Gå til innhold

Smitte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig redd for å kaste opp. Det er en fobi. I dag pratet jeg med en person i ca 10 minutter. Rett før vi sa ha det sa vedkommende at de hadde vært syke i helgen. Kastet opp siste gang på dagen søndag. I dag hadde de spist bra og de skulle på jobb i morgen. 

Jeg sitter her og er livredd for å ja bli smittet.....

Anonymkode: d8b2e...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig redd for å kaste opp. Det er en fobi. I dag pratet jeg med en person i ca 10 minutter. Rett før vi sa ha det sa vedkommende at de hadde vært syke i helgen. Kastet opp siste gang på dagen søndag. I dag hadde de spist bra og de skulle på jobb i morgen. 

Jeg sitter her og er livredd for å ja bli smittet.....

Anonymkode: d8b2e...cdc

Omgangssyke smitter via dråpe smitte og kontakt smitte.. Så det eneste du kan gjøre for å unngå å bli smittet er god håndhygiene egentlig..  

Anonymkode: ed326...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de spydde sist på søndag er de smittefri etter 48 timer. Så lenge de spydde litt tidligere enn dere snakket sammen, så er det ingen fare. Uansett, det er veldig lite sannsynlig at du blir smittet og ingenting du kan gjøre for å sikre deg utenom å vaske hendene.

Jeg har selv emetofobi, men det gjelder bare å lære seg å leve med at smitte kan det være overalt, du kommer ikke unna. For meg hjalp det faktisk også å faktisk spy (av migrene). Er fortsatt redd for omgangssyke, men er mindre redd enn jeg var.

Anonymkode: ee764...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omgangssyke smitter via dråpe smitte og kontakt smitte.. Så det eneste du kan gjøre for å unngå å bli smittet er god håndhygiene egentlig..  

Anonymkode: ed326...bec

Jeg vasket hendene godt etterpå. Selv om jeg ikke tok på henne. 

Anonymkode: d8b2e...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg led også av dette. Ble kvitt det da jeg fikk Bulimi... jaja Hell i uhellet. Men tror ikke du blir smittet av det du forklarer her. 

Anonymkode: 98cfe...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...