en gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å dra ut strømmen, tell til ti og sett den inn igjen. Så ringer du nettselskapet hvis ikke det fungerer. Jeg vet heller ikke forskjell på ruter og modem 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter router og som regel hjelper det å restarte den ved å dra ut kontakta som nevnt over. Noen ganger er det nettselskapet som er nede og da kan det være sånn noen timer men da pleier det å stå beskjed på websidene dems. Ved siden av lampene skal det stå noen bokstaver og ved å lese instruksjonene på hva bokstavene betyr så kan du kartlegge hvor feilen ligger, f eks strøm, en ledning som er løs, mistet kontakt med wifi masten eller nettselskapet som er nede. Google bokstavene ved siden av lampen som lyser om det ikke går etter å ha dratt ut kontakten/strømmen til routeren , telt til ti og puttet den inn og ventet noen minutter å ser om den rekobler seg.

Har du ikke nett til i formiddag så ring kundeservice. Boksen er ikke ødelagt, da hadde den ikke lyst i det hele tatt. 

Anonymkode: a8ba2...860

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den var der når du flytta inn, er det vel mest sannsynlig at leverandøren har kutta forbindelsen, etter å blitt oppsagt av forrige beboer. Da får den ikke noe som helst av forbindelse fra ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tdm900 skrev:

Om den var der når du flytta inn, er det vel mest sannsynlig at leverandøren har kutta forbindelsen, etter å blitt oppsagt av forrige beboer. Da får den ikke noe som helst av forbindelse fra ute.

Hei, det fungerer igjen nå, helt av seg selv. Nei, leverandør har ikke kuttet forbindelse i og med at nett er inkludert i pris, og jeg allerede har bodd her i 3 måneder. Jeg dro hverken ut kontakten ellernoe, kom hjem fra jobb, da var alt ok av seg selv, så regner med at det skyldes kanskje regn på utsiden, vind osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk ei nål og trykk nåla inn i et lite hull bakerst i ruteren, da tvang-restarter du den. Var det jeg fikk beskjed om da jeg ringte tech en gang selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...