Gå til innhold

Spiser mer med alderen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 27 og har alltid vært nesten undervektig for høyden. Bmi er ca 18 tror jeg? jeg er 1.80 og veier 58 kg. 
Problemet mitt er at jeg er sulten veldig ofte. Jeg prøver å spise mer for nærings skyld og ikke bare smak. Har alltid kunnet spise hva jeg vil, siden jeg ikke har dette anlegget for å legge på meg. Men blir litt oppgitt likevel. Jeg vet jo at man kan bli blind på egen kroppslig forandring, og at jeg nok ikke er like fast som når jeg var 18. Jeg spiser avokado, salater med olje, egg og vegansk kjøtt. For protein og nærings skyld så kan jeg hive på med kjøtt en sjelden gang i blandt, og fisk. Men jeg er sulten etter et par timer, og jeg kan ikke spise hele tiden jeg er sulten. Det blir kostbart, og jeg er redd kroppen min egentlig har lyst til og legge på seg. Altså, at jeg kanskje er en smule undervektig fordi jeg egneltig ikke spiser nok..

Anonymkode: 65f7c...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du gjort det åpenbare, Ts? Sjekket hvor mange kcal du faktisk konsumerer? Start der. De fleste av oss tar nemlig feil med en solid margin. Å spise 3000 kcal og tro du spiser 1700 er ikke verken mer eller mindre uvanlig enn det motsatte: å spise 1700 og innbille seg at en stapper innpå 3000. Dette er fordi folk flest er gode på selvbedrag og dårlige på kvantifisering. 

Realitetsorienter deg. Juster etter virkeligheten. Pass på å justere så du får i deg all næringen som skal inn. Dette er 2018, det finne songen som helst grunn til å gå rundt og tro ting om eget kosthold.

Dersom du blir sulten igjen noen timer etter måltid så kan det hende du bare må avfinne deg med at kroppen din behøver måltider hver 3. time så lenge du er våken. Det er helt normalt. Da fordeler du dine 2000 eller 2500 kcal utover på antal måltider og spiser mer fiber for å holde metthet over tid.

Anonymkode: 02825...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...