Gå til innhold

Sengevalg til kollektiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal studere til høsten og har begynt å titte litt på kollektiv. Hjemme er jeg vant med en stor dobbeltseng og et ganske stort rom, prismessig tror jeg at jeg er heldig om jeg klarer å få et rom på 20 kvm, men mest sannsynlig blir det nok nærmere 15 kvm. I den forbindelse lurer jeg på om noen har noen erfaringer angående sengevalg. Enkelseng eller dobbeltseng? Alternativt en litt bred enkelseng? Planen er jo å bo der til jeg er ferdig med bacheloren, så vil jo helst ha litt plass på rommet, men og en litt stor seng :)

Anonymkode: a7ba4...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest puttee

Du må jo nesten bare se an hvor mye plass det er til en seng. Ikke kjøp seng før du faktisk vet hvor du skal bo :) Har flyttet mang en gang både innenbys og utenbys og det har blitt kjøpt og solgt noen senger for å si det sånn, fordi sengen ikke har passet på det nye stedet. Selv synes jeg 120 seng er helt perfekt som student. Den virker ikke stor og ruvende i en liten hybel, samtidig er den stor nok til besøk og til å kunne ligge slik man vil. Er også lettere å flytte med en 120 seng enn en 150-180 seng. Bedre å kjøpe seg ordentlig stor seng når man er litt mer etablert i livet, og har råd til en skikkelig en! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 90 cm enkeltseng vil være bred nok for de fleste, om de skal bruke den alene. 120 cm går til nød for to, om de er gode venner og ikke overvektige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 120 seng som student, passer godt til en og fint til to. Det er ikke nødvendigvis slik at man blir boende på ett sted hele studietiden, plutselig skjer det noe som gjør at du vil flytte og da er det de fleste steder ikke plass til dobbeltseng. 

Anonymkode: 3c083...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste studenter har en 120 seng fra Ikea. Liten nok til en hybel/bofelleskap og akkurat stor nok til sengebesøk av venninner. I alle fall for en natt eller to.

Anonymkode: aa770...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...