Gå til innhold

Har mistet sexlysten helt, hvordan få den tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det siste året har sexdriven min nesten forsvunnet. Jeg og samboer har vært sammen i 4 år og jeg vil si vi har et greit sexliv. Det er ikke noe å feire, men det er ikke helt bånn i bøtta heller. Noen dager er det veldig bra, mens andre dager er det helt greit. 

Jeg har helt siden jeg kan huske vært veldig opptatt av sex, og vil si at jeg har hatt en sexlyst som har vært veldig høy. Jeg elsket sex, var alltid litt småkåt og onanerte mye. Nå kan jeg gå 3 uker uten og ikke engang "huske" at jeg ikke har hatt sex. Det er som den delen bare blir glemt. 

Nå er mannen bortreist i 2 uker, og jeg prøver å finne litt tilbake i meg selv. Jeg har prøvd å onanert hver kveld, og det er skikkelig deilig så fort jeg kommer i gang, men jeg må alltid "tvinge" meg selv til å begynne. 

Jeg savner den hverdagskåtskapen jeg hadde tidligere, hvor jeg tenkte mye på sex og ønsket det hver kveld. 

Hjelp? 

Anonymkode: ea997...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det siste året har sexdriven min nesten forsvunnet. Jeg og samboer har vært sammen i 4 år og jeg vil si vi har et greit sexliv. Det er ikke noe å feire, men det er ikke helt bånn i bøtta heller. Noen dager er det veldig bra, mens andre dager er det helt greit. 

Jeg har helt siden jeg kan huske vært veldig opptatt av sex, og vil si at jeg har hatt en sexlyst som har vært veldig høy. Jeg elsket sex, var alltid litt småkåt og onanerte mye. Nå kan jeg gå 3 uker uten og ikke engang "huske" at jeg ikke har hatt sex. Det er som den delen bare blir glemt. 

Nå er mannen bortreist i 2 uker, og jeg prøver å finne litt tilbake i meg selv. Jeg har prøvd å onanert hver kveld, og det er skikkelig deilig så fort jeg kommer i gang, men jeg må alltid "tvinge" meg selv til å begynne. 

Jeg savner den hverdagskåtskapen jeg hadde tidligere, hvor jeg tenkte mye på sex og ønsket det hver kveld. 

Hjelp? 

Anonymkode: ea997...c6e

Hvis du bruker hormonprevensjon så kan det bremse sexlyst. Ellers så anbefales trening, og særlig trening av de store muskelgruppene for å få opp testosteronnivået  (Jeg aner ikke om dette er like effektivt som kvinner som hos menn). Bra med trening og søvn kan fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, I Grosny skrev:

Hvis du bruker hormonprevensjon så kan det bremse sexlyst. Ellers så anbefales trening, og særlig trening av de store muskelgruppene for å få opp testosteronnivået  (Jeg aner ikke om dette er like effektivt som kvinner som hos menn). Bra med trening og søvn kan fungere.

Takk for svar! 

Jeg har spiral, er usikker på om det kan påvirke? 

Jeg trener 4 dager i uken, sover bra og vil si jeg er i god form. Har lest at trening hjelper på selvtillitten, men jeg vil si at jeg har et godt forhold til egen kropp og seksualitet. 

Anonymkode: ea997...c6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 

Jeg har spiral, er usikker på om det kan påvirke? 

Jeg trener 4 dager i uken, sover bra og vil si jeg er i god form. Har lest at trening hjelper på selvtillitten, men jeg vil si at jeg har et godt forhold til egen kropp og seksualitet. 

Anonymkode: ea997...c6e

Hormonspiral fjernet alt av sexlyst hos meg. Jeg fikk tilbake sexlysten med en gang hormonspiralen ble fjernet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt på p piller om du bruker det. Det ødelegger sexlysten hos veldig mange

Anonymkode: 307c7...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonprevensjon som er nevnt her kan dempe lysten. Det er også helt normalt at sexlysten svinger. Jeg har brukt rosenrot i kanskje rundt 5 uker nå og merker faktisk stor forskjell på lysten.

Anonymkode: d4828...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...